Gå til innhold

Jeg griner snart!


Fire_

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin som er passe ustabil om dagen, spillers mp3s eller noe med lyd så klikker maskin konstant. Da låser alt seg og Reset knappen er eneste løsning, jaja...

 

Men jeg har gjort følgende, kjøpt meg helt nytt Pci lydkort, Audigy 2 for her skal kun det beste være godt nok. Men jeg mistenker min rambrikke nå da, testa den med ett program som heter Goldmemory og den fant heller ingen feil.

 

Mitt ram er av merke TwinMos M/WinBond, så dette er skikkelig labert altså, det er en 512 mega brikke men hvis noen har hatt samme problem så del det med meg. Neste steg er evt å ringe Komplett, der jeg kjøpte denne brikken så få en ny eller slikt. Jeg begynner å bli veldig desperat, har hele tiden prøvd å gjøre mitt beste med denne maskinen og intet hjelper.

 

Men er det en sjel eller flere der ute som har hatt lign problem, så hjelp meg med dette og kanskje still en diagnose hva det kan være. Jeg er rett og slett dritt lei, brukt 12000 kr på no som ikke virker som det skal.

 

Min maskin består av:

 

chieftek dragon midi tower blå m/usb & firewire

western digital 160gb disk 8mb cache 7200

creative labs audigy 2 lydkort

amd xp athlon 2800+ barton 333mhz bus

thermaltake volcano 11 cpu vifte

sapphire radeon 9600 pro 128 Fireblade edition

epox 8rda3+ hovedkort 400mhz bus

twinmos m/winbond rambrikke 512 2.5cl 400mhz bus

 

Det var min lille pc, håper noen der ute kan tipse meg videre. kan det hjelpe med overklokking?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet har hovedkortet ditt integrert lydkort. Du bør disable dette for å kunne bruke et annet lydkort. Hvis du allerede har gjort dette, så kan det hjelpe å installere nye drivere.

 

Jeg har disabled alt av int. lydkort osv, fjernet de driverne som var der. men jeg fikk først dette lydkortet i dag, så jeg kan jo sjekke om jeg finner noen nye drivere for dette audigy greiene. Det låter vakkert :)

 

Takk for tips, men skal sjekke de driverne!!

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem i XP over lengre tid. Dog ikke med samme pc spesifikasjoner. Problemet hos meg var rett og slett Winamp. Fjernet det programmet og maskinen har ikke krasjet siden. Men siden du ikke sier noe om hvilket program du spiller mp3's i, så er det jo ikke sikkert dette hjelper deg :p

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem i XP over lengre tid. Dog ikke med samme pc spesifikasjoner. Problemet hos meg var rett og slett Winamp. Fjernet det programmet og maskinen har ikke krasjet siden. Men siden du ikke sier noe om hvilket program du spiller mp3's i, så er det jo ikke sikkert dette hjelper deg :p

 

jau.. dårlig forklaring av meg... bruker winamp desverre, men det klikker i media player også. så jeg vet ikke helt hva som er galt, kan jo alltid fjerne winamp.... eller hva? hvem tool bruker du for mp3s?

 

MVH

Lenke til kommentar

pcen min var ustabil i en lengre periode, jeg prøvde "alt", masse forskjellige os og 5-6 formateringer men jeg ble aldri kvitt problemet mitt. når jeg spilte av mp3 eller musikk filer klikket pcen få minutter senere, i alle 3d applikasjoner og spill som counter strike klikket pcen lenge før det var idethele tatt ferdig med å loade, selv idle i windows var maskinen ustabil. jeg trodde dette skyldte overklokking av ram, cpu eller det dårlige HK mitt og gav gav opp å fikse det. jeg vet ikke hvorfor jeg testet dette men for en stund siden klokket jeg maskinen ned ifra 1,2hz til 1ghz, jeg har nå en tbird 1,2ghz underklokket til 1ghz og pcen er stabil. ikke en eneste gang den siste måneden har jeg opplevd ustabilitet, og mine krav for en stabil er veldig høye. prøv å klokk ned cpu'en litt hvis du har lignende problemer som meg.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å formatere? Kan ligge i software-feil, kanskje?

