Gå til innhold

Er denne maskinen verdt 25000 kroner?


Christian86

Anbefalte innlegg

Hei, fikk dette tilbudet fra Dell i dag. Det er på en latitude maskin som starter på 17000 ca. Likte ikke Inspiron modellene......

 

1.6 Ghz Pentium M pros

512 DDR minne

64MB dedikert skjermkort

56kbs modem

40GB

3 år forsikring og neste dag service avtale (internasjonal)

15,4" Widescreen maskin

DVD brenner

 

Er dette verdt 25000kr

 

eller denne fra Acer

 

1.6chz pentium M

512MB Ddr

64 DDR grafikk kort

40GB harddisk

15" skjerm

3 års forsikring (Internasjon, men må tilbake til Norge for å ordne med den, dersom den ikke kan fikses får jeg ny, men må betale beløpet på ca 3000 på nytt igjen)

2 års granti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du først har bestemt deg for å bruke oppimot 25000 kr ville jeg heller ha kjøpt en IBM Thinkpad A-series.

Min erfaring er at de er mer solide og bedre bygd en Dell-maskinene.

De koster en tusenlapp mer kanskje dersom du sammenligner på pris, men når du først bruker såpass mye er den ekstra kvaliteten verdt de ekstra kronene.

 

Se her for A-serie modeller.

 

 

Eller dersom du ønsker en litt lettere, og billigere, modell:

Se her for T-serie modeller.

 

 

 

Svarte vel muligens ikke på det du spurte om, men du fikk i det minste en anbefaling ;-)

Lenke til kommentar
Hei, fikk dette tilbudet fra Dell i dag. Det er på en latitude maskin som starter på 17000 ca. Likte ikke Inspiron modellene......

 

1.6 Ghz Pentium M pros

512 DDR minne

64MB dedikert skjermkort

56kbs modem

40GB

3 år forsikring og neste dag service avtale (internasjonal)15,4" Widescreen maskin

DVD brenner

 

Er dette verdt 25000kr

 

reiser du mye rundt eller? holder du deg i nærheten av norge så er den varianten av kontrakten ikke nødvendig. reiser du mye rundt så ja.

Lenke til kommentar

Vi kjopte ein berebar pc paa elkjop i sommer. Den er bedre enn denne pc'en og den kosta litt over 10 000 kr. Det var ein

 

hp 2,5 Ghz

512 mB RAM

40 gB

64 Mb skjermkort

moden 54 kb/s

Trodlost nettverkskort interigrert

RJ 45 Ethernet-kontakt

 

Var litt skeptisk pagrunn av Elkjop, men vi fann ut at det var billigast der.

Fekk ogsaa med ein sekk verdi 1000 kr som du kan ha pc'en i.

Ikkje narr dere sjolv ved aa kjope ein pc for 25 000

Lenke til kommentar
hvorfor styre unna DELL?

for dårlig grafikk kort på den ene IBM maskinen....hehe krever noe bedre

Var ikke jeg som sa styr unna Dell, jeg bare sa at jeg heller vil anbefale en Ibm-maskin fordi de er mer solide.

 

 

Dårlig skjermkort? Ja Radeon 7500 er vel ikke like bra som 9000 men det duger helt grit til de fleste spill. Det ATI Fire Gl 7800 kortet er vel heller ikke så gale, uten at jeg vet så mye om hvordan det er i spill.

Så å si alle dedikerte skjermkort for bærbare er raskere en de intergrerte løsningene.

 

Den maskinen som Pcdude viste til , Acer så vel også ganske bra ut.

Både Acer og Asus har vel fått bra resultater når de har blitt testet her på Barbara.no.

Lenke til kommentar

oki

 

på de IBM maskinene jeg så, var grafikk kortet under hva jeg syntes var greit, er vant med ATI adeon 9000 kort.

 

Acer dere viste til er faktisk den samme som butikken gav meg tilbud på, men jeg må ha forsikring.

 

Jeg går på vgs og dermed er maskinen mer utsatt for mulig dødsfeller enn andre steder. Dessuten har jeg opplevd fall gropen med 90dager supporten til apple fra før av og Next da virket bra.

 

Dere viser til elkjøp maskiner, jeg har hatt to maskiner med desktop prosessorer og det vil jeg ikke ha igjen. er fornøyd med min stasjonær.

 

Når det gjaldt utseende, så virker Acer og dell like fine, men dør ACERen fra meg må jeg betalte 3000 kroner på nytt, dersom Dellen gjør det må jeg ikke det. Så det er et økonomisk aspekt ved dete hele og

Lenke til kommentar
Hei, fikk dette tilbudet fra Dell i dag. Det er på en latitude maskin som starter på 17000 ca. Likte ikke Inspiron modellene......

