Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] IT-Henrik's evige jakt på "ny" bil.


Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Skal ha meg "ny" bil, men vett ikke helt hva jeg skal gå for.

Har vel opp til 250 000 jeg har tenkt å bruke, men tror ikke gidder å bruke så mye.

Ettersom det muligens blir litt mye mas og rot i Bilkaféen tar jeg det i en egen tråd.

 

Er ikke så kresen, men her er noen av kravene:

Størrelse har ikke så mye å si, men helst sedan, kombi 3/5 dørs, coupe eller stasjonsvogn. Hverken stor eller liten.

Helst 140HK eller mer, og med greit dreimoment (turbo/kompressor)

Greit utstyrt (slik at interiøret blir fint), delskinn, skinn osv.

Koppholdere (har hatt 2 biler for mye uten koppholder :-) )

Nyere enn 2005

Lavest mulig km. stand, ikke så mye mer enn 120 000km

 

Ting som er pluss men ikke helt nødvendig:

Navigasjon, takluke, ryggesensor, regnsensor osv.

Automat, hadde egentlig denne som et krav, men ser at det går fort på bekostningen av andre ting.

Lavest mulig forbruk

 

Ting som ikke har noe å si:

Merke har ikke for mye å si, men enkelte merker lager rett og slett ikke fine biler.

Drivstoff

Til hvilke hjul motoren overførere kreftene til.

Garanti/reklamasjon

 

Har foreløpig sett meg ut følgende:

BMW 320D (Aut ? )

Golf GT + den blå R-line levert i 150 eksemplarer fra Møller

Scirocco 1.4TSI 160HK

BMW 118D(minst) , må være 3-dørs ! :)

Audi A4 1.8T, sedan og stasjonsvogn

 

Når alt det er sagt, så er jeg åpen for andre biler(forslag) og kommentarer på de som allerede er nevnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på helt samme sted som deg for 3 måneder siden, og endte opp med å kjøpe en bil jeg aaaaldri trodde jeg kom til å eie. Ikke hugg hodet av meg nå om jeg tar helt feil, men har du sett på Ford Focus?

 

Min er fra desember 2010, 2 liter tdci 163hk, alt av utstyr, delskinn. Herligheten kostet meg 228.000 inkl om.reg. 14.000km.

 

Har hatt audi og bmw tidligere, men innser hvilken tabbe jeg har begått ved å gå for eldre dyrere biler, istedenfor å prioritere lav kjørelengde og årsmodell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sliter med å finne lignende priser på Ford Focus, enten har du gjort et veldig godt kjøp eller så er jeg blind :)

Den motoren kom vel i MK3, og MK3 kom vel ikke før i 2011?

 

De jeg finner ser enten ufattelig kjipe ut eller har 90-95 diesel hester, eller en blanding av begge :)

 

Forsåvidt, det med Audi og BMW, har det litt med at det er de som møter kravene mine best :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Impreza har jeg faktisk sett på, men den ligger i det øvre delen av det jeg har tenkt å bruke, men den er ikke glemt :-)

Mazda'en er forsåvidt en fornuftig bil, men sliter litt med det spesielle utseendet.

RCZ virker digg, men tror jeg heller hadde gått for en Scirocco i så tilfellet, den får jeg billigere og har sett den har kommet ut som testvinner mellom de 2 (riktignok 2 ganske forskjellige biler, så en snål test i grunn).

 

Jeg får ta et raid i morgen når det er langåpent og prøve det som forhandlerne har.

Lenke til kommentar

Impreza har jeg faktisk sett på, men den ligger i det øvre delen av det jeg har tenkt å bruke, men den er ikke glemt :-)

Mazda'en er forsåvidt en fornuftig bil, men sliter litt med det spesielle utseendet.

RCZ virker digg, men tror jeg heller hadde gått for en Scirocco i så tilfellet, den får jeg billigere og har sett den har kommet ut som testvinner mellom de 2 (riktignok 2 ganske forskjellige biler, så en snål test i grunn).

