Gå til innhold

FrP vrir kappen etter vinden i skattespørsmål.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

FrP vil fortsatt fjerne formueskatten. Det er det de VIL, men det er godt å se at ikke er urealistiske på veien dit.

 

Ja selvsagt vil de det, i en tid der nordmenn er rikere enn noensinne. Det er jo også den skatten som gjør at noen ikke blir nullskatteytere. Nå snakker man om arbeidende og passiv kapital. Det neste blir å omtale arveavgift som skatt på død.

 

Det skal god rygg til å bære dårligere tider, men enda bedre rygg til å bære gode tider. Problmet er at Ola befinner seg i et gedigent oljeparty og er blitt for rik. Men antall fattige øker og de vil øke enda kraftigere med et nytt fireårig borgerlig eksperiment. Hvorfor snakker ingen av disse personene og politikerne om å fjerne det usolidariske rentefradraget?

 

Rentefradraget ble innført som et ledd i solidarisk boligbygging etter krigen, men er i dag et gedigent subsidium fra gjeldsslaver, de som ikke får lån og lavtlønte til dem med rentefradrag i milliard og million klassen og boligspekulanter som kjøper n boliger og bygårder i våre storbyer.

 

Det er de samme som i mange kommuner også går inn for å fjerne eiendomsskatten, slik at flere og flere kommuner havner på fattigkassen og ikke kan heve skjønnsmidler da kommunen ikke utnytter sitt inntektspotensiale.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er ganske ekstremt at du hopper inn i en tråd starte av meg og ber meg slutte om å poste her inne. Selv ikke nynazister og liberalister her inne har ikke direkte bedt meg om de.

 

Ulv i fåreklær er mye farligere enn ekte ulver.

 

Din angenda blir mer og mer forutsigbar og åpenbar for meg.

 

Du er om ikke annet flink til å tolke ting i værste mening :)

 

Jeg skriver at du ikke trenger å poste fordi man, om man har lest noen av dine tidligere tråder og innlegg, vet hva som kommer. Kartet vil bli likt uavhengig av terrenget. I dette ligger ett ganske klart hint om å løsrive seg selv fra den samme fastlåste tankegangen og ett ørlite håp om at du kanskje etterhvert ser det selv. Forskjellen på det jeg skriver til deg og "slutt å skrive her inne" er enorm. Jeg mistenker at du er klar over dette selv.

 

Så må du gjerne fortelle meg hvilken agenda jeg har og hva med meg som er så ekstremt. Jeg har fått høre at jeg er både sosialist og liberalist, samt andre mindre flatterende karakteristikker. At du kaller meg liberalist og ekstrem mens den andre polen kaller meg sosialist tar jeg som ett tegn på at jeg i allefall er relativt moderat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skriver at du ikke trenger å poste fordi man, om man har lest noen av dine tidligere tråder og innlegg, vet hva som kommer. Kartet vil bli likt uavhengig av terrenget. I dette ligger ett ganske klart hint om å løsrive seg selv fra den samme fastlåste tankegangen og ett ørlite håp om at du kanskje etterhvert ser det selv. Forskjellen på det jeg skriver til deg og "slutt å skrive her inne" er enorm. Jeg mistenker at du er klar over dette selv.

 

 

Og jeg er da langt fra enig i den rødgrønne regjeringens politikk på alle områder. Dersom du ser deg om har jeg startet to tråder i dag:

Du hadde nok likt at jeg ikke hadde startet de trådene. Begge er kritiske til den rødgrønne regjeringens politikk. Den første beskriver hvordan Kjell Inge Røkke har fått for frie hender av den foregående borgerlige regjeringen og den nåværende grønne til de i den siste fiskerimeldingen har begynt å få øynene opp for hva som skjer og hva de er med på. I den andre tråden skriver jeg om en altfor slapp handlingsregel. Disse to trådene hadde ikke blitt startet om jeg hadde hørt på deg.

 

Men av to onder, velger man det minste. Når det gjelder ovennevnte temaer er den rødgrønne regjeringen det minste ondet etter mitt syn.

 

Så må du gjerne fortelle meg hvilken agenda jeg har og hva med meg som er så ekstremt. Jeg har fått høre at jeg er både sosialist og liberalist, samt andre mindre flatterende karakteristikker. At du kaller meg liberalist og ekstrem mens den andre polen kaller meg sosialist tar jeg som ett tegn på at jeg i allefall er relativt moderat.

 

 

En åpenbar agenda om at kun de som er enige med deg skal poste her inne. Det er ekstremt å oppfordre til at andre ikke skal få ytre seg.

