Gå til innhold

[Løst] Hva trenges


D-600

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er ikke oppdatert på skjermkortfronten, men mitt bruksområde er FIFA fotball spill, wrc-rally og andre bil/rallyspill samt spill ala wintergames .....

 

Noen som kan si meg hva jeg trenger,gjerne konkrete kort både nytt eller brukt,billig som mulig,hehe, men opptil ca 1500,-

 

Takknemlig for de som orker svare:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har greie på om de nevnte spillene er krevende?

 

Og hva som skiller 1gb kort vs 2gb?

Av det jeg har forstått har du kunt nevnt et spesifikt spill: FIFA.

FIFA kan du regne med er en ren konsollport og vil kjøre knallbra på 1GB VRAM.

 

Mengden VRAM kan ha noe å si på hvor høye oppløsninger du kan kjøre på teksturer, polygoner, og lignende. Stortt sett er det veldig få spill som trenger mer enn 1GB VRAM på 1920x1080 i dag, og du må ha en del kraftigere kort for at dette skal merkes uansett.

Lenke til kommentar

Av det jeg har forstått har du kunt nevnt et spesifikt spill: FIFA.

FIFA kan du regne med er en ren konsollport og vil kjøre knallbra på 1GB VRAM.

 

Mengden VRAM kan ha noe å si på hvor høye oppløsninger du kan kjøre på teksturer, polygoner, og lignende. Stortt sett er det veldig få spill som trenger mer enn 1GB VRAM på 1920x1080 i dag, og du må ha en del kraftigere kort for at dette skal merkes uansett.

 

Takk for svar :)

 

Liker å spille noen av disse rallyspillene, er det ikke WRC og Collin Mcrae el de heter. Er disse mer krevende enn feks FIFA, og trenger jeg av den grunn bedre skjermkort?

Endret av d90
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Liker å spille noen av disse rallyspillene, er det ikke WRC og Collin Mcrae el de heter. Er disse mer krevende enn feks FIFA, og trenger jeg av den grunn bedre skjermkort?

Siste "WRC"-spill kom for 2 år siden

Colin McRae Dirt 3 kom i fjor, men det er ganske arkade-stilet.

 

Dirt 3 kjører kjempebra så lenge du har et øvre midrange-kort som 660 eller 7850.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt over at ingen har spurt deg om hvordan resten av riggen din ser ut.

Hvordan GPU har du i dag?

Hvor kraftig strømforsyning har du?

Hvor stor plass har du til skjermkort i kabinettet ditt?

 

 

En kompis har et HD 5850 og han er fremdeles meget fornøyd med kortet, og frem til kort tid siden hadde jeg et kort som var enda svakere (4890) som ga meg god underholdning. 800,- er dog mer enn hva jeg ville gitt for det kortet.

 

 

-Deluze

 

 

Edit: CPU skulle være GPU

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...