Gå til innhold

Hjelp, sølte saft i tastaturet på bærbar


bullox

Anbefalte innlegg

For noen dager siden var jeg fantastisk klønete og veltet et glass saft (ca 0,2 l.) opp i tastaturet på den bærbare pc'en. Resultatet er at tastetrykk ikke lenger blir registert :cry:

 

noen som har erfaring med dette? what to do, what to do?? reprasjon? er eneste mulighet å kjøpe ny maskin? :shrug:

 

PS. garantien har gått ut så det blir vanskelig å ta en spansk'en........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sølte et glass med øl i tastaturet til en kompis på fest, alle tastene rundt ener ble registert som enter osv. Som den fine personen jeg er på fylla sa jeg såklart ingenting og skrudde av maskinen, fjernet meg straks fra åstedet.

Heldigvis virket det fint neste dag. :D

 

Mottoet må være: "Drikk heller øl når du bruker pc'en, blir ikke så dyrt i lengden"

Lenke til kommentar
For noen dager siden var jeg fantastisk klønete og veltet et glass saft (ca 0,2 l.) opp i tastaturet på den bærbare pc'en. Resultatet er at tastetrykk ikke lenger blir registert :cry:  

 

noen som har erfaring med dette? what to do, what to do?? reprasjon? er eneste mulighet å kjøpe ny maskin? :shrug:  

 

PS. garantien har gått ut så det blir vanskelig å ta en spansk'en........

 

 

hei åssen pc er det? jeg kjenner en som fikser bærbare pcr jeg kan kjøpe den defekte pcn av deg for en billig penge og satse på at jeg eller han klarer å fikse den..

Lenke til kommentar
Jeg sølte et glass med øl i tastaturet til en kompis på fest, alle tastene rundt ener ble registert som enter osv. Som den fine personen jeg er på fylla sa jeg såklart ingenting og skrudde av maskinen, fjernet meg straks fra åstedet.  

Heldigvis virket det fint neste dag.  :D  

 

Mottoet må være: "Drikk heller øl når du bruker pc'en, blir ikke så dyrt i lengden"

 

Da er du ingen kompis .

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det samme med ett trådløs tastatur.

En kompis av meg som sølte en 1/2 l øl på det. (Var hans da, men kjøpte seg nytt. Jeg fikk det gamle med øl.)

Skrudde det helt fra hverandre, tok med elektronikk og all ting i dusjen.

Vasket det hele men lunket vann. Lot det tørke i 2 dager skrudde sammen. Skrev dette svaret på det samme tastaturet, så det funker fint ja.

 

(Ps. Løsne tastaturet fra maskinen først nå da.... )

 

 

FRD

Lenke til kommentar
Jeg har gjort det samme med ett trådløs tastatur.

En kompis av meg som sølte en 1/2 l øl på det. (Var hans da, men kjøpte seg nytt. Jeg fikk det gamle med øl.)

Skrudde det helt fra hverandre, tok med elektronikk og all ting i dusjen.

Vasket det hele men lunket vann. Lot det tørke i 2 dager skrudde sammen. Skrev dette svaret på det samme tastaturet, så det funker fint ja.  

 

(Ps. Løsne tastaturet fra maskinen først nå da.... )

 

 

FRD

 

Litt komplisert da dette gjelder en bærbar pc............ :yes:

Lenke til kommentar

Det er som regel ganske greit å få av tastaturet. Sjekk om det er noen panel på forsiden som du kan fjerne og let etter skruer. Kan også tenkes at disse skruene sitter på undersiden av PC'en. Noen laptoper må fjerne tastaturet for å kunne få satt i mer minne. Sjekk bruksanvsining/internett for prosedyrer for å sette i minne. Hvis du er heldig står det hvordan du skal fjerne tastaturet der.

Når du har fått av tastaturet kan du bare skylle det i vann. Pass på at ALT vann er borte før du monterer det igjen. Da bør ting fungere som normalt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...