 

Er absolutt verdt å prøve. Å kjøre et testprogram av harddisken er også lurt.

 

Temperaturen din er høy, men ikke så høy at det bør bli noe problem, men villle uannsett satt en en 80x80mm vifte eller to. En som suger inn foran og en som blåser ut bak.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å formatere? Kan ligge i software-feil, kanskje?

 

Er absolutt verdt å prøve. Å kjøre et testprogram av harddisken er også lurt.

 

Temperaturen din er høy, men ikke så høy at det bør bli noe problem, men villle uannsett satt en en 80x80mm vifte eller to. En som suger inn foran og en som blåser ut bak.

 

Lykke til.

 

 

Jeg har fjerna winamp i hvertfall, henta den reg patchen jeg fikk opplyst om så får vi se. formattering har jeg gjort, eneste jeg har mistenkt av programmer er den forbannade WinAmp. Lasta ned Sonique i går, da holdt maskin seg oppe en stund. helt utrolig, kanskje den er på bedre veier.

 

Takk for tips, men jeg har 4 80x80mm vifter inni der :)

 

Men hvem test program til disk kan jeg prøve da? har du evt en link ?

 

MVH

Lenke til kommentar
Har du prøvd å formatere? Kan ligge i software-feil, kanskje?

 

Jeg har formattert 3 ganger og switcha mellom 2 os, WinXP Pro og Win2K. Så det skjedde det samme der også, men jeg snuser og lusker vekk alt mistenkelig software. Tror ikke Winamp er god venn med xp, de klikker og herjer.

 

MVH

Lenke til kommentar
pcen min var ustabil i en lengre periode, jeg prøvde "alt", masse forskjellige os og 5-6 formateringer men jeg ble aldri kvitt problemet mitt. når jeg spilte av mp3 eller musikk filer klikket pcen få minutter senere, i alle 3d applikasjoner og spill som counter strike klikket pcen lenge før det var idethele tatt ferdig med å loade, selv idle i windows var maskinen ustabil. jeg trodde dette skyldte overklokking av ram, cpu eller det dårlige HK mitt og gav gav opp å fikse det. jeg vet ikke hvorfor jeg testet dette men for en stund siden klokket jeg maskinen ned ifra 1,2hz til 1ghz, jeg har nå en tbird 1,2ghz underklokket til 1ghz og pcen er stabil. ikke en eneste gang den siste måneden har jeg opplevd ustabilitet, og mine krav for en stabil er veldig høye. prøv å klokk ned cpu'en litt hvis du har lignende problemer som meg.[/quote

 

Underklokking? Javel, tror du det har no hensikt? Det er litt snodig, at maskin ikke kan virke stabil med standard saker. Hatt samme problem selv og vet hva du snakker om, ett rent helvete har det vært. Skikkelig tragisk tid.

 

MVH

Lenke til kommentar
Har du en annen harddisk du kan teste med ville jeg gjort det.

Det har seg nemlig slik at flere enn deg har problemer med Western Digital harddisker sammen med Epox EP-8RDA3+

:cry:

 

Jeg har ikke no anna disk nå, men hva kan være galt ? Nå har jeg alle nye drivere, disabled int. lydkort, kjøpt nytt lydkort til denne maskinen.

 

Fjerna WinAmp men det klikker enda.. vet ****** ikke no anna råd snart jeg, blir tulling av dette dritet.

 

Da har vi igjen å prøve ny ram, eller hovedkort.. hva tror du?

 

MVH

Lenke til kommentar
Jeg har en ny strømforsyning også, en Lepond 370W med dobbel vifte, er kanskje lite W for mitt utstyr kanskje?

 

det kan det faktisk være.

 

jeg har den samme strømmforsyninga, epox 8rda3+ 1stk s-ata disk 1stk cd brenner 1stk dvd rom, geforce 4, 3 kab vifter og ingen kort i pci!

 

det jeg har merka i USDM er at 12v er litt lav, helt nede i 11,4 ved overklokking og 1,6-1,7 ved vanlig hastighet.

 

har lenge gått å ønskaa meg en ny psu nå, en med godt over 20A på 12v railen!

 

tror dette er løsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...