Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Bmw 5 serie 2004+


Villfaren

Anbefalte innlegg

Driver å snoker på 5 serien no til dags.

 

Noen som har noen erfaringer å dele når det kommer til desse bilene ?

 

Eg tenker på 520-523 som en bil for meg.

Årstall alt fra 04-06 ..

 

Hva sier folket, er bilen verdt pengene?

En km stand på 100 000, er det mye for desse bilene,

 

er 04 verre en f.eks 06 med tanke på barnesykdommer?

 

Vennligst del erfaring og synspunkter :)

 

Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

En kompis var i lignende situasjon for litt siden, og han var spesielt intressert i en 2005 525DA, han endte dog opp på et litt fornuftigere valg (Golf 2012).

Men i forbindelse med det undersøkte jeg litt for han, og det er egentlig ikke så mye annet å si enn "tommel opp".

Hadde ikke kjøpt en så var kjørt så mye mer enn 140 000km, ikke pga. tekniske, men de taper seg en del i verdi når de sakte men sikkert nærmer seg 200 000km.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jepp, de er absolutt rimelige (spesielt sammenlignet med mange 3-serie som ligger ute til salgs).

Men mange har den mentale grensen at en bil er kjørt for langt når den nærmer seg 200 000km, og da blir bilen tungsolgt/ taper seg i verdi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei, det jeg leste meg frem til at det var noe tull med iDrive i starten, men at det ble fikset fortløpende på servicer.

Så lenge servicehefte er fullt, så er det nok pretty safe i forhold til barnesykdommer, slik som biler flest.

Lenke til kommentar

Driftskostnadene på nyere BMWer (service og deler) er generelt veldig dyrt, spør du meg. Eide en 2007 320 Coupe frem til i oktober i år, og brukte vel rundt 50000kr i slitedeler og servicer på de nesten to årene jeg hadde den, i tillegg til et verditap på ca 100000kr for min del. Kjøpte bilen for 360000kr og solgte den for 256000kr nå i september.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

50000 i slitedeler og service(2 ganger?) tyder på at du enten har betalt for mye for servicene, eller at du har vært uheldig med din BMW.

Det finnes absolutt billigere merker og eie, men i ditt tilfellet er det nok du som har vært veldig uheldig.

 

Forøvrig har kjørelengde og kjørestil mye å si.

Lenke til kommentar

Godt mulig. Service to ganger ja. En hoved (væske, filtere og slikt) og en for bremsebelegg (som viste seg å være alle skiver og klosser rundt om), parksensorer (disse tåler ikke vinter), førerstolrygg som ikke ville vippes, lyktespylerne (tåler heller ikke vinteren) og annet jeg ikke husker i farten.

 

Synes iallefall det var i overkant mye utlegg på en såpass ny bil.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Har lest en god del inne på bimmers.no allerede så begynner å komme meg i kunnskapen :p

 

Tenker eg havner på km telleren ett sted mellom 100-150, hvilken modell gjenstår å se, men kan tenkes 520i,523,525 :)

 

Er sugen på komfor setene :p

Navigasjon driter eg i ...

 

Klykken: At parksensorer ikkje skal tåle en vinter kan eg ikkje tro på med mindre du har noen bevis eller linker ? :)

At lyktespylerene ikkje virket er vel muligens pga lavt frysepunkt på væsken du har brukt ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det er erfaringen min som er utgangspunktet. Mulig jeg har vært uheldig å kjøpt en "mandagsbil". Riktignok røyk ikke alle sensorene, og det var de bak som fikk det verst for min del (2-3 stk bak). Altså, de dekkes til av snø/is mens du kjører og sakte men sikkert bakket de ut. Samme skjedde med en av de bakre sensorene på fattern sin 06' 520D også.

 

Lyktespylerne på min 3-serie var skjult i et eget rom i frontfangeren og spratt opp hver femte (?) gang spyleren ble brukt, og når det samler seg snø/is på fangeren iløpet av en vinterdag går det heller dårlig når disse skal poppe opp, og til slutt fikk den på førersiden nok og nektet å poppe opp. Hvis frysepunktet var for lavt på spylervæsken ville selve tanken fryst i løpet av natten, i tillegg til dysene som sitter på panseret.

 

Det skal sies at min var en importbil fra Tyskland, men skulle ha "nordisk pakke" med det det innebærer. Bl.a. setevarme og oppvarmede sidespeil og ekstra guffe (tilleggsvarmer?) på varmeanlegget.

 

Nå låter det som om jeg ikke likte bilen, men tvert om! Når alt var som det skal var bilen en drøm å kjøre og god komfort og slikt, men jeg syntes bilen var i overkant dyr å eie (for min del)! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...