Gå til innhold

Sniktitt: The War Z (PC)


Anbefalte innlegg

Bare tullprat det du skriver her også, en pc til 10k klarer man ikke ARMA 2 eller DayZ på fullt uten problemer. Om du har betalt 10k i butikk/nettbutikk sitter eg med en LANGT bedre pc enn deg, og eg klarer det ikke på fullt, om du klarer det må du forklare alle hvordan. Om man skal spille disse spillene på fullt må man ha et monster av en pc, og det er ikke en pc til 10k.

Ok du har nettop vekt opp monsteret.

 

Dine kommentarer er så dum så man kan få de, jeg prøver og holde meg til sak og vet jeg kan gå litt over Siden ja,

MEN HVA I HELVETE ER DET DU SNAKKER OM!???

GÅ og legg deg, really, Arma 2 som er et gammelt spill, atom kraftig pc for og spille REALLY! de kommer jo ut med Arma 3 neste år

 

Slutt og les hva andre sier og gå etter det og følg hva du selv ser.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les deg litt opp. DayZ standalone baserer seg på en modifisert version av Arma motoren (Arma 2.5). Spillet forblir omtrent akkurat det samme, men etter hva jeg har sett av screenshots blir grafikken enda bedre. Rocket forteller også at det de jobber hardest med nå før Alpha er optimalisering og "hacks". Siden Rocket nå har full tilgang til motoren/koden han utvikler til er det mye lettere å få kontroll over hacks. Ut på nyåret snakkes det også om i integrere nye funksjoner for å gjøre det mer realistisk :).

 

Jeg sier meg ferdig her, dette er tross alt en tråd om WarZ :) . Ta gjerne kontakt på PM om du lurer på noe.

Ty det er godt og høre. har spillet over 100 timer, men det ble for frustrerende med buggs

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Egentlig så bør man ikke sammenligne DayZ nå med WarZ iom at DayZ kun er en mod og WarZ er et "eget spill" (selv om det ikke ser sånn ut).

 

Men selv om DayZ er en mod så ser det MYE bedre ut. I DayZ standalone har de fikset gear systemet og alt, så det blir enklere, zombiene får (forhåpentlig bedre animasjoner) og du kan gå inn i masse flere bygninger + at bygningene får masse interiør. Har hørt at en av utviklerene sa at standalone kommer til å koste rundt 15USD eller 15Euro, Husker ikke hvilken valuta.

 

Jeg vedder iallefall på at DayZ standalone kommer til å bli så utrolig mye bedre enn WarZ, selv om modden er det allerede nå.

 

Jeg har ikke vært plaget med noen som helst bugs med DayZ i det siste. Den siste patchen til DayZ fikset veldig mye.

 

 

Ser også på facebook siden til WarZ at folk klager noe sinnsykt på hackers, så tror det er et stort problem der også. ^^ Selv har ikke jeg sett noen hackers på DayZ på lenge.

Endret av Papirkurven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig så bør man ikke sammenligne DayZ nå med WarZ iom at DayZ kun er en mod og WarZ er et "eget spill" (selv om det ikke ser sånn ut).

 

Men selv om DayZ er en mod så ser det MYE bedre ut. I DayZ standalone har de fikset gear systemet og alt, så det blir enklere, zombiene får (forhåpentlig bedre animasjoner) og du kan gå inn i masse flere bygninger + at bygningene får masse interiør. Har hørt at en av utviklerene sa at standalone kommer til å koste rundt 15USD eller 15Euro, Husker ikke hvilken valuta.

 

Jeg vedder iallefall på at DayZ standalone kommer til å bli så utrolig mye bedre enn WarZ, selv om modden er det allerede nå.

 

Jeg har ikke vært plaget med noen som helst bugs med DayZ i det siste. Den siste patchen til DayZ fikset veldig mye.

 

 

Ser også på facebook siden til WarZ at folk klager noe sinnsykt på hackers, så tror det er et stort problem der også. ^^ Selv har ikke jeg sett noen hackers på DayZ på lenge.

Godt og høre at alle bugs er borte kanskje jeg tar en ny runde :)

Lenke til kommentar

War Z > DayZ modden.

 

Grunnen er ganske enkelt at det er for mange bugs i DayZ modden, alt fra problemer med å bevege seg inni bygninger, inventory-system hvor ting forsvinner, og ikke minst zombiene. Animasjonene er helt grusomt dårlig, istedenfor å gå/løpe mot deg så ser det ut som de teleporterer 0,5m av ganger i et høyt tempo. At de også går igjennom vegger (og gulv) 40% av gangene de støter på en vegg er dråpen som får begeret til å renne over for min del. I tillegg sliter modden med hackere, så totalt sett er det ikke verdt å spille for min del da det er hinsides frustrerende å havne i kniper eller rett og slett dø pga bugs.

