Gå til innhold

canon eos 6D vs 5D mkII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har et 60D fra før, men lurer på om det er ødelagt, for autofokusen klikker når det begynner og bli lite lys, men på dagen når det er lyst så har jeg ingen problemer. jeg lånte bort kamera engang, og vedkommende greide og miste det i gulvet. filteret på objektivet knuste, men ser ut til at objektivet klarte seg jeg synst også bildene ikke blir så skarp lengre etter dette

dette er grunnen til at jeg vil ha nytt kamera

Lenke til kommentar

størrelse eller vekt har ikke så mye og si for meg, jeg vil ha best mulig bildekvalitet. jeg har aldri prøvd et L objektiv før, jeg har kun hatt kit objektiv.

men f/2.8 må da være bedre enn f/4 IS, visst jeg tar bilde i dårligere lys, men midt på dagen så er det vell kanskje ikke noe forskjell blandt disse objektivene?

Lenke til kommentar

størrelse eller vekt har ikke så mye og si for meg, jeg vil ha best mulig bildekvalitet. jeg har aldri prøvd et L objektiv før, jeg har kun hatt kit objektiv.

men f/2.8 må da være bedre enn f/4 IS, visst jeg tar bilde i dårligere lys, men midt på dagen så er det vell kanskje ikke noe forskjell blandt disse objektivene?

På f/4 er f/4 IS-versjonen skarpere enn f/2.8 uten IS. Mest forskjell på 70mm, ikke så mye forskjell på 200mm.

 

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=242&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=404&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0

 

MEN, du vil jo aldri ha muligheten til f/2.8 med det objektivet ;) IS hjelper nada for motiv som beveger på seg (med mindre du skal panorere med det eller lignende..) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste fordelene 5D mkII har kontra 6D er:

Lavere pris.

Raskere maks lukkertid (1/8000 sek vs. 1/4000 sek)

Mener den har raskere blits synk også.

Bedre søkerdekning (98% vs 97%)

Bedre byggekvalitet (magnesium vs. plast, men usikker på hvor stor forskjellen her er i prakis)

 

Dette er viktigere ting enn eventuelle fremtidige firmware oppdateringer spør du meg.

 

 

Ellers er 6D bedre på alt med forbehold om at du liker den noe mindre størrelsen.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...