Gå til innhold

Nvidia deler ut dask til konkurrentene


Anbefalte innlegg

Et par hundre kroner i forskjell på det billigste 670-kortet og det billigste 7970-kortet på Prisjakt.no.Vanskelig å forsvare et kjøp av 670 da...
670 er over 300 kr billigere..og yter like bra eller bedre...åssen kan du mene at 7970 er et bedre kjøp. når man i tillegg legger til at 670 bruker mindre strøm, er kjøligere, mer stabilt...

Yter bedre, kan du vise til kilde der? Kan vedde på at det er med gamle drivere. Er ikke enorme forskjelder i strømbruken, og kan du utdype hvorfor HD7970 er "ustabilt"?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

670 er over 300 kr billigere..og yter like bra eller bedre...åssen kan du mene at 7970 er et bedre kjøp. når man i tillegg legger til at 670 bruker mindre strøm, er kjøligere, mer stabilt...

 

Det kommer an på hvilke spill en spiller. Etter de siste amd driverne kom nå, sliter nok 670 overall. Stabil skjønner jeg ikke hva du mener?

 

Det billigste 7970 koster ca 250 kr mer enn 670.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tror du må oppdatere deg litt, etter siste priskuttene og driverupdate fra amd er 7970 og 7950 bedre valg enn 670
vel, tittet akkuratt nå på f.eks komplett. billigeste 7970 2999,- billigeste 670 2595,- åssen kan du si at 7970 er et bedre kjøp ?

Litt rart at et 670 koster 500kr mindre enn alle de andre.

Lenke til kommentar

Yter bedre, kan du vise til kilde der? Kan vedde på at det er med gamle drivere. Er ikke enorme forskjelder i strømbruken, og kan du utdype hvorfor HD7970 er "ustabilt"?

 

det yter bedre I FORHOLD til prisen. og har en kamerat med 7970 så har selv erfart at det bråker en god del mer en mine 670 kort, og jeg har 2 i sli noe som burde gjøre dem enda varmere..

 

men jeg skal ikke krangle hvis noen vil kjøpe seg 7970. kan være dumme for min del. men i mine øyne så har 670 vært et bedre kjøp siden lansering, og det fortsatt er det.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
Yter bedre, kan du vise til kilde der? Kan vedde på at det er med gamle drivere. Er ikke enorme forskjelder i strømbruken, og kan du utdype hvorfor HD7970 er "ustabilt"?
det yter bedre I FORHOLD til prisen. og har en kamerat med 7970 så har selv erfart at det bråker en god del mer en mine 670 kort, og jeg har 2 i sli noe som burde gjøre dem enda varmere..men jeg skal ikke krangle hvis noen vil kjøpe seg 7970. kan være dumme for min del. men i mine øyne så har 670 vært et bedre kjøp siden lansering, og det fortsatt er det.

 

Kjøpte GTX 670 ved lansering selv, men akkuratt nå er det ikke spørsmål om hva som er best value. HD 7950 Boost yter likt som GTX 670 men koster langt mindre og HD 7970 koster ca samme og yter noe bedre, støy og varme blir opp til den enkelte om prioriteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men jeg skal ikke krangle hvis noen vil kjøpe seg 7970. kan være dumme for min del.

 

Takk, velger å ta den personlig faktisk. Dum kan du være sjæl. Trangsynt au.

 

Det finnes en milliard 7970 vs 670 tråder der ute, jeg vet, for jeg leste gjennom en god del før jeg endte opp med å bestemme meg. Felles for alle trådene er at det første svaret er "det er best" og det andre er "nei, dette er best". Slik fortsetter det frem og tilbake.

 

Til syvende og sist kommer det ann på hvilket spill du skal bruke det til og hvilke drivere som finnes der ute. Jeg er villig til å vedde på at ALLE med 670 på dette forumet er like fornøyd som jeg er med mitt 7970.

 

Det som fikk meg til å velge 7970 til syvende og sist var godt begrunnede anbefalinger fra folk her inne som la teknisk forståelse og verifiserbare kilder til grunn for hvorfor jeg skulle velge 7970. Du sitter og hevder hardnakket det ene og det andre og begrunner det med din mening. Det har du full rett til. Min mening er at du er den største dummingen i hele tråden.

 

 

Uansett, artikkelen handlet om økning i omsetning, ikke om 2 konkurerende kort som faller utenfor det segmentet utviklerene tjener mest penger på. Grattis til Nvidia med økningen, men en så høy økning kan komme av kunstige forutsetninger som ikke nødvendigvis er til stede ved neste sjekk. Spør du meg er årsrapporter mer spennende lesning enn kvartal i et slikt "down-market"

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tek.no har kåret 7970 Ghz edition til det kraftigste enkeltkjernegrafikkortet. (690 er bedre, men det er egentlig to 680 i SLI) Det gjør 7970 Ghz edition til beste valget siden det koster mindre og yter mer. Hvis dere vil ha en annen kilde:

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page12.html

Der har de 6 prisgrupper, og hav som er best å kjøpe pris/ytelse.

 

Nvidia vinner halvparten og AMD den andre halvparten. Blant annet på de billigste vinner NVIDIA, og hvis du leser er det den klareste seieren.

 

De har tatt MASSE benchmarks og. Forresten så gjør alle AMD kort det dårlig i syntetiske tester, så test i spill for å finne reell ytelse, og test flere. Noen spill funker ekstra bra på NVIDIA og noen på AMD.