 

1.6 Ghz Pentium M pros

512 DDR minne

64MB dedikert skjermkort

56kbs modem

40GB

3 år forsikring og neste dag service avtale (internasjonal)

15,4" Widescreen maskin

DVD brenner

 

Er dette verdt 25000kr

 

eller denne fra Acer

 

1.6chz pentium M

512MB Ddr

64 DDR grafikk kort

40GB harddisk

15" skjerm

3 års forsikring (Internasjon, men må tilbake til Norge for å ordne med den, dersom den ikke kan fikses får jeg ny, men må betale beløpet på ca 3000 på nytt igjen)

2 års granti

 

Fine maskiner, men spesielt dell ville jeg vært skeptisk til. Litt plastikk. Dårlig tastatur o.l. (ref dell brukere på dells forumer.).

 

Kjøp heller en IBM T40p. Eier begge de maskinene. Koster Ca 22500,- for den jeg har i sig. Du må melde deg inn i datateam (www.datateam.no) for å få den til den prisen, ellers koster den 39600,- ink mva.

 

2.4Kg med 7 timer batteritid, chassies i titankompositt og skjermlokk i magnesiumkompositt. IBM T40p er den mest komplette lette maskinen som er mulig å skaffe.

 

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Hei!

 

Syns ikke at du skal velge dell. de beste merkene er jo nevnt, som i acer, ibm og COMPAQ. syns dell maskinen er altfor dyr, hvis du prøver å mekke deg en latitude maskin, så legger du kanskje merke til at ekstrautstyr på den pcen drar prisen opp noe veldig.

 

syns heller at du burde kanskje se på en compaq nx 7000 istedet og muligens en Acer travelmate 804cli. to gode maskiner. jeg skal kjøpe meg enten en av dem, men jeg får det litt billigere enn deg da. compaqen kan jeg få for rundt 15000, mens acer for 18000. ikke tyveri varer. rett fra deres egne lager. men har ikke bestemt meg ennå, haster ikke for meg, så venter litt på markedet nå.

 

IBM T40 er jo nevnt her. litt for dyr kanskje, hvem vil betale oppimot 40 lapper for en bærbar, greit at den er sinnsyk bra, men den er ikke verdt det, hvis du da ikke har så mye penger som røkke. for oss andre normale mennesker så syns jeg at en bærbar ikke burde kjøpes dyrere enn til rundt 25 lapper. men hvis du får det tilbudet på ibm t40 som det er snakk om, så er det jo bare å slå til.

 

prøv å styr unna dell, sjekk heller acer travelmate serien, compaq evo nx serien, og fs lifebook serien. syns de tre er de beste i markedet nå.

Lenke til kommentar
Vi kjopte ein berebar pc paa elkjop i sommer. Den er bedre enn denne pc'en og den kosta litt over 10 000 kr. Det var ein

 

hp 2' date='5 Ghz

512 mB RAM

40 gB

64 Mb skjermkort

moden 54 kb/s

Trodlost nettverkskort interigrert

RJ 45 Ethernet-kontakt

 

Var litt skeptisk pagrunn av Elkjop, men vi fann ut at det var billigast der.

Fekk ogsaa med ein sekk verdi 1000 kr som du kan ha pc'en i.

Ikkje narr dere sjolv ved aa kjope ein pc for 25 000[/quote']

 

og til deg....velkommen til de oppdatertes data verden. den maskinen du har er ikke bedre enn de som er nevnt her. må ikke tro det bare fordi den du nevner har mer ghz enn de andre. for de andre yter dobbel så bra som den du har. og mens din skriker som en støvsuger, så lager de maskinene ikke en eneste pipelyd. kanskje et bite lite skrik om du er maks heldig. og skjermkortet som følger med i din er sef ikke så bra som på de andre.

 

du burde sjekke ting før du uttaler noe om saken. prøv å lær at bare fordi en maskin har dårligere ghz, så er den mye dårligere enn de som har mer. er noe som heter centrino teknologi, mobile teknologi, deskptop prosessor.

 

prøv å les litt rundt i forum og sånt så skjønner du mer.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe Dell og bruke så mye penger på forsikringen dems så er det ingen grunn til å kjøpe Latitude. Kjøp en Inspirion 8600 med de specsa du vil og ta med forsikring, det at de er litt mer "plastaktig" gjør ingenting. Du legger ikke merke til det under bruk allikevel.

 

Selvsagt finnes det bedre bærbare der ute fra compaq/hp, ibm osv., men prisen du må betale for de ligger langt over det du får igjen for pengene hos Dell. Samt at forsikringen hos Dell er MYE bedre for pengene enn det du får hos de andre leverandørene.

 

Dell har meget bra utbygd service (selv om jeg selv har vært litt uheldig med Dell Service i det siste så har de vært prikkfrie før).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...