Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Erstatningsak og manglende betalingsdyktighet


heartlife

Anbefalte innlegg

Jeg skal i en tingrettsak, anngående en erstatningssak. Jeg lurer på en ting. Nå håper jeg på at vedkommende som har saksøkt meg ikke får erstatningskravet sitt igjennom, for det er høyst urettmessig, og urimelig. Det er heller vedkommende som burde betale meg. Dersom jeg er uheldig, og blir dømt til å betale han erstatning, så er jeg redd for at jeg ikke klarer å betale summen.... Jeg er veldig bekymret for dette, og dette stresser meg stort. Jeg har fått en advokat. Han sier at han håper på å vinne saken fullstendig. Og det hå per jeg på at vi gjør. Men dersom det ikke skjer, og jeg må betale erstatning og jeg ikke klarer å betale erstatningen, blir jeg idømt fengsel da? Dette bekymrer meg sterkt. Har lagt livet mitt veldig på ventehyllen pga saken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, så dersom jeg for eks blir dømt til å betale erstatning i tingretten, så kan ikke jeg dømmes til fengsel pga manglende betalingsdyktighet?. Advokaten min håper på å vinne saken fullstendig, og det håper jeg også skjer. Jeg har levd nå i et og et halvt år med sterkt pengepress som jeg mener er utpressing av penger for urimelige grunner. Blir godt å få det overstått.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...