Gå til innhold

Hvor mange brukere takler Asus rt-ac66?


erikstein

Anbefalte innlegg

Prøver å finne en router som takler en del trafikk, men som ikke koster skjorta.

 

Har ikke et spesielt ønske om å bygge en server i denne omgang..

 

Siden "halve norge" kjører tilbud på overnevnt router. Hva tror dere som er eksperter? Takler den rundt 30 brukere med noe nedlasting + en del spilling?

 

Linja er ikke problemet, den er på rundt 600mbit.

 

Leste dette i testen til hw.no, men det ga meg lite "mening".

 

"RT-AC66U skal ifølge Asus greie hele 300 000 samtidige sesjoner." Hva betyr 300000 sesjoner? hehe.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesjoner er P2P-forbindelser. Hvis du f.eks setter opp et bittorrentprogram med 10 torrents som har 100 forbindelser hver, så er du oppe i 1000 sesjoner.

 

Routeren skal kunne takle dine 30 brukere uten problemer. Det eneste er at båndbredden trådløst ikke er uendelig. Men regner med at dere skal bruke switch og kabel til de fleste.

 

Jeg kjenner ikke til hvor god QoS er i den orginale firmwaren til Asus. Jeg har selv RT-N66U med Shibby (Tomato) firmware. Med denne kan jeg f.eks bestemme at bittorrent får maks XX% av totalen. Dermed beholder man lav latency (ping) for de som skal spille.

Med denne firmwaren kan jeg også overvåke båndbreddebruk på internettporten mm med SNMP.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...