Gå til innhold

Gammel Android-versjon dominerer fortsatt


Anbefalte innlegg

Årsaken til dette er helt åpenbar. Som andre har sagt før, den jevne bruker hverken bryr seg eller skjønner en døyt av det der. Slik er 95 prosent av android brukerne tror jeg.

 

Min kone er et godt eksempel, hun fnyser når jeg nevner oppdateringer. "Hva skal jeg med det", sier hun, "det virker jo". Prøver jeg å presse litt begynner hun å sprute ild. "Jammen da kan du gjøre slik og sånn, og kjøre den og den appen", foreslår jeg. "App, hva er vitsen med det", freser hun tilbake...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til dette er helt åpenbar. Som andre har sagt før, den jevne bruker hverken bryr seg eller skjønner en døyt av det der. Slik er 95 prosent av android brukerne tror jeg.

Det er min observasjon også. Flere av de jeg har hjulpet med en Android-telefon har ikke en gang en Google-konto.

 

Det hjelper heller ikke at prosessen for å oppdatere enkelte telefoner alt for komplisert for folk som ikke har noen interesse av dette (siktter da til flere av Sony(-Ericsson) sine telefoner hvor man må installere et eget program for å oppdatere telefonen via PC).

Lenke til kommentar

Ser ikke at noen annen har påpekt det, så da gjør jeg det. Den ene overskriften sier "Android 4.0 Jelly Bean vokser raskt". Håper ikke jeg trenger utdype hva som er galt her...Mye av grunnen er nok å at folk ikke bryr seg. Jeg vil hevde at de fleste som kjøper en ny smarttelefon kun bruker et knippe av funksjonene, og ikke gidder bry seg med å oppdatere, i tilleg til at de er vant med at dette er mer bry enn glede, selv om en jo bare må trykke ok et par ganger og la den ligge i 3-15 min. Møter stadig damer på fest som har notification-bar full av div varsliger, blandt annet oppdateringer som har ligget der i mange månder...

 

Ops, her har det sneket seg inn en tastefeil. Prøver å trøste meg med at deg sto riktig i teksten, men det var visst ikke mye til trøst. :-)

 

Fikset!

Lenke til kommentar

Det viser vel også at gamle android mobiler har holdt lenge. Det er nok ikke alle som oppdaterer versjonene sine, samtidig som en del man ikke kan gjøre det på, eller at folk ikke veit hvordan man gjør det. HTC som jeg har mest kjennskap til, har kommet med oppdateringer først når alt er klart og tirettelagt med både ny sense og android. (selv om det innimellom har kommet småoppdateringer innenfor samme OS versjon). Hører folk prater om at samsung er tregt ute med update, men det ligger nok på litt samme nivå som HTC.

Sammenlignet med Apple så er de fleste på Android platform kansje litt senere ute med ting, selv om Apple ikke nødvendigvis har hatt så mye nye versjoner de heller.

Men Apple trenger bare tenke på et eneste produkt i forskjellige utgaver, mens android går til så mange forskjellige at alle ikke kan passe med det første.

Lenke til kommentar

Årsaken til dette er helt åpenbar. Som andre har sagt før, den jevne bruker hverken bryr seg eller skjønner en døyt av det der. Slik er 95 prosent av android brukerne tror jeg.

Enig, 95% av brukerne av "alt" er en grei antakelse. Har både søster, onkel og gammel huseier med hhv iPad, iPhone eller begge deler, ikke snakk om at de oppdaterer den på egen hånd. Har snakket med flere kunder som skrur av Windows Update fordi den "maser så fælt" og fortsatt sitter med IE6/7... Ikke rart de datakriminelle har gode tider.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, 95% av brukerne av "alt" er en grei antakelse. Har både søster, onkel og gammel huseier med hhv iPad, iPhone eller begge deler, ikke snakk om at de oppdaterer den på egen hånd. Har snakket med flere kunder som skrur av Windows Update fordi den "maser så fælt" og fortsatt sitter med IE6/7... Ikke rart de datakriminelle har gode tider.

 

Etter 4 uker hadde 60% av av iphone brukere i usa oppdatert til ios 6. Så det er ganske så stor forskjell på hvor fort brukerene oppdaterer telefonene sine på de forskjellige plattformene.

 

http://m.cnet.com/news/ios-6-already-on-60-percent-of-iphones-in-north-america/57524439?ds=1

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Det hadde sikkert 60% av nexus eiere, eller Asus eller Huawei også. Når man får oppdateringen direkte i notification-menyen uten at man gjør noe mer enn å være påkoblet WiFi. Asus og Huawei har ikke siste versjon på sine enheter, og Nexus selger ikke så bra i Norge. Samsung, Sony og HTC har andre modeller for hvordan brukeren skal oppdatere.

 

"Alle" iPhone eiere bruker iTunes, svært få brukere installerer Kies eller Sonys Update Service. Kudos til Apple for all del, men i dette tilfellet kan man ikke sammenligne én produsent som produserer ett enkelt produkt med mange produsenter i et helt økosystem.

Lenke til kommentar

Etter 4 uker hadde 60% av av iphone brukere i usa oppdatert til ios 6. Så det er ganske så stor forskjell på hvor fort brukerene oppdaterer telefonene sine på de forskjellige plattformene.

 

http://m.cnet.com/ne...a/57524439?ds=1

Jepp, de har vel begynt med ush notifications etter iOS 5? (Lurer på hvor en ideen kom fra, forresten. :tease:) Likevel overrasende at det var såpass mange, kanskje folk jeg kjenner med iPad er dummere enn normalen? Google har jo og vist t det er mulig md liknende tall med deres "egne" mobiler, synd flere av podusentene ike helt gidder å pushe oppdateringer.
Lenke til kommentar

Jepp, de har vel begynt med ush notifications etter iOS 5? (Lurer på hvor en ideen kom fra, forresten. :tease:) Likevel overrasende at det var såpass mange, kanskje folk jeg kjenner med iPad er dummere enn normalen? Google har jo og vist t det er mulig md liknende tall med deres "egne" mobiler, synd flere av podusentene ike helt gidder å pushe oppdateringer.

http://www.idownloadblog.com/2012/09/22/ios-6-adoption-twice-ios-5/

iOS 5 ble ganske kjapt tatt i bruk den også, men det er klart at over the air oppdateringene setter fart på sakene.

Lenke til kommentar

Har selv en Defy+ som kjører 2.3, har testet CM jellybean på telefonen og det var bare sirup (ja, jeg vet det er nightly jeg testet, men det bør likevel gi en pekepinn på at maskinvaren ikke takler nyere OS som er avhengige av mer RAM og kraftigere grafikkdel da grafikken i 4+ Android er gpu dreven).

Quarx 11.18 med JellyX Kernel fungerer veldig bra med Defy+ Red Lens her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...