Gå til innhold

Rar lyd under load med Enermax 550w psu?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig min enermax 550w (Enermax Strømforsyning ATX 550W (P-4) Silent Plus Series for P4/AMD 36 Amp.) inn i hus. Etter at jeg omsider fikk løsnet alt kabelrotet som var i pc'en min, fikk jeg også byttet ut den gamle psu'en med denne. Jeg boota opp maskina og alt virket vel og bra helt til jeg startet spill eller benchmark. Det fortsatte å fungere flott, men det kom en merkelig buzz/zumm/knitre -lyd fra strømforsyningen. Ja fra strømforsyningen. Det forstsatte å fungere helt bra, men det høres ikke helt bra ut? Den er ganske lav, men lett å høre med en såpass stillegående maskin som jeg har nå. Jeg har egentlig ganske lite bruk for en så stor psu foreløpig, men et peltier element er på vei.. Det jeg lurer på er altså følgende:

 

- Har noen andre opplevd dette problemet, eller er det i det hele tatt noe problem?

- Vet noen hva dette kommer av?

- Kan det være skadelig for hardware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten det samme "problemet" selv. Når jeg kjører Prime95 ol. kommer det en slags knitre/pipe/ubeskrivelig-lyd-ting. Har en ellers bråkete pc, så jeg hører det bare hvis jeg hører godt etter. Har en enermax 350W Whisper Series. Har ikke tenkt på at det kunne være psu før jeg så denne posten. Har ikke peiling hva som forårsaker det. :shrug:

 

- gordito

Lenke til kommentar
Fikk beskjed om at den enermax modellen du har skal ha en liten summelyd/buzz lyd da jeg vurderte å kjøpe en fra Quad, men høy skal ikke lyden være.

 

Hvis du er usikker så ring butikken. De burde vite det.

 

Ja da ble jeg litt mer rolig. Er litt scary den lyden, men jeg overlever jo. Er ikke mer irriterende enn hdd lyden liksom.. Lurer på hvordan det blir da det blir koblet på et peltier der jeg, om den da lager sånn lyd hele tiden..?

Rart med delte meninger fra bl.a. njaal her. Håper det kommer flere innlegg så jeg kan se om dette er sånn det skal være, men det virker jo sånn ettersom jeg ikke er den eneste med enermax som har problemet + at "It's me" fikk beskjed om det fra Quad.

 

Jens er slask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...