Gå til innhold

Ny PC - Flimring / Tearing?


Anbefalte innlegg

Hei, folkens. Jeg har nylig bygd en ny PC hvor alle komponentene er helt nye, samt skjermkortet. Jeg er veldig fornøyd og det meste fungerer slik det skal, bortsett fra en ting.

 

Jeg har oppdaget at der er noe flimring / tearing i skjermen min og jeg merker det spesielt godt når jeg spiller. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det er på en måte noen streker som konstant går nedover i bakgrunnen av skjermen og det er sykt irriterende. Merker det spesielt godt når der er en svart/grå bakgrunn på skjermen.

 

Jeg har oppdatert bios og chipset på hovedkortet og jeg har oppdatert driveren til skjermkortet.

 

Eneste jeg kan komme på er at kanskje problemet er at ledningen på skjermen min har DVI på enden som er i skjermen og VGA på enden som er til PC'en (bruker VGA til DVI adapter her). Tror dere problemet kanskje vil forsvinne om jeg skaffer meg en ledning som har DVI på begge endene?

 

Edit: VSYNC hjelper ikke.

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er HDMI inngang på skjermen som jeg har, men ikke DVI inngang. Så tenkte jeg skulle kjøpe en HDMI kabel på vei hjem fra jobb i dag for å så teste den og se om det vil fungere bedre. Eneste som bekymrer meg er at jeg har allerede en HDMI kabel fra PC'en til TV'en, håper bare det er plass til en kabel til.

 

Du sier HDMI kan sende lyd og det vet jeg egentlig, men hva vil det si? Jeg har anlegg som jeg vil ha lyd fram og vil ha samme lydinstillinger som jeg har nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...