Gå til innhold

Nokia Lumia 820


Anbefalte innlegg

820-product-hero-2-png.png

 

Størrelse: 12,38 x 6,85 x 0,99 cm

Vekt: 160 gram

Skjerm: 4,3 tommer, 800 x 480 piksler, ClearBlack OLED, Super Sensitive Touch

Operativsystem: Windows Phone 8

Internett: GPRS, Edge, UMTS (3G), HSDPA (super-3G) inntil 41 Mbps, LTE (4G), Wi-Fi A/B/G/N

Kamera: 8 megapiksler, dobbel LED-blits

Maskinvare: Qualcomm Snapdragon S4, to Krait-kjerner @ 1,5 GHz, Adreno 225 GPU, 1 GB RAM

Minnekort: 8 GB intern lagring, støtter Micro-SD inntil 32 GB

Teknologi: Bluetooth 3.1, USB, Wi-Fi, AGPS, GLONASS, NFC

Batteri: 1650 mAh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pocketlint hadde en god test av 820, og mente "this IS the phone you are looking for" og ga den 4.5/5 stjerner, altså en høyere score enn 920.

 

Selv er jeg spent på 820, da den passer bedre for meg med sin mindre skjerm, minnekort og ikke minst, litt lavere pris, selv om jeg skulle ønske den lå litt lavere i pris. Kjekt å kunne bytte deksler på den også hvis mobilen skulle bli ripete etterhvert ol.

 

Men er det noen som vet når Lumia 820 kommer til Norge?

Lenke til kommentar

Lite sannsynlig at den kommer før jul.

Bruker den forøvrig selv og må få skryte av skjermen. Utrolig lyssterk, muligens den mest lyssterke jeg har sett selv om spesifikasjonene sier noe annet. Nå har jeg en tidlig versjon så vi får se hvordan det blir når den kommer i salg.

 

Man kan også kjøpe andre deksler til den som enten gjør den sprut og støvsikker, eller som gir deg trådløs lading (trenger da også ladepute i tillegg).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan er batteritiden? Det virker for meg å være ankepunktet på denne telefonen. 8S er vel noe bedre her, men har igjen en del mangler i forhold til 820. 8X, 920 og Ativ S syns jeg blir for store, så jeg hadde kjøpt 820 tvert om batterikapasiteten hadde vært større. Men den holder kanskje dagen ut og vel så det med en god del bruk?

Lenke til kommentar

Da er den bestilt i rød. Gleder meg til å få den, og håper den fungerer greit som musikkspiller, da min mp3-spiller nettopp tok kvelden. Dessverre vil det ta litt tid da microSD-kortet ikke var inne på lager, og de venter med å sende alt til det kommer inn.

 

OT: dinsdale: snutefan? mener å kjenne igjen navnet ditt fra et sted, sc2-relatert iaf

Lenke til kommentar

Kommer an på. I starten er det mye fikling med obilen, men den bør holde lenger enn dagen ut.

 

Men en ting. Etter at jeg har tatt i bruk trådløs lading, tenker jeg ikke på lading lenger. På kontoret og hjemmet legger jeg fra meg mobilen, og da lader den. Man plugger ikke i noe, man legger den bare fra seg.

Lenke til kommentar

Tenker litt i de baner jeg også, derfor jeg nok velger 820 fremfor 8S som skal ha bedre batteritid, men når man er på hytta eller på reise hadde det vært greit med litt ekstra, evnt et ekstra batteri (batteriet på 820 er vel ikke utbyttbart?). Finnes det noen billigere ladeplater enn de fra Nokia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...