Gå til innhold

Test: Wii U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig produkt....

Men en del folk kjøper det vel pga. Nintendo-logoen.

 

Jeg personlig hadde blitt svært skuffet over begrensningene og hvor treg konsollen er. Hadde forventet meg ytelse som i det minste var litt bedre enn PS3 og Xbox 360. (de er jo mange år gamle nå).

 

3000kr er jo mye mer enn PS3 og Xbox 360 koster.

På PS3 har du bluray,m.m. og kan hive inn hvor stor disk du vil, du kan strømme trådløst,m.m. På Xbox har du ikke bluray, men der kan du også strømme trådløst og jeg vil tro du der også kan koble til din egen usb-disk med egen musikk/filmbibliotek.

 

Dette har ingen ting med pirat å gjøre, det er mange som ripper sine egne samlinger for å strømme de via DLNA eller legge de på en NAS som man kobler til en router f.eks. (ev. en ekstern disk).

 

Å lansere et tregt produkt med vesentlige mangler, som kræsjer når man drar ut USB-enhet,m.m. og kreve 3000 for det, er litt merkelig.. Har de sovet seg gjennom skolen?

Lenke til kommentar

50 sekunder på å åpne Youtube-app, 17 sekunder å åpne innstillinger?! Dette bør være et softwareproblem som patches ganske raskt.Nå er det vel uansett ingen som kjøper en Nintendo-konsoll for annet enn spill, men skuffende at den er såpass begrenset på mediefronten i 2012. Nytt med Wii U er at man kan kjøre nedlastede spill direkte fra en vanlig USB harddisk og det er nok frykten for piratkopiering på den måten som gjør at USB-enheter må formateres og ikke kjører uautoriserte filer.

Je det kan ikke være noen annen årsak, gjeller ikke bug men et totalt analt tilbakemelding, anti piray system.

 

Hvor lang tid tar det før du får et pc program for å jobbe mot nintendo formaterte disker.

 

 

 

Lenke til kommentar

Har dere røykt noe rart? Alle minusene her er jo tilfelle for ps3 og x360 også. Jeg har både wii, x360 og ps3 og ingen av disse kan på en brukbar måte brukes til annet enn netflix.

og når dere snakker om laste tid, når var det dere sist prøvde playstation store? der måles ikke ventetid i sekunder men minutter (selv på fiber linje)

 

Den eneste konsollen jeg har som står til kravene deres er xbox 1 moddet til xbmc, men det er vell heller ikke regnet som en original funksjon...

Lenke til kommentar

Har dere røykt noe rart? Alle minusene her er jo tilfelle for ps3 og x360 også. Jeg har både wii, x360 og ps3 og ingen av disse kan på en brukbar måte brukes til annet enn netflix.

og når dere snakker om laste tid, når var det dere sist prøvde playstation store? der måles ikke ventetid i sekunder men minutter (selv på fiber linje)

 

Den eneste konsollen jeg har som står til kravene deres er xbox 1 moddet til xbmc, men det er vell heller ikke regnet som en original funksjon...

 

Og PS3 og x360 er perfekte mediasentre? Det er en grunn til at jeg bruker HTPC og ikke en konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har dere røykt noe rart? Alle minusene her er jo tilfelle for ps3 og x360 også.

 

Her har jeg lista opp minusene:

 

- Kan ikke kobløs opp mot PC/Mac.

 

Dette mener jeg å huske å ha gjort med både min PS3 og Xbox 360.

 

 

- Ingen ethernet-port.

 

Dette er jeg helt sikker på at Alle Xbox modellene og alle PS3 modellene har.

 

 

- Kan ikke spille av DVD/Blu-ray.

 

Jeg vet at Xboxene mine kan spille av DVD, og PS3en min kan spille av både DVD og Blu-ray...

 

 

- Har ikke støtte for DLNA.

 

Nå har vel ikke PS3 eller Xbox 360 DLNA, det har je ingen anelse om. Men jeg vet at jeg kan spille av media fra PCen min til både Xbox 360 og PS3, dette har jeg gjort et par hundre ganger...

 

 

- Umulig å spille av media fra USB.

 

Dette er også mulig på Xbox 360 og PS3, det har jeg også gjort mange ganger...

 

 

- Dårlig applikasjonsutvalg.

 

Gjelder også Xbox 360 og PS3.

 

- Ekstremt trege lastetider.

 

Mener ikke dette er ekstremt på Xbox 360, PS3 husker jeg ikke.

 

Det her er altså snakk om en såkalt neste generasjons konsoll, som ikke ser til å nå helt opp til den nåværende generasjonen.

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...