Gå til innhold

Heart of the Swarm kommer ikke før neste år (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Si meg, de har spillet kodet fra før av, de har også mange units. Hva i alle dager er det som tar tid her? annet enn CGI videoer såklart. Jeg vet der finnes ikke noe svar på det, men jeg er ganske sikker på det er effektiviteten til Blizzard som er på et lavpunkt.
Er heller ikke så imponert sånn sett. Var virkelig campain i SC2 særlig polert? Ikke i mine øyne, middels interessante missions, platt historie.AtW

 

Dette innspillet tyder på uvitenhet. I utvidelsen får hver rase 2-3 nye enheter i tillegg til at noen av de eksisterende enhetene endres litt. Det høres kanskje ikke så mye ut, men dette påvirker hele spillet og dynamikken i enhetskombinasjoner innenfor hver rase og på tvers av raser. Man kan på mange måter si at balanseringsjobben starter på nytt. Når SC2 i tillegg er det største strategispillet innenfor e-sports, sier det seg selv at Blizzard må levere et helstøpt produkt.

 

Det er med andre ord ikke poleringen av enspillerdelen som gjør at spillet først kommer ut neste år, ei heller CGI-sekvensene.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si meg, de har spillet kodet fra før av, de har også mange units. Hva i alle dager er det som tar tid her? annet enn CGI videoer såklart. Jeg vet der finnes ikke noe svar på det, men jeg er ganske sikker på det er effektiviteten til Blizzard som er på et lavpunkt.
Er heller ikke så imponert sånn sett. Var virkelig campain i SC2 særlig polert? Ikke i mine øyne, middels interessante missions, platt historie.AtW
Dette innspillet tyder på uvitenhet. I utvidelsen får hver rase 2-3 nye enheter i tillegg til at noen av de eksisterende enhetene endres litt. Det høres kanskje ikke så mye ut, men dette påvirker hele spillet og dynamikken i enhetskombinasjoner innenfor hver rase og på tvers av raser. Man kan på mange måter si at balanseringsjobben starter på nytt. Når SC2 i tillegg er det største strategispillet innenfor e-sports, sier det seg selv at Blizzard må levere et helstøpt produkt.Det er med andre ord ikke poleringen av enspillerdelen som gjør at spillet først kommer ut neste år, ei heller CGI-sekvensene.

 

Siden det er flere team som jobber med forskjellige ting så regner meg med du tror dette er delen som tar mest tid. Tror du virkelig det tar 3 jævla år å balansere noen nye units til et spill som er mer eller mindre ferdig fra før av? får sikkert noen små motor oppgraderinger, forandret ui, og selvsagt nye maps. Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan dette tar mer enn et år? dette er egentlig ikke noe mer enn en expansionpack.

 

Jeg tørr faktisk å vedde på at de hadde allerede startet å utvikle enkelte av aspektene av heart of swarm før dette starcraft 2 var ute. Kanskje ting var kuttet ut for å ha noe av verdi til senere. Hvem vet?

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar
Si meg, de har spillet kodet fra før av, de har også mange units. Hva i alle dager er det som tar tid her? annet enn CGI videoer såklart. Jeg vet der finnes ikke noe svar på det, men jeg er ganske sikker på det er effektiviteten til Blizzard som er på et lavpunkt.
Er heller ikke så imponert sånn sett. Var virkelig campain i SC2 særlig polert? Ikke i mine øyne, middels interessante missions, platt historie.AtW
Dette innspillet tyder på uvitenhet. I utvidelsen får hver rase 2-3 nye enheter i tillegg til at noen av de eksisterende enhetene endres litt. Det høres kanskje ikke så mye ut, men dette påvirker hele spillet og dynamikken i enhetskombinasjoner innenfor hver rase og på tvers av raser. Man kan på mange måter si at balanseringsjobben starter på nytt. Når SC2 i tillegg er det største strategispillet innenfor e-sports, sier det seg selv at Blizzard må levere et helstøpt produkt.Det er med andre ord ikke poleringen av enspillerdelen som gjør at spillet først kommer ut neste år, ei heller CGI-sekvensene.
Siden det er flere team som jobber med forskjellige ting så regner meg med du tror dette er delen som tar mest tid. Tror du virkelig det tar 3 jævla år å balansere noen nye units til et spill som er mer eller mindre ferdig fra før av? får sikkert noen små motor oppgraderinger, forandret ui, og selvsagt nye maps. Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan dette tar mer enn et år? dette er egentlig ikke noe mer enn en expansionpack.Jeg tørr faktisk å vedde på at de hadde allerede startet å utvikle enkelte av aspektene av heart of swarm før dette starcraft 2 var ute. Kanskje ting var kuttet ut for å ha noe av verdi til senere. Hvem vet?

 

Nå begynte de vel ikke å jobbe for fullt med utvidelsen med en gang etter at WoL kom ut, så det blir feil å si at de har holdt på med utviklingen i tre år. Utviklingen av HotS har nok gått i etapper, hvor jeg har inntrykk av at det først var mest fokus på enspillerdelen, og ja, jeg tror den er så godt som ferdig. Når det gjelder flerspillerdelen, så tar dette tid fordi betatesting tar tid. Og betatesting er helt avgjørende for å få til god balanse. Man kan være så grinete man vil over at dette tar tid, men spør du meg, er det langt å foretrekke at et spillselskap tar seg tid til å lage et godt produkt og hører på tilbakemeldinger fra spillerne enn at de rusher det ut.