 

Om kartet ikke stemmer med terrenget må du endre kartet og ikke terrenget. Du prøver å endre det sosiale medie terrenget her inne med å ta mannen i stedet for ballen.

 

Er det du som bestemmer hvordan jeg skal skrive og hvilke meninger jeg skal ha? Det får holde med at nettstedet BedreSkatt nå prøver å domninere skattepolitikken og sette dagsorden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Og jeg er da langt fra enig i den rødgrønne regjeringens politikk på alle områder. Dersom du ser deg om har jeg startet to tråder i dag:

Du hadde nok likt at jeg ikke hadde startet de trådene. Begge er kritiske til den rødgrønne regjeringens politikk. Den første beskriver hvordan Kjell Inge Røkke har fått for frie hender av den foregående borgerlige regjeringen og den nåværende grønne til de i den siste fiskerimeldingen har begynt å få øynene opp for hva som skjer og hva de er med på. I den andre tråden skriver jeg om en altfor slapp handlingsregel. Disse to trådene hadde ikke blitt startet om jeg hadde hørt på deg.

 

Men av to onder, velger man det minste. Når det gjelder ovennevnte temaer er den rødgrønne regjeringen det minste ondet etter mitt syn.

 

For å presisere, jeg snakker om trådene og innleggene dine rundt FrP, liberalister og de jeg har deltatt i der du åpenbart har bestemt deg og spyr ut det samme uansett sak. At du starter tråder om andre ting du ikke liker er mer enn velkomment, men jeg holder nok ikke pusten av spenning med tanke på innholdet ;)

 

Kan du være så snill å fortelle meg hvilken agenda jeg har og hvorfor jeg er ekstrem og liberalist. Det er trossalt ganske grove ubegrunnede(?) påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For å presisere, jeg snakker om trådene og innleggene dine rundt FrP, liberalister og de jeg har deltatt i der du åpenbart har bestemt deg og spyr ut det samme uansett sak. At du starter tråder om andre ting du ikke liker er mer enn velkomment, men jeg holder nok ikke pusten av spenning med tanke på innholdet ;)

 

Forsøk på å ro. Er det det du mener får du skrive det. Jeg er ikke synsk.

 

Når det gjelder innholdet i det siste du har skrevet har det kun gått på min måte og poste på og ikke på innhold.

 

Kan du være så snill å fortelle meg hvilken agenda jeg har og hvorfor jeg er ekstrem og liberalist. Det er trossalt ganske grove ubegrunnede(?) påstander.

 

 

Jeg gjentar. Det er ekstremt å hoppe inn i en annens tråd og be ham slutte å poste her inne. Gå tilbake å se hva du selv skrev. Det er nok noen nazister, ultraliberlaister og markedsliberalister som ville jublet om du fikk stanset meg i å poste. Deremd gjør du deg også selv til redskap for ekstremister. Det er også ekstremt.

 

Nå er du i ferd med å redusere deg selv til en simpel tidstyv og kverulant.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du er glad i å lage trolletråder OP.

 

Da får du se hvem som starter utenomsnakket. Har du noe du kan bidra med annet enn at jeg må bruke tid på å åpne en tråd for å finne slikt tøv som du serverer. Du er også en simpel tidstyv med andre ord.

Lenke til kommentar

 

 

Forsøk på å ro. Er det det du mener får du skrive det. Jeg er ikke synsk.

 

Når det gjelder innholdet i det siste du har skrevet har det kun gått på min måte og poste på og ikke på innhold.

 

 

 

Jeg gjentar. Det er ekstremt å hoppe inn i en annens tråd og be ham slutte å poste her inne. Gå tilbake å se hva du selv skrev. Det er nok noen nazister, ultraliberlaister og markedsliberalister som ville jublet om du fikk stanset meg i å poste. Deremd gjør du deg også selv til redskap for ekstremister. Det er også ekstremt.

 

Nå er du i ferd med å redusere deg selv til en simpel tidstyv og kverulant.

Og jeg har som sag hverken nektet deg å poste eller stått i ledtog med nazister så dine karakteristikker av meg treffer temmelg dårlig spør du meg.

 

Nå regner jeg ikke med noen unnskyldning for at du urettmessig kaller meg ekstremist og liberalist, men jeg ser fortsatt gjerne at du forteller meg hvilken åpenbare agenda jeg har.

