Lineplx Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 Hei jeg har trent Styrke 5 dager i uken med 2 dager fri imellom i 3 mnd nå, Jeg har ikke hatt noe problem med vilja til nå jeg er helt utslitt vært helt utslitt denne mnd , det jeg ikke hadde problemer med før, sliter jeg skikkelig med nå , virker ikke som jeg får noe ut av treningen lengre, føler at det går bakover egentlig=S Så jeg tipper på at jeg trenger en pause men hvor lang pause skal jeg ta? Eller er det bare å gå ned i vekt å pushe på? Takker for alle tips =) mVh LiNePlx
War Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 (endret) Ta flere sett hvis: Du aldri har treningsverk Du aldri føler deg sliten, eller at du har trent i det hele tatt Du ikke vokser Ikke forandre antall sett hvis: Du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom Du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen Du går rundt med en konstant "pump" i musklene Ta færre sett hvis: Du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd. Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta Styrken bare går nedover og nedover Det du trenger er 1,5 uke pause for å så kutte vektene med 25% og ta det derifra igjen / øke vektene med 2kg pr trening. Det kalles hvileuke/ deload om du vil google det. Endret 24. desember 2012 av War
fenele Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 (endret) Som ^sier ta 1-1.5 uke fri og deload etter det. Jeg ville endret noe på programmet(færre sett, nye øvelser, ny reprange) eller lagd et nytt program. Hvis det er 5split OP har trent i 3mnd nå kanskje gå over til en 4 split eller upper/lower eller push/pull split. Endret 24. desember 2012 av fenele
aomt Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 Enig med War. 10-14 dager uten noe som helst trening (har du pusha deg selv i 1 månad, er det greit med 14 dager!). Spis godt under den tid. Sov godt! La kroppen få hente seg skikkeleg! Kutt vektene med 25% og eg tren mindre. SÅ: Kutt ut 1 dag med trening i alle fall. Kutt 1-2 øvelser på dei andre dagene. Spis nok og få nok søvn!! Restitusjon er like viktig som trening og mat. Tar du bort nok restitusjon så får du kanskje 10% utbytte av treninga. Så veldig ofte, MINDRE trening gir MEIR resultater.
Netj Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 Har aldri trent styrke...men har trent vann- bokser -lift av og til
Lineplx Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Skrevet 24. desember 2012 ok takker for svar ,tar meg en pause på 10-14 dager å går litt ned på tyngden her er jeg-> (Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta)
War Skrevet 24. desember 2012 Skrevet 24. desember 2012 Deload og kutte vektene for å begynne på nytt med progresjonen igjen er noe du burde gjøre hver 6-12 uke uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå