Gå til innhold

Stillbilde kamera og kun det.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser etter et nytt kamera i 3-5 MP klassen. Det jeg er ute etter er et stillbildekamera som tar knallskarpe bilder med muligheter for manuelle innstillinger. Jeg vil ha mest mulig stillbildekamera for pengene.

Det som irriterer meg litt er alt det andre dilldall som følger med nye kameraer nå for tiden. Spesielt dette med filmopptak av ymse kvalitet og lengde. Finnes det ikke nye kameraer som heller bruker disse resursene på å ta enda bedre stillbilder. Skal jeg ta film bruker jeg filmkameraet.

Noen som vet om noe jeg bør ta en ekstra titt på. Mest mulig stillbilde for pengene er målet.

Kjøper jeg et kamera til 15.000 i dag så er jo en del av disse pengene filmgreier (og litt annet som jeg ikke trenger). Tenk om jeg fant et kamera til 15.000 uten film, men med bedre stillbilder. Det hadde vært noe det.

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

-gh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, lette litt i prisguiden, og fant et meget godt tilbud.

 

Du kan få et Olympus E-10 til kun kr. 13264.00 hos Databutikken.com. Dette er 3700 kroner billigere enn nest billigste butikk.

 

Dette er et kamera som tar knallbra bilder, og fokus her er definitivt på gode bilder; og ikke på mer eller mindre unyttige tilleggsfunksjoner.

 

Det dumme med dette kameraet er at det er stort; men hvis du kan leve med dette er det et knalltilbud.

 

Jeg har enda ikke sett noen tester på det nye Nikon Coolpix 5000, men dette kommer på markedet svært snart, og vil trolig koste under 15 000 hos de billigste butikkene.

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Kan ikke tro at kameraprodusentene ofrer kvalitet for å få til en videosnutt-funksjon, og at prisen skulle være høyere pga dette, men hvem vet......

 

Uansett, det høres ut som om du er på jakt etter et professionelt SLR kamera, og da er jo et Olympus

E-10 et godt kjøp med tanke på at nærmeste konkurrent, Canon EOS-D30 er 10.000kr dyrere (og endel bedre ifølge de som har greie på det).

 

Jeg er alikevel skeptisk til om et SLR på 1 kg og 3,7 MPiksler er så mye bedre enn de nyeste "prosumer", 5 MPiksel kameraene til SONY og Nikon (F707 og Coolpix 5000), som koster det samme som Olympus E-10.

 

Og hvis det viser seg at de er like gode bildemessig, er det jo bare et pluss at de har noen ekstrafunksjoner, og kan puttes i lommen.

Lenke til kommentar

Enig i at de nye 5 Mpix kameraene ser spennende ut.

 

Nikon Coolpix 5000 blir solgt til 14149 (jf. prisguiden), og prisforskjellen mellom denne og E-10 blir ikke så stor. Det er for tidlig å si hvilket kamera av disse som tar best bilder.

 

Hvis man kan nøye seg med 4 Mpix, er CASIO QV-4000 til 7206 kroner hos IT-butikken et spennende alternativ. Skal legge den inn i prisguiden nå...

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Hei.

Takker for tilbakemeldingene.

Jeg kommer ikke til å gjøre noe før jeg hører mer om Sony 707 i Norge. Har fått med meg mye fra utlandet, men ikke noen gode kommentarer fra Norge enda. Prisen er jo ca som E10 og om bildene er "nesten" like skarpe så sier jeg ikke nei til ekstra funksjonalitet.

Det ideelle hadde jo vært om prisen på E10 gikk veldig ned p.g.a gammel teknologi og mangel på funksjonalitet, men nedgangen ser ikke ut til å være dramatisk. Synes heller du får mer nytt for samme beløp, så jeg trur nok det blir et kamera av ny type fremfor E10.

Pokker ikke så lett det greiene her.

 

-gh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...