 

Anngående responsen på trådene dine så er det jo mulig at din egen opptreden påvirker denne, at en del har gitt deg opp ref. antallet tråder kontra saklig innhold. Jeg tror nazistenes frykt for deg er kraftig overdrevet, men det er jo fint at du i allefall føler deg viktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette

 

Diskusjon på Nrk2 i dag om at

FrP kutter minimalt i formuesskatten

og snur kappen etter vinden. Det er vel en bekreftelse av det jeg skrev for lenge siden. Se også:

Kan FrP styre Norge?

Deltagere:

Inge Berge Styremedlem bedre skatt:

http://bedreskatt.no/

Med følgende Bidragsytere og artikkelforfattere:

http://bedreskatt.no/skribenter

Finanspolitisk Torgeir Micaelsen fra Arbeiderpartiet.

Ketil Solvik-Olsen første nestleder i Finanskomiteen fra FrP.

Her er det FrP ville før denne værhanepolitikken:

FrP vil

Innføre et flatere skattesystem og lavere skattenivå med høyt bunnfradrag.

Fjerne formuesskatten, arveavgiften og dokumentavgiften.

Fjerne muligheten til å kreve inn eiendomsskatt.

Redusere bilrelaterte avgifter.

Redusere toll og avgifter på mat og drikke.

Øke skattemessige avskrivningssatser.

http://www.frp.no/no...vgiftspolitikk/

 

skrev jeg i min første post. Vet du hvordan den politikken til FrP vil virke om den settes ut i praksis? Den vil raserer vår veldferdsstat.

 

Om de kommer med urealistiske forslag der alle får penger vil du kalle dem populister, idioter osv. Om de foreslår ett mer moderat budsjett kommer du stort sett med de samme karakteristikkene. Det er åpenbart at du hater dem såppas at uansett hva de måtte foreta seg vil du reagere like forutsigbart. Du trenger egentlig ikke poste mer her, for vi kjenner allerede nå innholdet i trådene dine om FrP de neste årene, uavhengig av hva partiet måtte foreta seg.

 

Du trenger ikke poste mer her, kan tolkest generelt eller i den spesielle tråden. Med en annen frisk uenighet i mente tolket jeg det generelt.

Nå regner jeg ikke med noen unnskyldning for at du urettmessig kaller meg ekstremist og liberalist, men jeg ser fortsatt gjerne at du forteller meg hvilken åpenbare agenda jeg har.

 

Noen unnskyldyldning for en

  1. som vil redigere meg og nekte meg å poste i dennetråden eller generelt på forumet.
  2. som dermed lett løper ekstremistenes ærend.

Du skal få siste ord om dette jeg er ferdig med utenomsnakket. Kan du bidra med noe konstruktivet i denne tråden.

 

Legg for eksempel FrPs og Høyres skattepolitikk under lupen og kom med konstuktive innspill på felter der den er bedre enn den som føres av den sittende regjering.

  1. Hva vil konsekvensene av en slik politikk bli på våre statsfinanser?
  2. Hva ville konsekvensene bli for oljefondets utvikling og dermed midler til våre etterkommere?
  3. Er det riktig at en generasjon skal nyte godt av oljeinntektene?
  4. Hva vil konsekvensene bli for vekst og sysselsetting?
  5. Hvilken skatte og avgifts politikk er mest liberalistisk og hvorfor er den ene bedre enn den andre?
  6. Hva nytt har nettstedet Bedre skatt og tilføre og er nettstedet politisk uavhengig som det selv hevder at det er?
  7. Hvorfor vil de bevare den norske velferdsstaten bedre enn den sittende regjeringen?
  8. Er det viktigere at de får fremføre sitt budakap enn at jeg får fremføre mitt.

Du skal også være varsom så du ikke skyter budbringeren fremfor budskapet. Det var en av deltakerne i den omtalte debatten jff. første innlegg som brukt uttrykket om at FrP snur kappen etter vinden i skattepolitikken. Jeg gjengir således bare det som ble sagt i en av våre fjernsynskanaler.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kgun: jeg registrerer at du fortsetter med det du vet er løgn. 1. Jeg har aldri nektet deg å skrive, eller redigert deg. Dette har jeg allerede forklart ettertrykkelig.

 

Videre har du ikke underbygget påstandene om at jeg er en ekstremist og liberalist, og du tør heller ikke fortelle meg hvilken agenda jeg har. Den som visstnok var så åpenbar i sted. Det var med andre ord bare tom luft og sure oppstøt.