 

Resten av det du sier, er jo bare ren spekulasjon. Det er som om du tror Blizzard ønsker å gi ut spillet senere enn de kan, og ønsker å skape frustrasjon blant spillerne. Hvorfor skulle de gjøre det?

Lenke til kommentar

Du vet sikkert like godt som meg hvor ubalanserte, men polerte Blizzard spill bruker å være ved release.

 

Inngår ikke balanse i "polert", eller hva legger du i det? Ja, du har rett, Blizzard-spill er aldri helt balansert ved utgivelse, men de er som regel heller ikke "broken", og det verste fikses i løpet av noen patcher. Det kan godt hende blizzard kunne gått frem annerledes i måten de finner på og implementerer nye enheter, men jeg tror du undervurderer hvilken kolossal oppgave det er å legge til 2-3 nye enheter til hver rase som er morsomme å bruke, nyttige, passe kraftige, og en haug med andre ting som er nærmest umulig å forutse før man har testet lenge og vel.

Lenke til kommentar

balanse som som feks terran har 0 sjangs mot zerg. Eller en unit som mer eller mindre massakrerer alt og er billig. Polert mener jeg flyten i selve spillet. At spillet føles bra å spille. Det er noe blizzard gjør mye bedre enn de fleste andre, det skal de ha.

 

Er nok sant det du sier at det tar litt tid og mye tenking å balansere en unit. Men dette gjør betatestere. Er derfor de har beta, og så lang beta som de bruker å ha. De informerer om alt de trenger å rette på og retter nok det de får mest klager på. Resten tror jeg nok de fikser etter release. Så mange balanse problemer som folk sier de klaget på lenge i betaen som fortsatt er til stede i fullversjonen bekrefter det.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

På hvilket nivå er det slik at terran ikke har sjans mot zerg ?

Hvordan i alle dager kan noen med norsk pass, klage på effektiviteten i arbeidet til ikke-nordmenn. Vi er vel den nasjonen som jobber minst effektivt i tillegg til at vi suger på service. Vi er også verdensledende på sutring. Vi lever kun på oljepenger. Om Blizzard trenger et år på balansering, så er det helt ok.

Lenke til kommentar

På hvilket nivå er det slik at terran ikke har sjans mot zerg ?

Hvordan i alle dager kan noen med norsk pass, klage på effektiviteten i arbeidet til ikke-nordmenn. Vi er vel den nasjonen som jobber minst effektivt i tillegg til at vi suger på service. Vi er også verdensledende på sutring. Vi lever kun på oljepenger. Om Blizzard trenger et år på balansering, så er det helt ok.

 

Norge er vel ett av verdens mest effektive land i utbytte per arbeidstime?

 

AtW

Lenke til kommentar
På hvilket nivå er det slik at terran ikke har sjans mot zerg ?Hvordan i alle dager kan noen med norsk pass, klage på effektiviteten i arbeidet til ikke-nordmenn. Vi er vel den nasjonen som jobber minst effektivt i tillegg til at vi suger på service. Vi er også verdensledende på sutring. Vi lever kun på oljepenger. Om Blizzard trenger et år på balansering, så er det helt ok.
Norge er vel ett av verdens mest effektive land i utbytte per arbeidstime?AtW

 

Det kan godt hende at man kan finne målinger som sier dette, men man kan bare ta seg en hvilken som helst jobb og se hva folk bedriver arbeidsdagen med, så vet man at dette umulig kan være sant.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at man kan finne målinger som sier dette, men man kan bare ta seg en hvilken som helst jobb og se hva folk bedriver arbeidsdagen med, så vet man at dette umulig kan være sant.

 

du har rett i at vi har kortere arbeidsdager enn andre men tro du meg når jeg sier vi er mer effektive per arbeidstime enn andre land. hvis du har hatt en del forskjellige jobber har du sett at når det ikke er pauser(noe det er mye av og er dekket av "kort" arbeidsdag kommentaren) så jobber man 100% istedenfor lavere tempo. så jo vi er effektive. jobb i utlandet så ser du hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

Det er vel poenget mitt. Jeg har sett så mange gå gjennom en arbeidsdag uten å gjøre noe som helst. Og hvem som helst må vel ha kjørt forbi en byggeplass, veiarbeid eller sett slikt på tv. Og hva ser man. Ingen gjør noe som helst. Hvilket enkelt forklarer hvorfor 10 kilometer vei i løpet av et år er noe vegvesenet er fornøyd med.

Lenke til kommentar

En kompis av meg gjorde et sosialt eksperiment på en anleggsplass som elektriker en gang. Han ville sjekke om han kunne slippe unna med å gå rundt å bære noen kabler og rør i en hel dag uten at noen sa noe. Det kunne han. :p Selv må jeg si jeg har sett sjokkerende lite effektivitet i mine 8 år i arbeidslivet. Finnes jo selvsagt mange som jobber hardt, men min personlige erfaring er at vi er ikke særlig effektive :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...