Gå til innhold

Tull å oppdatere XP


janken

Anbefalte innlegg

Har en helt ny pc med xp.

 

Blir mektig irritert på microsoft som ikke kan få noe til å fungere slik som det skal.

 

Hvorfor kan dem ikke samle oppdateringene i pakker i stedet for mange småfiler. Og uansett hvilken måte jeg prøver å oppdatere pc en på så ender pc en i total "klikk".

 

Om jeg er så heldig at jeg får innstallert alt, så tar det 10 sek. så er det bluescreen og pc en reeboter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv da jeg skulle ta en nyinstallasjon av XP i forrige uke. Det som skjedde var at jeg i løpet av nedlastingen av oppdateringene fikk 2 ulike virus (husker ikke navnet på dem i farten) inn på maskinen.

Måtte installere brannmur før jeg gikk på nettet for at det skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Jeg vil jo oppdatere, men det funker jo ikke. Der ligger jo ikke noen service pack 1 på microsoft sine sider, bare oppdateringer TIL service pack 1.

 

Maskinen er en bærbar compaq . Og den funker helt super uten oppdateringer.

 

Har du prøvd å bruke http://windowsupdate.microsoft.com ?

Noe enklere enn det får du det egentlig ikke. (bortsett ifra når de pakker sammen 100småfixer hvert år til en ny Servicepack)

Trykk på "Søk etter oppdateringer" (eller den engelske versjonen hvis det er det du har.)

Dermed sjekker den hva du har eller ikke har av feil, og så kan du lett velge hvilken oppdateringer du vil laste ned og installere.

 

Hilsen Fanden^

Lenke til kommentar
Hvis man installerer XP på en PC, får man ved å kjøre Windows update tilbud om å installere service pack 1. Problemet er at man ikke kan gjøre det hvis man har et fake serienummer.

Det er ikke det som er problemet her, da? :smile:

 

hah. fake serienummer. er kun det FCKGW-nummeret som er blokket.

 

Mitt tips er å installere på nytt fra en cd med xp med slipstreamed sp1. og deretter legge inn alle småfixene. å legge inn service packs har en tendens til å fucke opp litt av og til, men slipstreamer man så er man safe.

Lenke til kommentar

jada virus kommer jo seff fra Windows update. hvilket virus prog har du da? har du laga det sjøl eller? kommer ikke virus fra Windows update da veit du. hvis du har norton så har du gjort noen instillinger som gjør det tror jeg, hvis du ikke gjør noen instillinger så skal ikke dette skje. alle sier sånn: "etter at jeg installerte Service Pack 1 for XP så går pc`en min treigere" hvorfor gjør den ikke det på mine pc`er da? kan noen fortelle meg det eller? å iallefall hvorfor pc`ene går fortere med Service Pack. så hva folk driver med det skjønner ikke jeg.

 

sikker på at dere har stor nok CPU og nok ram til å kjøre XP da? hvis dere har for lite ram så skjønner jeg godt at det går til dundass.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan dem ikke samle oppdateringene i pakker i stedet for mange småfiler.

 

Som allerede påpekt så samler faktisk microsoft alle oppdateringene i Service Packs med jevne mellomrom.

 

Men det er nå engang slik at sikkerhetshull oppdages med jevne mellomrom. Vil du da at Microsoft skal vente med å legge ut patch til det er oppdaget f.eks 100 sikkerhetshull (noe som tar lang tid)? Da ville verden hatt enda større sikkerhets og virusproblemer enn vi allerede har fordi sikkerhetshulla ville vært kjente og utetta i alt for lang tid. Patcher for sikkerhetshull bør slippes fortløpende og da blir det til at du med jevne mellomrom bør laste ned småfiler. Men ærlig talt, det er ikke så veldig jobb, er det vel? Alle critical updates kan jo lastes ned i ett stort jafs via windowsupdate. Du trenger ikke å laste ned det som står under "windows" og "drivers". Det er bare et ekstratilbud Microsoft gir deg :)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan dem ikke samle oppdateringene i pakker i stedet for mange småfiler.

 

La oss se for oss, rent hypotetisk, hvordan dette hadde gått:

MS finner et stort sikkerhetshull, de lager en patch som fikser saken, men publiserer den ikke. De må nemlig vente 1-3 måneder før de har funnet nok hull og laget patcher som fixer alle sammen. I mellomtiden har du blitt hacket til helvete og tilbake fordi MS måtte vente med å slippe patchen fordi du vil ha alle samtidig i en gigantisk pakke.

Nuff said

Lenke til kommentar
alle sier sånn: "etter at jeg installerte Service Pack 1 for XP så går pc`en min treigere" hvorfor gjør den ikke det på mine pc`er da? kan noen fortelle meg det eller? å iallefall hvorfor pc`ene går fortere med Service Pack. så hva folk driver med det skjønner ikke jeg.

 

har opplevd en pc som ble slarkete pga. sp1, men dette var da en windows-install som opprinnelig hadde vært brukt en god del. derfor jeg alltid anbefaler å slipstreame sp1, da blir det aldri problemer pga. det iallefall.

Lenke til kommentar
jada virus kommer jo seff fra Windows update. hvilket virus prog har du da? har du laga det sjøl eller? kommer ikke virus fra Windows update da veit du.

 

Jeg finner altså ingen utsagn her oppe som har påstått at det kommer virus fra Windows Update. Du kan kanskje vise meg ?

Jeg sa at jeg fikk virus på maskinenen min mens jeg lastet ned fra Windows Update. Har ingen aning om hvor de kom fra jeg.

Jeg husker med sikkerhet at det var Lovsan og det andre mener jeg var Nachi. Iallefall ble systemet korrupt, så jeg måtte til med nyinstallasjon. Det var forresten AVG som fant virusene, men da var det for sent.

Lenke til kommentar

Takker for alle innlegg.

 

Jeg har funne ut at det er pc en som er helt gal i seg selv, ikke programmvaren. Jeg har reinnstalert programvaren et utall ganger med det hjelper ikke.

 

Jeg får 10 tals forskjellige bluescreen, 3 talls forskjellige blackscreen( med hylelyd). Jeg får også automatiske restarter og "totalally keylock".

 

Regner med at compaq pc en kan kjøre xp siden det ligger ved og er innstallert på forhånd. Men det virker ikke sånn...

 

:-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...