Gå til innhold

Fler en to disker i RAID på hovedkort?


Anbefalte innlegg

Har du enablet write cache under "policies" ?

 

Ser også ut som om du har en flaskehals her. Altså pci-e flaskehals. Hvilket hovedkort har du? Hvilket spor bruker du. og hva annet har du i de andre pci-e spora?

 

Ser ut som om du bare får pci-e 1.1 x4 båndbredde. Noe som tilsvarer ca i realiteten ca 800 MB/s

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et ASUS P8Z77-V Deluxe hovetkort. Det har en PCI-E 3 16x plass, en PCI-E 3 8x plass og en PCI 2 4x plass.

 

Jeg har LSI kortet på PCI-E 3 8x plassen, men må tydeligvis flytte kortet til 16x plassen?

 

Hvis jeg skjønner brukerveiledningen riktig blir dog 16x plassen til 8x hvis du setter noe på 8x plassen? Det vil si du får enten 16x alene på en plass eller 16x fordelt på to 8x? Eller er dette kun ved SLI eller lignende?

 

Jeg har ikke så raskt skjermkort (Radeon 5750 tror jeg det er) så det burte vare OK å sette det på siste plassen, det vil si PCI 2 4x?

 

p8z77v214.jpg

 

p8z77v215.jpg

 

//LD

Lenke til kommentar

Det HKet har 2 PCIe x16 spor, altså 2 og 5 er x16, men hvis du kjører Crossfire vil de sporene kjøre med x8 hastighet. Vet ikke om dette vil skje om du har skjermkortet i PCIe x16_1 og LSI kortet i PCIe x16_2. Det burde være hipp som happ hvilke av de to x16 sporene du setter LSI eller skjermkortet i.

 

Jeg har Adaptec kortet mitt i et PCIe x16 spor, men det er fordi det ble litt for nært det ene skjermkortet hvis jeg satte det i et x8 spor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke hatt tid å se på dette før idag. Jeg tenkte først prøve med å flytte/bytte plass på LSI-kortet og skjermkortet, men så husket jeg at jeg har heatpipes på skjermkortet som gjør at det ikke er så lett å flytte det til en annen plass. Eventuelt tester jeg det ved et senere tilfelle.

 

Men en sak jeg kom å tenke på. Har AHCI mode på hovedkortet noe å si for LSI-diskene? Jeg har jo to Intel disker i Raid 0 på hovedkortet, og da har jeg valgt "RAID mode" i BIOS fremfor AHCI mode. Kan dette ha noe med ytelse på Samsung diskene (på LSI kortet) å gjøre??

 

//LD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...