Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utsette operasjonsdato - hissig lege


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Poster denne som anonym, så ingen kjenner igjen noen via brukernavn.

 

En venninne av meg har gått sykemeldt siden i sommer på grunn av kneet sitt, meniskskade. Hun har ventet lenge på en time hos ortopediskavdeling for å få undersøkt dette ordentlig, og vurdert operasjon eller ei.

 

Hun var endelig inne til undersøkelse i går, og legen sa at operasjon var nødvendig. Og hun kunne få operasjonsdato 6. desember.

Venninnen min er en stor Lady Gaga-fan, og har brukt nesten 2000,- på billetter til seg og en venninne av henne, og har gledet seg enormt mye til denne konserten helt siden den ble annonsert.

Problemet her er at konserten er 6.desember...

 

Venninnen min spurte om hun ikke kunne få en annen operasjonsdato på grunn av denne konserten, siden hun hadde brukt så mye penger og gledet seg så mye.

 

Legen ble veldig hissig og langet ut om at sosialen ville nok neppe gi henne dagpenger videre om de visste at operasjonen ikke var så viktig siden hun måtte på konsert.

 

Det endte med at hun fikk operasjonsdato 7. desember i stedet.

 

 

Ja, jeg ser poenget til legen. Men er det virkelig noe å bli så hissig for? Det er jo bare snakk om en ekstra dag. Til sammenligning så brukte sykehuset nesten 4 måneder på å svare på henvisningen fra fastlegen hennes.

 

Er dette så ille og respektløst som legen skulle ha det til? Anonym poster: 272ef6c5d153c5950553bb2fd63fd128 Anonym poster: 7deb9a06e25e839202c0a8c8a4d27da0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...