Gå til innhold

Fyrstikkens treningslogg! [Bilder]


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Startvekt: 58,8KG

Vekt nå: 64 KG (10.12.2012)

 

Tenkte jeg skulle starte en treningslogg for å holde meg selv motivert. Jeg er 18 år gammel med en utrolig spinkel kropp, som aldri har vært noe aktivt innen fotball eller generell trening.

 

Jeg valgte den 19 nov å starte å trene, å det har snart gått 1mnd. Derfor benytter jeg anledningen til å begynne å loggføre ettersom jeg har startet til faste dager med trening.

 

Jeg trener Mandag, Tirsdag (Svømming på Onsdag), Torsdag og noen ganger Søndag. Her er øvelsene for dagene:

 

post-291656-0-45138300-1355156473_thumb.png

 

^Dette var tatt den 19.11.2012^ Klikk for å forstørre bilde.

 

Mandag - bryst og triseps

 

 

Benkpress

Eventuelt "benkpress på apperat"

Pekkdekk

Nedtrekk (triseps)

Smalbenk

 

Tirsdag - Rygg og bieseps

Nedtrekk foran

Nedtrekk bak

Rygghev med manualer

Bieseps med stang (21 7 hele, 7 halve nedenfra 7 til halveis for så oppigjen)

 

Onsdag - Svømmer

 

Torsdag - Skuldre og nakke

Skulderpress med stang

Skulderpress med manualer

Skulder med manualer

Chinsh med stang

 

Jeg vil oppdatere hver dag jeg trener, og hvor mye jeg tar i de forskjellige øvelsene vil komme ettersom jeg utfører dem. Jeg trener sammen med to relativt godt trente, men de hadde et helt annet utgangspunkt enn meg. Så det kan være grunnen til at programme ikke høver for mitt utgangspunkt så all Kritikk/Tips setter jeg stor pris på!

 

Kosthold:

Jeg har aldri spist noe "sunt" eller tenkt på vekt så jeg har så si spist det jeg vill uten å gå opp i vekt. Nå har jeg begynt å spise regelmessig å holder inntaket av mat og mellommåltider kontinuerlig.

 

Froskost: brødskive / skyr youghurt

Lunch: Brødskive/youghurt eller salat fra skolen

Middag: Følger det som blir laget

Mellommåltid: nøtter o.l

Kveldsmat: youghurt og noen brødskiver.

 

^ Alle tips innenfor kosthold setter jeg utrolig pris på, ettersom dette er noe jeg synes er utrolig viktig både for at jeg skal kunne få bra utbytte og føle meg "vell".

Endret av Fyrstikk3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det som det er, så er programmet ditt forferdelig dårlig. Jeg gidder ikke å gå inn på hva som er dårlig, men bytt det ut med en gang. Bruk et av de anerkjente programmene for nybegynnere, som for eksempel RYP, SS eller SL5x5. Søk opp på google.

 

Hvis kompisen din ikke har tilstrekkelig utstyr til ett av de nevnte programmene, så bør du skaffe medlemsskap på et skikkelig treningssenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å si det som det er, så er programmet ditt forferdelig dårlig. Jeg gidder ikke å gå inn på hva som er dårlig, men bytt det ut med en gang. Bruk et av de anerkjente programmene for nybegynnere, som for eksempel RYP, SS eller SL5x5. Søk opp på google.

 

Hvis kompisen din ikke har tilstrekkelig utstyr til ett av de nevnte programmene, så bør du skaffe medlemsskap på et skikkelig treningssenter.

Jeg har utrolig lite kunnskap om treninger, men vil sjekk ut programmene du nevnte :)

Lenke til kommentar

Det er helt i orden å ha lite kunnskaper til å begynne med. Alle starter på det punktet. Til og med Arild Haugen startet som en curlbro. Du vil få resultater mye kjappere hvis du hopper på et skikkelig program fra begynnelsen av.

 

Hva slags problemer har du med benet?

 

Det er bare forstua :p jeg bynte trening den 19 nov, så har fulgt det programmet der i snart 1 mnd. Problemet er at jeg er svak som F, og må trene utrolig lett, (ikke for å klage eller noe, motivasjonen er på topp) men jeg har ikke økt. Dette er kanskje dumt å si etter kun en mnd 1 eller ikke men ja, har ikke økt i alle øvelsene men NOEN, men kan også ha noe å gjøre med at jeg har et utgangspunkt som = 0 :O

Endret av Fyrstikk3n
Lenke til kommentar

Det er fordi du har så mange isolasjonsøvelser og få baseøvelser. Når du begynner å bruke et program som fokuserer på baseøvelser, vil du bli sterkere fortere. I begynnelsen er det viktig å fokusere på å gjøre teknikken riktig, men etter hvert må du gradvis legge på mer vekt på øvelsene for å bli sterkere.

Lenke til kommentar

Det er fordi du har så mange isolasjonsøvelser og få baseøvelser. Når du begynner å bruke et program som fokuserer på baseøvelser, vil du bli sterkere fortere. I begynnelsen er det viktig å fokusere på å gjøre teknikken riktig, men etter hvert må du gradvis legge på mer vekt på øvelsene for å bli sterkere.

 

Takk, setter stor pris på det du sier og skal ta det til meg å prøve å finne noe som passer meg. Dette motiverer meg bare enda mer! Skal begynne å loggføre i morgen :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...