Gå til innhold

Ta med småkaker i håndbagasjen


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det ikke alltid vært lov å ta med fast føde i håndbaggasjen? Med mindre det du importerer kan medbringe sykdommer osv.

 

Forresten: Lisboang = Lisboa?

 

Edit: Fra håndbaggasje-FAQ'en til Oslo Lufthavn:

 

"8) Kan jeg ta med kake?

Tørre kaker er uproblematisk. Kaker som inneholder krem er ikke tillatt."

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Tror det lureste er å ta kontakt med Luftfartstilsynet. Men hvis du ikke skal ta med så veldig mange kan du nok legge de i den 1-litersposen?

 

Edit: Er ikke eggedosis også krem? Men utifra bildene synes jeg at det ser ut som at det er krem i midten. Jeg vet også at Nugatti for eksempel ikke går som fast føde, og må være under 100 ml og i 1-litersposen.

 

Edit 2: Når jeg tenker meg om så er det nok ikke lov å ta de oppi 1-litersposen allikevel.

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Ville satset på at det går fint. Sikkerheten rundt håndbaggasje er varierende, men har aldri opplevd å måtte kvitte meg med annet enn glemte vannflasker etc.

 

Hadde nylig med meg et barberblad i håndbaggasjen fra Oslo > London og London > Los Angeles og tilbake igjen uten å bli stoppet. Hadde også småkaker i sekken ved forrige flytur uten problemer.

Lenke til kommentar

Ville satset på at det går fint. Sikkerheten rundt håndbaggasje er varierende, men har aldri opplevd å måtte kvitte meg med annet enn glemte vannflasker etc.

Hadde nylig med meg et barberblad i håndbaggasjen fra Oslo > London og London > Los Angeles og tilbake igjen uten å bli stoppet. Hadde også småkaker i sekken ved forrige flytur uten problemer.

Småkaker går fint, småkaker med krem går ikke (ifølge FAQ'en til Oslo Lufthavn). Barberblad er også lov, men kun om det er av den moderne typen: QcmEv.jpg

Har deoversikt over hvordan reglene praktiseres i Portugal?

Jeg har hatt med mye rart av matvarer til Norge, men nesten alltid innsjekket. For 2 uker siden tok jeg riktignok et par Churchkela i håndbagasjen.

Er ikke reglene for hva som er lov/ikke lov fastsatt av en eller annen myndighet i EU?

 

Edit: Eller sier reglene i USA at du ikke kan ta med barberblad i håndbaggasjen?

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Småkaker går fint, småkaker med krem går ikke (ifølge FAQ'en til Oslo Lufthavn). Barberblad er også lov, men kun om det er av den moderne typen:

 

Er smertelig klar over hva som er lov og ikke lov, men det var ikke poenget. Poenget var at sikkerhetskontrollene er humbug og masse rart slipper gjennom som kunne vært stoppet med lover i bakhodet. 'Barberbladet' jeg hadde med var ikke en barberhøvel, men et barberblad som kan minne mer om et blad til en stanleykniv.

Lenke til kommentar

Ja, det står det sikkert ett sted, men å ha regler og å praktisere regler er vidt forskjellig.

Er smertelig klar over hva som er lov og ikke lov, men det var ikke poenget. Poenget var at sikkerhetskontrollene er humbug og masse rart slipper gjennom som kunne vært stoppet med lover i bakhodet. 'Barberbladet' jeg hadde med var ikke en barberhøvel, men et barberblad som kan minne mer om et blad til en stanleykniv.

Ok.

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...