Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan stille på bakre spylerdyse på Passat 3BG?


TMB

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg spyler bakruta så havner all væsken på selve viskerbladet og spruter bakover, noe som fører til at kun 10% av væsken faktisk havner på ruta. Se bilde, den havner der hvor den røde streken er.

 

JCo2H.jpg

 

Har forsøkt å stille på dysa med en nål slik som man gjør på de foran, men den vil ikke rikke seg. What to do?

 

l7aY5.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror man må bytte hele visker dingsen for å fikse dette. Vet jeg har demontert å splittet det helt før, men husker ikke resultatet. Tror det er vanskelig å lage en holdbar løsning med det røret inni der å noe greier. Tar ikke lang tid så står det en annen vei.

 

For noen år siden kosta dingsen 2500,- og det er komplett dings med motor og alt.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil skal dysa følge viskerens bevegelse og spyle på ruta rett foran viskeren på "oppovertur". Ofte setter disse dysene seg fast på ett sted. Om dysa følger viskeren, men treffer feil tar du ei nebbtang og vrir det sorte dysehuset litt MED klokka, slik at strålen treffer ruta foran viskeren. Om dysa sitter bom fast, vrir du den slik at den treffer midt på bakruta og lar det være med det.. Finjustering, spes med tanke på høyde gjøres med ei dysenål eller tilsvarende nål-liknende verktøy. Stikk nåla inn i dyseåpninga og juster dysa, den sitter løst i dysehuset.

Endret av Leo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...