 

Ellers tror jeg ikke mange er interessert i å diskutere det samme med deg i ørten forskjellige tråder, derav den labre responsen, men du må gjerne tro at det er du som holder din vernede hånd over forumet, og jager bort ekstremister :p

 

At det er jeg som løper ekstremistenes ærend blir for dumt og fortjener egentlig ikke annet enn ett oppgitt, men overbærende smil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FrPs økonomipolitikk som jeg koker ned til: "gi staten mindre penger, mens vi bruker mer", er ikke hva jeg vil kalle samfunnsannsvarlig, men tar man turen like langt til venstre på partiskalaen, møter man SV som er like ille, bare de vil tyne alle for alt de tjener, og bruke ALT, de vil rett sog slett spise såkornet/gullgåsa.

 

Jeg som en sentrisk APer mener at AP og Høyre slik partienes politikk står idag, bør gå sammen i en regjeringskoalisjon. Høyres vern om bedriftene, og APs fokus på folkene utfyller hverandre ypperlig, og selv om det er politikk man ikke blir enig om, så har begge partiene politikk hvor det å møtes på midten er hva som i praksis kommer til å skje uansett.

 

Før Gro gikk av som statsminister var AP på flørt med Høyre, og på den tiden var det MINDRE kompatibiliteter i partienes politikk.

 

Men å gi FrP noen form for dominans bør ikke være ønskelig for noen, spesielt siden FrP er kjent for å skifte retning spontant, (sånn som når misnøye med Bondevik gjorde FrP kristenkonservativt over natten med anti-abort politikk, til tross for en grunnpolitikk som om idividuelle rettigheter til folket, som kresjer med å nekte kvinner å ta abort; FrP har moderert seg på det kristenkonservative i nyere tid), vil til slutt gjør betydelig skade. Dette gjelder ikke bare FrP, men korttenkthet er livsfarlig for en nasjon, og bare AP og Høyre ser forbi neste valg, når det gjelder økonomipolitikk. FrP vil kanskje redusere skatter; og har til og med ønsket fjerning av skatt, og det høres så fint, men vi har verdens høyeste levestandard, en veldig stabil økonomi, en arbeidsledighet under 4%, (som er på grensen til å være usunnt lavt), så lavere skatter vil bare redusere statens inntekter, mens Ola Nordmann kanskje kan reise på en litt dyrere ferie, og forandrer levestandarden minimalt, for hus, mat, og personlig komfort er noe 99,99% av oss har.

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10063265

 

Dette sier vel alt. FRP holder ikke i lengden. De mister stemmer, og det drastisk. Folk har tatt til fornuften, og skjønt at det ikke lønner seg å stemme på taperpartiet. De er rasister, hallo!? De vil bruke opp alle oljemilliardene slik at den senere generasjon vil stå uten en krone. Det er det dere vil?

Kgun og jeg er enige om at alle dere som stemmer FRP er tapere. Dere kan bare gå og legge dere. Alle med vett i hode burde skjønne at AP er det partiet som får Norge på rett kjør. Det er en grunn til at de styrer nå for å si det sånn.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10063265

 

Dette sier vel alt. FRP holder ikke i lengden. De mister stemmer, og det drastisk. Folk har tatt til fornuften, og skjønt at det ikke lønner seg å stemme på taperpartiet. De er rasister, hallo!? De vil bruke opp alle oljemilliardene slik at den senere generasjon vil stå uten en krone. Det er det dere vil?

Kgun og jeg er enige om at alle dere som stemmer FRP er tapere. Dere kan bare gå og legge dere. Alle med vett i hode burde skjønne at AP er det partiet som får Norge på rett kjør. Det er en grunn til at de styrer nå for å si det sånn.

 

Stemmer du? For en taper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Legg for eksempel FrPs og Høyres skattepolitikk under lupen og kom med konstuktive innspill på felter der den er bedre enn den som føres av den sittende regjering.

  1. Hva vil konsekvensene av en slik politikk bli på våre statsfinanser?
  2. Hva ville konsekvensene bli for oljefondets utvikling og dermed midler til våre etterkommere?
  3. Er det riktig at en generasjon skal nyte godt av oljeinntektene?
  4. Hva vil konsekvensene bli for vekst og sysselsetting?
  5. Hvilken skatte og avgifts politikk er mest liberalistisk og hvorfor er den ene bedre enn den andre?
  6. Hva nytt har nettstedet Bedre skatt og tilføre og er nettstedet politisk uavhengig som det selv hevder at det er?
  7. Hvorfor vil de bevare den norske velferdsstaten bedre enn den sittende regjeringen?
  8. Er det viktigere at de får fremføre sitt budakap enn at jeg får fremføre mitt.

