Gå til innhold

Nå kan du spille Dune II i nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært klistret til skjermen i tre timer nå. Snart ferdig med ordos-kampanjen.

Noen som vet om man kan få tak i en fungerende versjon av spillet, med riktig lyd og musikk? Typ good old games, e.l.

Alternativt, har noen av dere spilt dune 2000 eller emperor? Noe bra?

 

Du kan kjøre det i DosBox, men du har også en slags "oppdatert" versjon ala OpenTTD:

http://www.dosgamers.com/dos/dos-games/dune-2

 

Jeg synes selv at Emperor var bra, og hadde mindre sans for 2K. Jeg vil anbefale deg å teste Emperor ettersom det tross alt er bedre kvalitet på både lyd og bilde, og gir en litt forfriskende opplevelse.

Du bør også får med deg patcher, map packs etc.:

http://dune2k.com/Duniverse/Games/Emperor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte Dune II nermest daglig i det året det kom og jevnlig i flere år etter. Ble noe nedprioritert etter release av Doom.

 

Dune 2000 er brukbart, Funker så vidt jeg husker ut av boksen i både Xp x64 og Windows 7. Ikke så lenge siden jeg spilte det og jeg skulle gjerne hatt en runde til, men så er det tidklemmen da.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Nettleser-utgaven var god, men hadde noen feil; det virker til at AI'en ikke bygger opp bygninger man har knust, og at man kan jage høsterne hans vekk ganske lett. Han slutter også å reparere, hvilket tyder på at han ikke har infinite cash. Man skulle tro det var en god ting, men det ødelegger for balansen i det originale (i den forstand at man med letthet kan skvise AI'en ut over tid).

 

Skal prøve abandonware utgaven av dune2000 først, så fortsette nostalgitrippen til emperor etterpå. =)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Takk for gode svar. Nettleser-utgaven var god, men hadde noen feil; det virker til at AI'en ikke bygger opp bygninger man har knust, og at man kan jage høsterne hans vekk ganske lett. Han slutter også å reparere, hvilket tyder på at han ikke har infinite cash. Man skulle tro det var en god ting, men det ødelegger for balansen i det originale (i den forstand at man med letthet kan skvise AI'en ut over tid).Skal prøve abandonware utgaven av dune2000 først, så fortsette nostalgitrippen til emperor etterpå. =)

 

Dune 2 var helt stappfullt av bugs, og jeg kan ikke huske at AI-en bygget opp basen igjen. Jeg blir også overrasket om de reparerte for jeg tror ikke det gjorde det.

Harvesteren stoppet dersom du bare sendte en kar for å skyte på den, og den kjørte over ham.

AI-en jukser HELE tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dune 2 var helt stappfullt av bugs, og jeg kan ikke huske at AI-en bygget opp basen igjen. Jeg blir også overrasket om de reparerte for jeg tror ikke det gjorde det.

Harvesteren stoppet dersom du bare sendte en kar for å skyte på den, og den kjørte over ham.

AI-en jukser HELE tiden.

 

Slik jeg husker det fra amiga, så reparerer han med uendelig gull. Det hadde mye å si for balansen, og det var tungt å ta ut bygninger uten rocket launcher/devastator. Jeg tror ikke AIen kunne gjenreise bygninger nei. Du har selvsagt rett mht alle bugsene, men jeg tror dette med repair var grunnen til at spillet hadde moderat vanskelighetsgrad. Uten dette blir det null utfordring. Kanskje jeg husker feil, det er rimelig lenge siden.

Lenke til kommentar

Slik jeg husker det fra amiga, så reparerer han med uendelig gull. Det hadde mye å si for balansen, og det var tungt å ta ut bygninger uten rocket launcher/devastator. Jeg tror ikke AIen kunne gjenreise bygninger nei. Du har selvsagt rett mht alle bugsene, men jeg tror dette med repair var grunnen til at spillet hadde moderat vanskelighetsgrad. Uten dette blir det null utfordring. Kanskje jeg husker feil, det er rimelig lenge siden.

Ja, kanskje de reparerte. De måtte kanskje det tilogmed ettersom alle bygninger tar skade over tid, spesielt hvis en ikke har nok windtraps. Men det er heller ikke umulig at AI-en var immun mot dette. Den jukset jo på alt mulig annet. Det er ganske lenge siden jeg spilte Dune 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...