Gå til innhold

Beste musikkprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker reason til trommer og Cubase VST til alt resten, med pro-52, fm-7, the grand og mange andre dritbra plugins.. Bruker et Ewx 2496 kort og Korg Triton! the grand må være det beste pianoet til pc som finnes... Brukte fruityloops før, men synes det er litt nybegynner program.. Men ejay slår alt av jallaprogrammer i hele verden! Prøvde det litt når jeg gikk i 5 klasse (Dvs. Når jeg hadde liten erfaring...)men skjønte fort at dette var et elendig program... Du har jo ferdige patterns.. Du lager jo ikke sangen selv!?

Lenke til kommentar

Fruity loops er et meget bra og allsidig program som lar deg bruke både DXi og VST plugins, anbefaler alt fra Native Instruments. Sonar 2.0 er genialt i sin enkelthet og loop-vennlighet når du skal "recorde live" instrument som f.eks gitar går enkelt å blande med loops fra f.eks. fl. JEg fortrekker Sonar over Cubase, særlig hvis du ikke er en avansert bruker.

Lenke til kommentar

E-jay er jo bare det beste da! Hadde noen klassikere der altså :)

Formuleringa di leder meg til å tro at du ikke har et keyboard f.eks å koble til maskina di, så kan jeg som noen andre tidligere her foreslå tracking. Er litt pain å lære (jeg har aldri gidda), men da har du muligheten til å lage ordntli data musikk. :)

 

Systemet kan på sett og vis minne litt om midi (sample > pitch > effekter), men man bruker utelukkende samples, så man får en helt annen kvalitet på det ferdige verket. Pluss at det høres likt ut på alle maskiner, og er ikke avhengig av hvilke instrumenter lydkortet innehar, slik som midi er.

Lenke til kommentar

hao

 

vil henvise til http://dj-jk.iscool.net

 

her har jeg lagt ut musikk som jeg og en kompis (vi kaller oss NODA (norwegian dance art)) har laget.

 

Disse låtene er laget i Reason 2.5 / 2.0 m/yamaha psr 630, Cubase SX og Fruityloops.

 

tilbakemelding mottas med takk. har også en annen post på forumet om dette.

 

Ang topic; vil si at ejay serien IKKE er et musikkprogram men mer et spill! Du kan jo ikke lage noen annen "musikk" enn hva som er begrenset i programmet. FU ALL EJAY DEEJAYS! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...