Gå til innhold

Nytt Windows eller Android nettbrett


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et nytt nettbrett og lurer på om dere har noen tips til hva jeg blr kjøpe. Jeg tror at jeg for det meste kommer til å bruke nettbrettet til surfing og spilling. Jeg vil ha et nettbrett med lagringsplass på 32 GB eller mer, gode standardprogrammer, som for eksempel musikk- og video-spiller og det skal helst koste under 4500 kr.

 

Jeg har sett på Nexus 10, Nexus 7, Asus Transformer Pad Infinity TF700 og Samsung Galaxy Note 10.1, men er usikker på hva slags nettbrett jeg bør kjøpe.

 

Tips motas med takk.

Endret av DenOrginale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Asus Transformer TF300TG for et par uker siden og er kjempe fornøyd. Særlig over batteritiden som er helt enorm. Går jo aldri tom for strøm, så og si. Kan fint bruke det 24 timer uten lading (altså 24 timer med bruk fordelt på 2-3 dager). Har dockingen så det hjelper jo på.

 

Er faktisk så fornøyd at nettbrettet er det jeg stort sett bruker nå om dagen her hjemme, jeg har to bærbare pcer, den ene kjøpt i år, som jeg byttet på å bruke i stuen og på soverrommet. Men nå bruker jeg nettbrettet.

 

Skjermen er utrolig klar og fin, hadde ikke trodd jeg ville foretrekke å bruke en 10.1 tommer skjerm. Men det gjør jeg nå.

 

Har sett på et par episoder med 720p HD serier og en 720p HD film, og synes det er rått. TF700 må jo bare være enda bedre der.

 

Uansett, lykke til med letingen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Regner med at dere som er her inne har ganske bra greie på nettbrett. Har vært inne på en side som heter nettbrett24 og ser at de selger noen for meg helt ukjente merker bl. a. Pipo Max M1 9,7" og Aino Novo 10,1". De er veldig rimlige i forhold til disse kjente merkene, men gjør de nytten. Bruken er først og fremst spilling, surfing, musikk, evt film. Er til min datter på 8 år som skal kjøpe for julepengene sine, så jeg er redd for å svi de av på noe som er dårlig egnet.

Lenke til kommentar

Til den prisen nettbrettene på nettbrett24.com selges for, tror jeg Asus Nexus 7 er et bedre kjøp.

Nexus 7 har vanilla android, får den nyeste android versjonen nesten rett etter at den har blitt lansert og koster rundt 1900 for utgaven med 32 GB. Jeg vet ikke så mye om selve nettbrettet, men anbefaler å sjekke ut testen på amobil.no og tråden her på forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...