Gå til innhold

Endelig fullført Skylanders: Spyro's Adventure på PS3


Lykketrolling

Anbefalte innlegg

Det sier kanskje ikke så mye at jeg banket sistebossen i et spill, men jeg slet med Spyro's Adventure en god del. Ikke fordi spillet er vanskelig, men mest fordi det er vanvittig irriterende til tider. Spillet var opprinnelig ment for barn, så det er ekstremt glad i å fortelle deg så mye som mulig i cutscenes som ikke kan hoppes over første gangen. (de kan heldigvis hoppes over andre gangen du spiller et brett.) Dialoger kan heller ikke hoppes over, og sistebossen er et mareritt.

 

Han er veldig, veldig, veldig glad i å prate, og han tilkaller hele tiden nye minions i starten. Etterhvert tilkaller han en hydra med fire hoder, og hodene bytter på å angripe hele tiden - selvsagt i en liten cutscene som ikke kan hoppes over. Og nevnte jeg hvor utrolig irriterende selve kampen er? Hele kampen kan ses nedenfor, om dere er interessert. (Det er ikke jeg som spiller, og hele sluttsekvensen er med. Ikke se om dere ikke vil ha spolere.) Ikke får vi noe særlig healing heller, bortsett fra når vi banker en av minionsene hans. De forsvinner ganske tidlig, så hva gjør man da for å få healing? Aner ikke. Jeg tok han til slutt, men hele kampen varte en halvtime (!) i strekk. Nesten halvparten var cutscenes...

 

Og på toppen av det hele? Når vi endelig er ferdige får vi... ingenting. Ikke en dritt. Det er tilbake til hub'en, og that's it. I Skylanders: Giants åpner vi i det minste Nightmare-mode for å gjøre ting vanskelig, men i Spyro's Adventure får vi ikke en dritt.

 

Jaja, jeg har allerede rundet Giants på 3DS og PS3, så nå skal jeg rundte Nightmare-mode på PS3 og Spyro's Adventure på 3DS. :)

 

Sistebossen:

 

 

 

Btw om noen skulle lure heter Skylanders-spillene på 3DS det samme som på de andre konsollene, men det er helt forskjellige spill med annerledes historie, annerledes områder, annerledes sluttfiender og annerledes gameplay. Det er kun Skylanderne som er de samme. Alt annet er forskjellig. Jeg er ikke så sprø at jeg fullfører begge spillene på to konsoller hver. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er ikke godt å si. Spyro's Adventure på 3DS er mer lineært enn på PS3, og når vi kommer nært slutten på et brett får vi beskjed om at Hektore (bossen) er på vei. Det gjør at vi har en kort tid på å komme oss til utgangen før vi blir drept, og jo mindre tid som er igjen, jo mer blir vi skadet av lyn osv. Dette gjør at det kan bli rimelig hektisk til tider, på godt og vondt. Det er morsomt at man plutselig må løpe gjennom resten av brettet, men det sier seg selv at man ikke får utforsket noe særlig da. Hele greia med SA på 3DS er at vi først må redde noen folk fra de første brettene, så de kan åpne en portal til det siste brettet (tror jeg). Jeg har gått gjennom alle de vanlige brettene, men har bare klart å redde en av de folkene så langt. Det er i hovedsak pga Hektore og det tidspresset.

 

PS3-versjonen er helt annerledes og mye mer åpen. Her har vi heller ikke noe tidspress, så man kan ta den tiden man trenger. Vi trenger heller ikke redde noen, så når du først har gått gjennom et brett trenger du aldri dra tilbake dit om du bare vil gjennom historien. 3DS-versjonen minner en del om Ratchet & Clank, med hoppeknapp og hele greia. PS3-versjonen er mer som Gauntles. Her har du ikke en egen hoppeknapp engang, men hopper på bestemte steder. (det blir du fort vant til, og personlig savner jeg ikke hopping fordi det er så annerledes gameplay.)

 

Giants er også mye av det samme, så strengt tatt er det fire helt forskjellige spill. Jeg liker Spyro's Adventure på PS3 bedre enn på 3DS, men å velge mellom Giants på PS3 og 3DS er verre. Begge tar seg av barnesykdommene fra Spyro's Adventure, så i Giants på 3DS har du for eksempel ikke noe tidspress. Spyro's Adventure på PS3 var i hovedsak rettet mot barn, så det er ekstremt glad i å fortelle deg det meste, så du får det inn med teskje. Giants er mer rettet mot vanlige spillere, så selv om det ser litt barnslig ut roer det seg betraktelig på forklaringer, og gåtene du må løse (dytte steinblokker, dirigere lasere osv) er vanskeligere.

 

Skal jeg sette opp en liste blir det dermed noe sånt:

 

1. plass: Giants på både PS3 og 3DS

2. plass: Spyro's Adventure på PS3

3. plass: Spyro's Adventure på 3DS.

 

Det betyr ikke at Spyro's Adventure på 3DS er dårlig. Langt ifra, jeg har kost meg med det ganske lenge, og kommer til å gå gjennom det etterhvert. Men selv om Giants er mye av det samme retter det så mange av barnesykdommene at jeg har rundet det på både 3DS og PS3 så langt, og er godt i gang med Nightmare på PS3en. (dvs en fjerde vanskelighetsgrad som er *mye* vanskeligere enn de tre andre. De tre andre kan du for øvrig bytte mellom når du vil, men har du startet Nightmare må du spille gjennom på det.)

Lenke til kommentar

Problemet med Skylanders er at du er nødt til å ha minst én figur og én portal, derfor selges ikke spillet seperat. Du kan derimot kjøpe Booster Pack for Giants. Denne er litt billigere, men til gjengjeld får du bare en portal og en figur. En annen ting er at portalen til 3DSen er trådløs, så den kan ikke brukes på PS3, og PS3-portalen kan ikke brukes på 3DSen. Litt kjipt, men pytt. Figurene kan brukes på alle systemene.

 

 

Btw Giants på PS3 er en direkte oppfølger til Spyro's Adventure på PS3, men det betyr bare at skurken er den samme i begge to. Det er fint lite spoilere oss, så det gjør ingenting om du starter med Giants. (Jeg gjorde det, for øvrig.) På 3DS har vi derimot to helt forskjellige historier som ikke har sammenheng med historien på PS3 eller hverandre. (så vidt jeg vet; har ennå ikke fullført Spyro's Adventure på 3DSen. Har for mye moro med Giants. Så langt har jeg spilt Giants 3DS i litt over tyve timer, og har ennå mange timer igjen.) :)

 

Btw 2, alle karakterene er delt inn i åtte elementer, så du må ha en fra hvert element for å kunne åpne alle dørene osv. I tillegg har gigantene egne dører bare de kan åpne, skjønt gigantene er også delt inn i elementene. Du kan derfor klare deg med en av hvert element, så lenge du har minst en gigant. På den annen side skal det godt gjøres å ikke få samlemani. Jeg er oppe i 25 figurer så langt... :blush:

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Hver figur er en spillbar karakter i spillet, og alle jeg har prøvd er overraskende forskjellige fra hverandre. Så ja, det blir fort "bare en til". :p Men det er bare 30 figurer i Spyro's Adventure, så det er jo ikke så mange. Giants la til noen flere pluss gigantene, men det irriterende med det er at hver eneste versjon av figurene teller som en egen karakter der. Det gjør at vi må ha 99 figurer der for å få komplett samling. Selv jeg er ikke så sprø. :p (og vennligst overse at jeg har Cynder Series 2 og Cynder Series 2 Special...) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...