Gå til innhold

Min og max driftstemperatur


Anbefalte innlegg

Pakket fotobagen min nå, og kom på disse silikonposene som følger med kameraet, sko og diverse elektroniske produkter. Det er jo lurt å ha en sånn liggende sammen med fotoutstyret for å drive vekk fukt.

 

Da lurer du nok bare deg selv. Disse posene er brukt og evnen til å ta opp fuktighet er veldig begrenset. Fukten det snakkes om kommer fra inneluften, ikke luften i bagen/posen.

 

Riktignok kan silicagelposene brukes om igjen, men da må de regenereres. Det kan gjøres ved å varme de opp. Da kan de legges i fotobagen for å ta opp fuktighen. Det kan være selvfølgelig være nyttig, men hjelper ikke mot kondensering pga. kalde overflater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt min Panasonic GH3 i minus 30 uten problem. Faktisk brukte jeg den i ekstreme temperaturer i hele fjor vinter. Brukte også min Olympus om-d i minus 19 igår da jeg var ute å fotograferte nordlyset og melkeveien. Ingen problem. Bruker å sette kameraet i en kamera bag før jeg tar den inn.

 

Brukte du Panasonic GH3 i hele fjor vinter? Produkttester for Panasonic da kanskje? Hehe, neida, skjønte skriveleifen :) Men flott erfaring, da føler jeg meg trygg :)

Lenke til kommentar

Hehe, da lurer jeg meg selv ja. Jeg trodde faktisk de hadde en slags "evigvarende" effekt, uten å tenke stort over det. Godt å bli opplyst i blant :)

 

Disse ble kjent som "walkie-talkie drops" i en Euronics butikk for en del år siden da en jeger kom innom og spurte om de solgte disse. Han tok disse som snacks og var gått tom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...