Gå til innhold

Bøyd iPhone 5


Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Hei, merket idag at rammen på iPhonen min var blitt bøyd på venstre side ved minus-knappen! Alt funker fint, bortsett fra at volumknappene lirker litt. Aner ikke hvordan det har skjedd, for jeg har aldri mistet den! Uansett, så er jeg redd for at ting kan bli værre, og om dette er en garanti/reklamasjonssak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Fin link, takk!

 

Kjipe greier, siden det er litt større problem kan det være at det dekkes av reklamasjonsloven. Men jeg får se, den funker jo fint enn så lenge. Likevel merkelig at de ikke opplyser om dette problemet!

Lenke til kommentar
Hei, merket idag at rammen på iPhonen min var blitt bøyd på venstre side ved minus-knappen! Alt funker fint, bortsett fra at volumknappene lirker litt. Aner ikke hvordan det har skjedd, for jeg har aldri mistet den! Uansett, så er jeg redd for at ting kan bli værre, og om dette er en garanti/reklamasjonssak?

 

Solid byggekvalitet, ikke sant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut til at det er et problem det her ja. Blir altid lit skeptisk ved så tynne telefoner sær når de er laget i metall som deformeres lett:/

Ser ut til at telefonene til og med kommer bøyd fra fabrikk i enkelte tilfeller så kanskje Apple vil godta at din kom slik i en eventuell garantisak.

Ville kanskje ungått å ha den i stramme bukselomme ;)

Regner med at Apple kommer med en beskjed om at telefon ikke er laget for å være i lommer også lanseres "Clip-on iHolster" for å fikse dette problemet :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rundt den volumknappen er det jo knapt styrke i det hele tatt, og med den tynne og antakelig bløte aluminiumen som er brukt, skal det ikke mye til før det bøyes. Kan faktisk t.o.m. hende at varmen telefonen genererer hjelper til med bøying...

 

Skal bli veldig interessant å se hva Apple kommer frem til av årsak til problemet - for det begynner å eskalere med meldinger om bøyde telefoner, t.o.m. ut av boksen (!)

Lenke til kommentar

Hei, merket idag at rammen på iPhonen min var blitt bøyd på venstre side ved minus-knappen! Alt funker fint, bortsett fra at volumknappene lirker litt. Aner ikke hvordan det har skjedd, for jeg har aldri mistet den! Uansett, så er jeg redd for at ting kan bli værre, og om dette er en garanti/reklamasjonssak?

Ville ha kontaktet forbrukerrådet.

Garanti på mobil er noe forretninger/produsenter prøver å snike seg unna ved å si at kunden har ødelagt eller brukt mobilen feil.

 

Fra forbrukerrådet;

"Mobiltelefon

 

Går mobiltelefonen din i stykker, kan du klage i inntil fem år på feil som skyldes dårlig kvalitet ved mobiltelefonen. Selgeren har ikke ansvar hvis du selv er skyld i feilen eller feilen skyldes ordinær slitasje.

 

Feil som oppstår de første seks månedene etter kjøpet, regnes i utgangspunktet som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren sannsynliggjør noe annet. Det vil si at selgeren må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du har ansvar for."

 

Og det ser ikke ut til at du er alene;

http://www.tekcore.co.uk/2012/10/10/iphone-5-bend-gate/

 

Skal ikke skje på et såpass dyrt produkt, er jo meningen å bruke en mobil og ikke ha den liggende i en safe for å unngå skader...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Bruker-182691

Mhm, da vurderer jeg nok å sende den inn når jeg går lei =) For sist gang jeg hadde iPhone 4 så sluttet lock-knappen å funke, så jeg fikk en helt ny og solgte den og kjøpte en iphone 5 haha ;) Blir nok en Samsung 4 neste gang, ræva batteritid på iPhone 5 -.-

Lenke til kommentar

Er nok ingen reklamasjonsak for ditt tilfelle da du har ventet for lenge.

Du skal i utgangspunktet levere den innen for 3 måneder siden du oppdaget feilen, eller burde ha oppdaget feilen.

 

Om det vil bli et problem for ditt tilfelle er nå en annen sak, men du har ikke "loven på din side" sånn egentlig. ;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...