Gå til innhold

Elite tilbake, som Kickstarter-prosjekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i alle dager, da..... Javel da, enda mer penger ut av vinduet. Bra fart på denne sålangt, og det trenger den også med det målet.

 

Edit: Må forøvrig være en av tidenes dårligste kickstartersider. Gadd ikke engang legge ved en video? Konseptkunst? Skjermbilder? Klarer de virkelig å dra inn så mye penger på Elite-navnet? Virker i overkant optimistisk.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Skeptisk til kickstarter-siden jeg også. Tror dette blir et av de kickstarter-prosjektene jeg venter til er ferdig med å kjøpe. Studioet er såpass stort og veletablert at jeg er overrasket av at de ikke har klart å finne noen som ønsker finansiere prosjektet. Virker som om de slenger seg på kickstarter bare fordi de kan.

Lenke til kommentar

743487eab735997b4c15ef0b78679607_large.jpg

Endelig noen meningsfrender i Norge.

Litt mere informasjon her:

 

Hjemmesiden til spillet:

http://elite.frontier.co.uk/

 

Dagbladet sin artikel om saken på sine spill sider her:

http://www.pressfire...ss-enn-en-epost

 

Og siden jeg ikke kan dy meg, noen bilder fra Kickstarter siden.

 

ConceptArtCobraDocking.jpg

 

ConceptartCobraattacking.jpg

 

"Take a ship and 100 credits to make money legally or illegally - trade, bounty-hunt, pirate, assassinate your way across the galaxy."

Det er ditt valg.

 

While we are waiting: www.oolite.org

Endret av Indicium
Lenke til kommentar

Da er det lagt ut en oppdatering om hva som kommer i Elite: Dangerous.

th_elite_dangerous_logo.jpg

Det er også lagt ut en video om "procedural generation". Elite II Frontier hadde 100 000 000 solsystemer på en 3,5" diskette. Videon forklarer litt om hvordan det er mulig og hva mere denne metoden skal brukes til for å lage en stort og rikt univers som man kan fly rundt i.

http://youtu.be/iTBvpd3_Vqk

 

Det er også verdt å ta en titt på hvordan multi-player vil fungere. Dette er beskrevet i "FAQ" helt nederst på siden. Dette blir ikke en ny EVE eller MMO i vanlig forstand (heldigvis).

 

th_ab49e6a7e000579cfed771aa1078509a_large.jpgth_a69e13d1070a4a86fef8cc2a698cd7f6_large.jpg

Lenke til kommentar

Skeptisk til kickstarter-siden jeg også. Tror dette blir et av de kickstarter-prosjektene jeg venter til er ferdig med å kjøpe. Studioet er såpass stort og veletablert at jeg er overrasket av at de ikke har klart å finne noen som ønsker finansiere prosjektet. Virker som om de slenger seg på kickstarter bare fordi de kan.

 

Braben har forsøkt å lage Elite 4 i snart 15 år uten å ha kommet i nærheten av noen release. FD er langt fra noe enormt rikt studio som kan hive ut prosjekter uten å tenke på kostnadssiden, så dette har lite med å utnytte kickstarter uten at det egentlig er behov for det.

 

Om mange tenker som deg og venter til det gis ut før de kjøper, så gis det ikke ut da de ikke kommer til å nå (det rimelig ambisiøse) målet de har satt. For øyeblikket ser de ut til å slite med å nå målet (de hadde en enorm 'peak' dag 2, men siden har det vært nokså begrenset), så de som ønsker å unngå nye 15+ år kun med prat om hvor utrolig bra Elite 4 kan bli om det bare en dag blir realisert bør grave i lommeboken :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar
... så de som ønsker å unngå nye 15+ år kun med prat om hvor utrolig bra Elite 4 kan bli om det bare en dag blir realisert bør grave i lommeboken :)

Også er det verdt å merke seg at pengene kun utbetales dersom målet nås. Hvis de ikke når målet så belastes ingen kort og ingen penger utbetales til FD.

 

I tillegg så har DB hatt en del dårlige erfaringer med "Publishers" tidligere. Så det er vel ikke umulig at han ønsker seg større frihet ved å skaffe finansiering uten de bindingene som en "publisher" medfører.

Endret av Indicium
Lenke til kommentar

Braben har forsøkt å lage Elite 4 i snart 15 år uten å ha kommet i nærheten av noen release. FD er langt fra noe enormt rikt studio som kan hive ut prosjekter uten å tenke på kostnadssiden, så dette har lite med å utnytte kickstarter uten at det egentlig er behov for det.

 

Om mange tenker som deg og venter til det gis ut før de kjøper, så gis det ikke ut da de ikke kommer til å nå (det rimelig ambisiøse) målet de har satt. For øyeblikket ser de ut til å slite med å nå målet (de hadde en enorm 'peak' dag 2, men siden har det vært nokså begrenset), så de som ønsker å unngå nye 15+ år kun med prat om hvor utrolig bra Elite 4 kan bli om det bare en dag blir realisert bør grave i lommeboken :)

Jeg vil få påpeke at det har kommet til bilder og video på kickstarter siden jeg kommenterte. Den 6. november tror jeg det var en av de dårligste kickstarter-siden jeg har sett, med alt alt for lite håndfast informasjon. Det har bedret seg med litt mer grafisk siden den gang. Som en som overhodet ikke har spilt Elite før er jeg stadig ikke overbevist om at prosjektet fortjener livets rett, så jeg venter til spillet eventuelt er ferdig før jeg kjøper. Hvis det aldri blir laget plager det meg ikke nevneverdig, det er nok av spill på markedet uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...