Gå til innhold

Test: Intel 335 Series SSD 240 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fikk kjøpt noen 180Gb 330 billig her om dagen, så da blir det RAID0. Venter på deler til vannkjølinga som skal inn i PC'en, du verden så plagsomt det er å vente når kun et par deler mangler.

Lenke til kommentar

Enig Lars ;)

Ellers synes jeg det er litt rart at de gir denne + for å være svært strømgjerrig uten å teste det.

 

Minus for "litt svak på kontoroppgaver"?

Du vil ikke kunne skille denne fra noen annen SF-22xx basert SSD for lett OS og kontor bruk i en blindtest. Side ved side klarer du i bestefall å måle brøkdeler av sekund forskjell for vanlige oppgaver med stoppeklokke.

 

Ytelsen til alle nyere "gode" SSDer er vanskelig å skille i praksis ved lett bruk. Ved tyngre bruk mot disk, eller på høyt overklokkede maskiner kan det være vits i å se på hvem som vinner i benchmarks. Ellers er det sekvensiell les og skriv for ukomprimerbare dataer du vil kunne se forskjell på i praksis, om du kopierer noen GB med mediafiler.

Endret av GullLars
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kanskje jeg skal bytte ut den Crucial M4 SSD i laptopen til en Intel 335 serie.

Liten vits, du vil (sannsynligvis) ikke merke forskjell. Hadde laptop CPUen din vært den samme som du har i den stasjonære og overklokket forbi 4GHz, og du hadde brukt maskinen til tyngre multitasking som faktisk belastet lagringsmediet kunne det gitt mening, men det ville bare vært en nevneverdig ytelsesøkning i noen tilfeller. M4 er en 6Gbps interface SSD og har god ytelse.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Synes det er greit å visse til anandtechs test der den hadde relativt dårlig levetid. Det kan være tilfeldigheter, men om man der på performance over time ser det ikke bra ut

http://www.anandtech...240gb-review/11

Jeg tipper det der varier ganske mye fra enhet til enhet. Det virker iallefall slik ihht. testene på xs og her på huset (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1355298).

Lenke til kommentar

Synes det er greit å visse til anandtechs test der den hadde relativt dårlig levetid. Det kan være tilfeldigheter, men om man der på performance over time ser det ikke bra ut http://www.anandtech.com/show/6388/intel-ssd-335-240gb-review/11Jeg ville nok heller anbefalt Samsung 830. Jeg kjøpte en på 256 for 1400 kr på salg

 

830 er knall ja, dønn stabil også (noe man ikke kan si om alle Sanforce enhetene). Ellers kom det nettop en Samsung 840! Både 830 og 840 er 7mm disker og går rett i bærbare uten å modde kabinettet og derfor ødelegge garantien.

Lenke til kommentar

Liten vits, du vil (sannsynligvis) ikke merke forskjell. Hadde laptop CPUen din vært den samme som du har i den stasjonære og overklokket forbi 4GHz, og du hadde brukt maskinen til tyngre multitasking som faktisk belastet lagringsmediet kunne det gitt mening, men det ville bare vært en nevneverdig ytelsesøkning i noen tilfeller. M4 er en 6Gbps interface SSD og har god ytelse.

 

Tja, grunnen er egentlig at laptopen ikke har 6GB SATA, så tenkte å sette M4'en i den stajonære som har et Rampage IV Formula HK, og da kan jeg dra nytte av økt hastighet. På en annen side kan jeg jo bare bytte ut den X25-M SSD i den stasjonære med en 6GB SATA SSD, som f.eks en Crucial M4.

Lenke til kommentar

Scatter plott med pris/ytelse er faktisk den desidert beste måten å presentere noe som kan brukes til kjøpsbeslutninger for oss normale bruker.

 

I og med at marginalene i ytelse i realiteten ikke har særlig mye betydning, vise scatter plott fint hva som har akseptabel ytelse og samtidig lavest pris.

Lenke til kommentar

Jeg har sett meg ut samsung 830 som min neste SSD, hvordene er denne i forhold, bør jeg revurdere valget mitt?

Samsung 840 kanskje? :p Selv skal jeg ha 840 Pro. Bruker sinnsykt lite strøm og gir god ytelse. Litt dyrere dog, men synes det er verdt det. 840 (ikke pro) bruker betraktelig mer strøm enn 840 Pro). 840 Pro er en perfekt disk til "laptopen". (Finnes selvsagt andre gode alternativer fra andre produsenter, poenget mitt var egentlig bare at Samsungs nye serie er verdt å se på.)

 

Men som andre sier, Anandtech er en god ressurs. Se på stabilitet, pålitelighet, pris og om ytelsen henger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...