Gå til innhold

Star Citizen dobler budsjettet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes fortsatt det kan minne om litt Pay 2 Win når en som backer prosjektet med mer penger får mer enn en som backer med mindre. I tillegg kommer dette med forsikring og annet snacks.

 

Skins er greit, men alle ting som gir fordel eller i spillet, eller skip som andre må bruke lang tid på å jobbe seg opp til synes jeg egentlig er unødvendig. På den annen side liker jeg å jobbe meg opp til det, som er litt av grunnen til at jeg ikke har kastet alle pengene mine inn i dette.

Lenke til kommentar

Har du noensinne tenkt på hvor urettferdig det er at noen har bare en liten del av sin totale tid tilgjengelig for spilling, og derfor ikke har noen sjans mot skoleelever og trygdede som har mer eller mindre hele uken ledig til å spille ?

 

Det at det går an å betale seg oppover i spillet, gjør at også folk som jobber fulltid og har ting som husarbeid, trening og sosiale sammenkomster på plakaten kan bli noe i spillverdenen. Dessuten er sånne folk fantastiske kunder for spillselskapet, de belaster sjelden serverne deres, og de gir langt større inntekter. Inntekter som kan brukes til å gjøre spillet bedre for alle. Spesielt de som har tid til å nærmest bo i spillet.

Endret av Lore
Lenke til kommentar

Har du noensinne tenkt på hvor urettferdig det er at noen av oss har bare en liten del av vår totale tid tilgjengelig for spilling, og at vi derfor ikke har noen sjans mot skoleelever og trygdede som har mer eller mindre hele uken ledig til å spille ?

 

Det at det går an å betale seg oppover i spillet, gjør at også folk som jobber fulltid og har ting som husarbeid, trening og sosiale sammenkomster på plakaten kan bli noe i spillverdenen. Dessuten er vi fantastiske kunder for spillselskapet, vi belaster sjelden serverne deres, og vi gir langt større inntekter. Inntekter som kan brukes til å gjøre spillet bedre for alle. Spesielt de av dere som har tid til å nærmest bo i spillet.

Hehe. Joda. Jeg får moderere meg litt. Så lenge det ikke er mulig å betale for å få en fordel over andre spillere har jeg egentlig ikke så mye imot det. Men i de aller fleste multiplayerspill hvor man kan kjøpe fordeler for ekte penger går det utover andre spillere i en eller annen grad.

 

Jeg spiller veldig lite selv, nettopp fordi jeg har en jobb og en familie som selvsagt ikke skyves til side for å spille. Men når jeg først har en time eller to til å spille liker jeg å spille på likt grunnlag som andre. I singelplayer er dette selvsagt ikke et tema, selv om jeg personlig får lite eller ingen glede av å kjøpe meg frem. Like moro som å jukse i kabal imho. Da spiller jeg heller noe annet som ikke krever like mye tid. Eller penger.

 

Foreløpig er det jo ikke helt klart hvordan SC vil bli, men jeg er bekymret for at det kan ha en viss Pay2Win faktor over seg. Håper det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Og der var fundinga ferdig, og de endte opp med hele

 

$6,232,43

 

(prisen kommer nok til å stige litt da da man enda kan funde)

 

 

Foreløpig er det jo ikke helt klart hvordan SC vil bli, men jeg er bekymret for at det kan ha en viss Pay2Win faktor over seg. Håper det ikke stemmer.

 

fra FAQ på star citizen sine hjemmesider;

To play Star Citizen you need only to buy the initial game. There will never be a monthly charge for usage. Some in-game items may be available as microtransactions, but we will NEVER sell anything that can’t be acquired through honest (and fun!) gameplay.

 

Hvis du ikke har pledga derimot. Men å pledge er vel mer en kickstart (no pun intended) enn å kjøpe seg til å vinne vil jeg si.

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

har pledga 60dollah og vurderer og kjøpe spaceship shaped 16gb usb stick. Det jeg er mest redd for med dette spillet er lifetime insurance greiene de holder på med :(. Liker spill der du blir straffet hardt hvis du dør desverre ser dette ut til og helle mer mot wow etc penaltys, men burde vært mer likt eve online. oi jeg døde, får bare spawne i mitt nye skip og kjøre på videre. Med andre ord ikke så spennende pvp kamper for min del. Uansett tror jeg de blir en veldig bra singelplayer opplevelse

 

Kanskje du ikke helt har forstått hva forsikringen dekker? Er nok ikke noen kasko-dekning her. Det eneste du får igjen er selve skipsskroget og de få komponentene som fulgte med i utgangspunktet. Forsikringen dekker IKKE oppgraderinger eller varer... og det er helt tydelig at de skipene man kunne kjøpe for å samle inn penger sårt trenger oppgraderinger før de er på linje med tilsvarende skip kjøpt i spillet. Derfor fikk vi også med en del penger til dette. I så måte starter vi som har betalt for skipene våre med dollar fremfor spilletid med ett handicap, ikke en fordel.

 

Forsikring kan forøvrig kjøpes av alle. Denne dekker skipsskrog, oppgraderinger og last, og du velger selv hvor lenge du vil forsikre hvert skip (1 måned - 1 år), dersom du tror at det i det hele tatt er nødvendig. I kjernesystemene er du uansett trygg.

Lenke til kommentar

Holy shit! Det var mye penger de fikk inn totalt!

 

Er dette penger bare samlet sammen via kampanje perioden og ikke medregnet en utgivers støtte? Var vel snakk også om at spillet skulle lokke en større utgiver til seg om kampanjen ble velykket? Eller er jeg helt på viddene nå?

 

Betyr det at de vil få et enda større budsjett?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

De 6.3 millionene USD de har samlet inn er kun i kampanjeperioden, ja, og regner ikke med eventuelle tilskudd fra utgivere. Så vellykket som kampanjen ser ut til å ha vært er det jo ikke sikkert at de trenger støtte fra utgiver en gang.

Meningen med denne kampanjen var å vise private investorer at det var interesse for et spill som dette på PC. De kommer ikke til å ha noen utgiver (som f.eks EA), men pengene får de da fra kampanjen og i tillegg den/de private investorene.

 

De flytter forresten inn i nye kontorer i løpet av desember, og kjernen av folk som jobber med spillet vil ligge på rundt 50 personer. Totalt regner de med at 100-150 personer involveres i utviklingen, men de fleste av de da bare på mindre prosjekter.

 

Det er også mulig å støtte prosjektet på RSI sin hjemmeside en stund fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...