Gå til innhold

[Løst] Ekstraordinær nedbetaling hos Nordea


aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite forbrukslån i Nordea jeg tenkte jeg skulle betale ned de neste månedene, men er litt usikker på hvordan.

Har kontonr til kontoen lånet er på, eller, det ser sånn ut i oversikten ihvertfall.

"6177.81.xxxxx Nedbetalingslån", kan jeg bare føre over penger til den kontoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med banken (06001) og forsikre deg om at du betaler ned på riktig konto. Standard på boliglån å kunne betale ned ekstra på lånet hver måned - samenfaller vanligvis med termin - altså at du betaler det du har i annuitetslån/serielån den måneden - alt over dette beløpet går inn som avdrag rett på lånet. Bankene vil som oftest ha ekstra nedbetaling sammen med ordinær nedbetaling. Ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig å gjøre det samme på et forbrukslån. Ta likevel kontakt dirrekte med Nordea kundersevice eller nærmeste bankfilial.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan uten trøbbel betale inn til denne kontoen for å innfri. Avtalegiromer satt lavt nettopp for at de skal tjene penger på deg og det at man tror man ikke skal betale mer.

 

Ikke bare - de har også en interesse av at beløpet er satt slik at tingene bare kan "stå og gå", altså at lånet betales ned i god orden, uten at man trenger å gå inn manuelt. Alle tilfeller hvor man må bruke tid på en konto, gir en ekstra kostnad, og det er de ikke interessert i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...