Gå til innhold

[Løst] Gått til innkjøp av Shure 940. Hvor viktig er det med hodetlf-forsterker?


Amaru

Anbefalte innlegg

Har bestilt ett Shure 940 headset, det skal være ganske lettdrevent men har lest att for å få maks ut av headsetet (spesielt i bassområdet) burde jeg ha dem koblet til en forsterker. Holder det med utgangen på min beskjedne Onkyo reciever til 2000kr eller må jeg invistere i en ekstra forsterker?

 

Tips om bra forsterkere mottas med takk :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen peiling på hvilke tilkoblinger Xbox eller en bluray-spiller støtter, men det finnes dacs/amps som tar signal via optisk/coaxial f. eks. Argon HA2 har fått veldig blandede kritikker, mye kritikk for dårlig byggekvalitet og dac'en i den er lusen. HA1 er grei, men en dac vil også ha veldig mye å si for oppsettet ditt om lydkilden er kjip.

Lenke til kommentar

Må definere hva en forsterker gjør. Den forsterker volumet ingenting annet. menneskets øre tror at ting blir bedre fordi volumet har blitt høyere, du kan selv prøve å sette headphonen på en person i familien. på 40 db vs 30 db lyd og spørre dem om hvilken er best. Onkyo forsterkeren er helt fint, til og med mobiltelefonen vil gi nåkk lyd. du vil ikke høre noe spesiell forskjell. Dac er noe helt annet, vil gi mer lyd for pengene enn en ny forsterker. Pågunn av at dacen i pcen eller annet er såpass lav kvalitet. For de fleste så er begge delene ikke noe å bry seg om. Om man er fornøyd så er man fornøyd.

 

Om du vil ha lyd via forsterkeren så ta HDMI fra xbox til Onkyo og headphonen inn i inngangen.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Gode svar her :) jeg fikk dem i går og prøvde dem med Onkyon og på både musikk og spill var jeg veldig fornøyd. Legger merke til lyder jeg aldri har tenkt på før! Har blitt mer og mer opptatt av lyd så det var gøy :)

 

Får se om det blir nødvendig med DAC til PCen.

 

Siste spørsmål, sett litt prat om innspillingstid, hvor viktig er dette?

 

Endret av Amaru
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En grei dac og en dyr dac har ekstremt lite p si så lenge begge er lagd bra. En amp der i mot kan forvandle lyd, ikke ofte i digitale amps men oftere i tube amps. En annen ting er strømmen, for lite strøm kan gjøre at hodetelefoner ikke for brukt elementene 100%.

 

Dette har også blitt bevist med blind tester.

Lenke til kommentar

Er Argon HA1/2 brukanes forsterkere?

De er helt grei, men de er mulig å finne uten Argon-navnet på ebay (og sikkert andre steder) til en langt lavere pris, og da blir det plutselig et bra kjøp. Husker ikke alle navnene de går under, men sjekk Mistral HP-509 (ikke at du tjener på å kjøpe den, da). Mener jeg har sett billigere under et annet navn, men jeg finner det ikke nå.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...