 

Jeg fikk altså ingen svar på disse sentrale spørsmålene. De som så debatten i forrige uke, fikk vel også med seg hvordan FrP taler med to tunger når det gjelder SAS.

 

Hoksrud sier noe og FrP politikeren som deltok i debatten noe helt annet.

 

Ikke bare snur partiet kappen etter vinden, men de taler også med flere tunger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen med vett i hode lurer på hvem som skakk-kjørte Norge slik at den nå må fås "på rett kjør"?

 

Hva er det du mener?

  1. Hva er skakkjørt?
  2. Hvem skal få den "på rett kjør"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Se innlegget jeg svarte på. ;)

 

Her er det:

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10063265

Dette sier vel alt. FRP holder ikke i lengden. De mister stemmer, og det drastisk. Folk har tatt til fornuften, og skjønt at det ikke lønner seg å stemme på taperpartiet. De er rasister, hallo!? De vil bruke opp alle oljemilliardene slik at den senere generasjon vil stå uten en krone. Det er det dere vil?

 

Kgun og jeg er enige om at alle dere som stemmer FRP er tapere. Dere kan bare gå og legge dere. Alle med vett i hode burde skjønne at AP er det partiet som får Norge på rett kjør. Det er en grunn til at de styrer nå for å si det sånn.

 

Jeg ser ikke at ditt svar

 

Noen med vett i hode lurer på hvem som skakk-kjørte Norge slik at den nå må fås "på rett kjør"?

 

er noe godt svar, men en påstand.

 

Fra den Vg artiklen Rakerpol viste til:

 

Venstre-leder Trine Skei Grande sier hun er glad for at flertallet ser ut til å glippe for Frp og Høyre.

 

KrFs leder Knut Arild Hareide jubler nok enda mer for at det flertallet er i ferd med å glippe.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så med andre ord er det også galt når Frp prøver å oppføre seg annsvarlig? Hvordan i all verden er dette å snu kappen etter vinden?

 

Haters will always hate

Det er å snu kappen etter vinden, ettersom det er en taktikkforandring som de ikke har direkte ideologisk eller tradisjonell forankring i, utover at de ser hvor de kan hente stemmer, og hva de må gjøre for å posisjonere seg.

Det er ikke noe særegent for Frp, til tross for hva journalister osv måtte mene, og i alle år har hevdet. Arbeiderpartiet forsøkte å selge helt grunnleggende ytringsfrihet, for å vinne flere muslimske og religiøse stemmer. Både arbeiderpartiet og SV posisjonerer seg i forhold til trygd, og tar bevisst inn folk de vet kommer til å bli trygdesnyltere, så har de stemmekveg i år framover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men det såkalte 1987 Mustafa-brevet (falsumet)

 

FrP var fra begynnelsen av et lite parti som balanserte på sperregrensen uten å klare å fange oppmerksomheten til større velgermasser. Dette forandret seg drastisk under kommune- og fylkestingsvalget høsten 1987 da Hagen mottok det omtalte mustafa-brevet. I innspurten av valgkampen leste Carl I Hagen høyt fra brevet, som angivelig skulle være skrevet av en muslimsk innvandrer for å vise hvor ondsinnet og farlig innvandrerne er. «Asylsøkerne er på vei å ta over vårt fedreland» proklamerte en rystet Hagen, før han leste om hvordan en gruppe muslimer skulle forvandle Norge til en muslimsk stat, der kirkene skulle rives og erstattes av moskeer. Brevet viste seg senere å være falskt. Men effekten av brevet ble stor, og FrP gjorde sitt hittil beste valg med over 12 % oppslutning. Det er mer en tre ganger høyere enn ved valget i 1985. Selv om Anders Lange var negativ til norsk innvandringspolitikk, var det ikke før i 1987 at FrP og Hagen virkelig tok tak i denne saken. Etter valget i 1987 ble innvandring en like markant sak for FrP som det «sterk nedsettelse av skatter og avgifter» hadde vært tidligere. 1987 representerer en milepæl i FrPs historie da innvandringsproblematikken for alvor ble en frontsak for partiet.

 

er vel ett av de verste eksemplene i norsk politisk historie.

 

Vi kan observere at Fremskrittspartiet ikke går av veien fra og bruke falsum og løgn for å oppnå tilhengere. Og det partiet åpnet Erna Solberg for regjeringssamarbeide sammen med 7 mai 2009.

 

Det sier også litt om Høyres leder og partiet som kaller seg selv verdikonservativt. Verdier basert på løgn og falsum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...