 

Jeg får ta et raid i morgen når det er langåpent og prøve det som forhandlerne har.

 

 

Jeg fikk prutet min ned 30.000, så gjorde nok et godt kjøp, men ser ingen grunn til at du ikke skal klare det samme. Jeg måtte ringe på et par, men til slutt var det en forhandler som hadde en bil han ikke hadde plass til.

 

http://www.finn.no/f...nnkode=37342869

 

Eller så kan du kjøpe noe litt mer gøy!

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37875800

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

En ny Focus er en bedre bil på de aller fleste måter enn Golf VI, så hvis valget sto mellom de to, så ville det vært enkelt for min del.

 

Focus er forøvrig ikke en amerikansk bil... Den siste generasjonen er riktignok en verdensbil som er nogenlunde lik over hele verden, men å kalle den amerikansk blir veldig feil. Den blir for eksempel bygget i Tyskland. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ford Focus ST hadde vært noe, men med mine 21 år på baken blir den billigste forsikringen jeg finner på 36 000 :-)

 

Nå skal det sies at for en gangs skyld skal det gå litt på fornuften løst når jeg skal kjøpe bil, vist ikke kunne jeg like greit kjøpt en heltny Kia Ceed med 7 års garanti, det viktigste er at jeg ikke gjør skikkelig bomkjøp, noe jeg tviler på noen de overnevte er.

 

Har sitt på noen biler i området (ser her først):

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36805217

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38054611

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37878232 (blir nok litt liten igjen)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37566544

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37780040

 

Uansett, jeg er takknemlig for forslagene selv om det gjerne ikke høres helt slik ut :-)

 

Angående Ford, har jeg hørt for en stund siden at de vett å ta seg betalt for servicer på disse? Er grunn nok til at Mercedes er droppet for denne gang :-)

Lenke til kommentar

Angående Ford, har jeg hørt for en stund siden at de vett å ta seg betalt for servicer på disse? Er grunn nok til at Mercedes er droppet for denne gang :-)

 

Såvidt jeg vet, så skal det ikke være noe verre enn annet.

 

Sjekket verkstedpriser (inkludert hovedservice) på Avensis og Mondeo i forbindelse med en sak jeg skrev for en stund siden, og da var prisene omtrent like på de to. Ville vært merkelig hvis det var annerledes med Focus og konkurrentene.

Lenke til kommentar

Har du sett på mercedes e220 cdi,en god del selges for rundt 230000 med bruktbilgaranti.Jeg fant ett par stykker med greit utstyr også.Hvis du kan leve med 136hk på e200cdi,da får du en facelift som bruker lite per mil og veldig driftsikker bil som klarer lett 500000 km uten problemer.

Skal ikke kimse av E200 CDI, lett å kjøre gris med den for å si det sånn. Godt drag og trygge forbikjøringer. E200 CDI facelift er iallefall etter erfaring prikk lik E220 CDI (har sjekket opp med delenummer på to facelift biler, og det er likt), så er bare en remap som skal til, også har du en "E220 CDI".

 

Som svar til TS ville jeg sett litt på en W204, altså en C-klasse nyere enn 2008. De blir kanskje litt for gubbete, men bør ikke være umulig å få tak i en pen bil med AMG pakke og litt utstyr med ikke så alt for høy km :)

Lenke til kommentar

Har en 08 audi A6 2.0tdi med chip ca 180hk tilsalgs for ca den summen... Men den har kanskje gått litt langt for din smak. ca 170.000.

 

18" vinter, 19" sommer

 

7trinns multitronic

 

En konge bil og kjøre:-)

 

 

Kona har blitt tjukk igjen så trenger en litt annen type bil, med litt større bagasjeplass;-)

 

 

Bilen har ikke blitt lagt ut for salg enda, så kan ikke gi deg noen link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...