 

War Z er så langt ikke nyskapende på noen som helst måte, men spillet er fremdeles i alpha så det er fremdeles håp. Uansett verdt å spille da man slipper alle de negative sidene ved DayZ modden. Jeg er enig at det trengs noe mer mening med spillet enn det er nå, ellers blir det veldig ensformig og lite utfordrende. Muligheten for å bygge barrikader, lage oppdrag til andre spillere etc kan gjøre dette til en virkelig herlig opplevelse. War Z er artig nå, men det har også potensiale til å bli så mye mer.

 

Når det gjelder DayZ standalone så kommer jeg nok til å kjøpe det også, gitt at det er nevneverdig forbedringer med tanke på oppførsel av zombiene, muligheten til å gå normalt inni bygninger (slik som 99.9% av alle andre spill klarer helt fint)...generelt fikse fjellet med bugs og bli kvitt hackerene.

 

Dette er et bra år å være gamer :D War Z, DayZ standalone, planetside 2 m.m.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det både WarZ od DayZ sliter med akkurat nå, er at det er for lite å gjøre. Du får en stor og åpen verden med mat, våpen og medisiner, og så skal man overleve ... Det blir det pvp av, fordi spillerne har for få muligheter til å faktisk gjøre andre ting enn å drepe hverandre. Så jeg ser virkelig fram til hvordan devs skal løse dette problemet, både i DayZ og WarZ

 

Har personlig stoppet på WarZ etter å ha spilt DayZ en lang stund. Hvorfor? Rett og slett fordi det er mindre hardcore. Synes ikke at hardcore er så jævla fett, foretrekker heller morro framfor realisme. Per i dag, så er antall timer med morro på WarZ > antall timer med morro på Dayz, selv om begge spilla er i stor grad uferdige.

Endret av fallschirmjaeger
Lenke til kommentar

Mange som uttaler seg uten basiskunnskap her. Day-z kommer i standalone og det kommer alfa til denne i løpet av året. Grafikken i war-z er ikke i nærheten av å være bedre enn day-z.

Mistenker at anmelderen ikke har sett "3d resolution" til sin native oppløsning, som fjerner det

uklare filteret og gir deg en helt annen grafikk.

War-z sin våpenfeeling er noe av det verste jeg har prøvd på denne siden av årtusenskiftet. For de som tror War-z har noe revolusjonerende motor, så er det basert på War inc.. Jeg spiller kun på servere med aktive admins og har ikke opplevd hackere på flere måneder. Standalone-versjonen vil være basert på optimalisert kode og er ikke en enkel mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting jeg har lagt merket til ang. WarZ er at på facebook siden deres er at de fleste som liker spillet fremfor DayZ er smågutter under 16år. Sier ikke at alle er det, men flestparten. :p

 

Grafikken i Arma2 er helt fantastisk. Ingenting er som å løpe rundt om i nord på morgenen da sola kommer frem. Helt nydelig.

Ser en del av dere klager på animasjonene til Zombiene på dayz. Det er greit, men ALT av animasjoner i WarZ ser helt forferdelig ut. Våpenfølelsen i CS 1.6 ser bedre ut.

 

Og det at det er global inventory hørest jo ganske teit ut etter min mening. Da gir jo folk ganske faen i om de dør, siden de allerede har flere våpen og utstyr liggende. Dette resultere jo bare til enda mer dreping og backstabbing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det at det er global inventory hørest jo ganske teit ut etter min mening. Da gir jo folk ganske faen i om de dør, siden de allerede har flere våpen og utstyr liggende. Dette resultere jo bare til enda mer dreping og backstabbing.

 

Global inventory fungerer slik jeg har forstått det kun ved at man kommer seg til en av 3 safezones. 2 av disse er innerst i hver sin flaskehals, altså perfekte plasser for å angripe folk som prøver å komme seg til en safezone. Den tredje safezone mener jeg det er mulig å komme til fra mange flere kanter så det er vel kun denne som er praktisk å bruke. Derimot tar det veldig lang tid å komme til den langt oppi nord hvis man ikke allerede er i området. Så man mister alt om man dør, bortsett fra penger (dollar) som man finner i spillet. Hvis man først kommer seg til en safezone så kan man ikke angripe eller dø selv, og det er først da man kan legge ting i global inventory.

Lenke til kommentar

Du må til safe zones for å få tilgang til GI, og så lenge du ligger unna safezones har du egentlig ganske gode sjangser til å overleve.

Når det kommer til selve spillet så liker jeg WarZ bedre enn DayZ fordi at dayz var/er et bugga helvete mens WarZ faktisk fungerer som det skal.

Å nå gidder jeg ikke den teite unnskyldninga at dayz er en mod i alpha.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Gleder meg virkelig til WarZ blir releasa og at de skal ha 250 spillere på en server. Ser for meg laggfest deluxe. xD

 

Fra 70-250 betyr ikke at alle servere skal ha 250. Det er spillerne som tar valget på hvilken server størrelse de ønsker å spille på. Om det blir laggfest eller ikke vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...