 

Så hvem er best i forhold til pris/ytelse? Er ingen som er billigere enn den andre, du må skjekke opp ytelse i forhold til pris selv egentlig.

Lenke til kommentar

Tek.no har kåret 7970 Ghz edition til det kraftigste enkeltkjernegrafikkortet. (690 er bedre, men det er egentlig to 680 i SLI) Det gjør 7970 Ghz edition til beste valget siden det koster mindre og yter mer. Hvis dere vil ha en annen kilde

Stemmer det, skal du ha raskere 680 kort så finnes det også fabrikkoverklokka versjoner som er like rask som 7970 GHz...

 

Den store svakheten med 7970 etter min mening er at den også støyer mest, bruker mest strøm og produserer mest varme.

Lenke til kommentar

Og poenget mitt er at med like god kjølerdesign vil ett kort som bruker mindre effekt også støye mindre. Det er absolutt ett reellt argument.

 

AtW

Ja, jeg har da aldri benektet at det er et reelt argument, da det selvfølgelig er sant, men mitt 7970, som jeg overklokker har aldri gått over 70 grader med saphire's Dual-X kjøler, men et 680 ville jo sannsynligvis vært kjøligere, med et 65W mindre Max TDP...
Lenke til kommentar

Den bruker mer effekt på å oppnå samme ytelse, det betyr mere støy om begge produkter er like kompetent designet.

Vanvittig overdrevet: http://www.techspot....rds/page11.html

http://www.techpower...X_Turbo/26.html

 

7970 bruker litt mer strøm enn 680, mens 7970 GHz Edition bruker 30-40W ekstra.

Det er ikke snakk om en "5870 vs 480"-situasjon der 480 trakk like mye som 2x 5870, det var galskap.

 

EDIT:

Dessuten er det ikke kun varme som har noe å si, hvor stor brikka er og hvor spredt varmen er har også en del å si.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Vanvittig overdrevet: http://www.techspot....rds/page11.html

http://www.techpower...X_Turbo/26.html

 

7970 bruker litt mer strøm enn 680, mens 7970 GHz Edition bruker 30-40W ekstra.

Det er ikke snakk om en "5870 vs 480"-situasjon der 480 trakk like mye som 2x 5870, det var galskap.

 

EDIT:

Dessuten er det ikke kun varme som har noe å si, hvor stor brikka er og hvor spredt varmen er har også en del å si.

 

Hvilken påstand er det du mener er "vanvittig overdrevet"?

 

Og hvem snakker om varme, vi snakker om effekt, det er sant at det har litt å si hvor stor brikken er, men det er jo i ugangspunktet kjølerens jobb å spre effekten utover større volum, ikke brikkens.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvilken påstand er det du mener er "vanvittig overdrevet"?

 

Og hvem snakker om varme, vi snakker om effekt, det er sant at det har litt å si hvor stor brikken er, men det er jo i ugangspunktet kjølerens jobb å spre effekten utover større volum, ikke brikkens.

 

AtW

Jeg mener at påstanden om at 7970 trekker så mye mer effekt enn 680 er vanvittig overdrevet, forskjellen er langt mindre enn enkelte skal ha det til.

 

Om en kjøler blir designet for å kjøle best mulig ved å spre varmen fra en 365mm^2 stor brikke med 170W forbruk er det ikke sikkert at den vil kjøle en 300mm^2 stor brikke med 160W forbruk like bra, nettopp fordi kontaktflaten er mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at påstanden om at 7970 trekker så mye mer effekt enn 680 er vanvittig overdrevet, forskjellen er langt mindre enn enkelte skal ha det til.

 

Om en kjøler blir designet for å kjøle best mulig ved å spre varmen fra en 365mm^2 stor brikke med 170W forbruk er det ikke sikkert at den vil kjøle en 300mm^2 stor brikke med 160W forbruk like bra, nettopp fordi kontaktflaten er mindre.

 

Ok, så du snakker om påstander som ingen her i tråden har kommet med?

 

En feildesignet kjøler vil ikke kjøpe like bra nei, men i virkeligheten kan man stort sett anta at kjølerdesignet er like kompetent hos leverandører til begge typer kort.

 

AtW

Lenke til kommentar
670 er over 300 kr billigere..og yter like bra eller bedre...åssen kan du mene at 7970 er et bedre kjøp. når man i tillegg legger til at 670 bruker mindre strøm, er kjøligere, mer stabilt...
fordi han liker drivere som faller ut vel ^^

Jeg har AMD på både deskop, og laptop og har aldri hatt en driver som ikke virket, eller som har "falt ut"...

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du kan jo begrunne hvorfor du mener det motsatte ;)
dere er litt morsomme nå :p AMD kort er jo mye billigere men så er de ustabile og var til å begynne med veldig mye dyrere enn nvidia kort.

 

Alle vet heldigvis nok om hvilken troll du er, så gidder ikke bry seg med oppgulpet ditt. Vitner bare om inkompetanse.

 

det yter bedre I FORHOLD til prisen. og har en kamerat med 7970 så har selv erfart at det bråker en god del mer en mine 670 kort, og jeg har 2 i sli noe som burde gjøre dem enda varmere..

 

men jeg skal ikke krangle hvis noen vil kjøpe seg 7970. kan være dumme for min del. men i mine øyne så har 670 vært et bedre kjøp siden lansering, og det fortsatt er det.

 

Det er jo du som er idioten her, som ikke klarer å se at AMD sine kort leverer med bang for the buck nå. 7970 er uslåelig der etter siste drivere og priskutt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...