Gå til innhold

Kamptråd - Tromsø vs Hødd - Cupfinalen 2012


potetball

Anbefalte innlegg

Nei, det er katastrofalt av Tromsø å være så elendig. Det jeg mener er at vi har så dårlig nivå i Norge at Hødd kan vinne en finale i en slik turnering som cupen. Problemet ligger åpenbart i at alle toppklubbene gir faen. For RBK, Molde og Strømsgodset finnes et ingen gjevinst i å vinne cupen. Da har man feil fokus.

 

Men det betyr jo at det ikke sier så mye om norsk fotballs situasjon siden lagene ikke prioriterer den? Om lagene stiller med reservelag er det jo ikke rart at slikt skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det betyr jo at det ikke sier så mye om norsk fotballs situasjon siden lagene ikke prioriterer den? Om lagene stiller med reservelag er det jo ikke rart at slikt skjer?

 

Det har lite å si. Hødd skal slåes 10 av 10 ganger. Selv med store deler av reservespillerne til disse klubbene. Tromsø stilte med sitt beste lag i dag. Jeg mener bare at Hødd er så langt i fra gode nok til å være i Europa. 12 plass i Adecco ligaen, som har et elendig dårlig nivå.

Lenke til kommentar

Det at jeg sier at norsk fotball er i fritt fall er at nivået faller for hvert år. Jeg sier at nivået i England er vesentlig høyere enn hva det er i Norge. Om du skal sammenligne Tippeligaen - Adeccoligaen. Hvor langt ned må man i det engelske ligasystemet for å finne et eksempel på hvor adeccoligaen ligger?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det at jeg sier at norsk fotball er i fritt fall er at nivået faller for hvert år. Jeg sier at nivået i England er vesentlig høyere enn hva det er i Norge. Om du skal sammenligne Tippeligaen - Adeccoligaen. Hvor langt ned må man i det engelske ligasystemet for å finne et eksempel på hvor adeccoligaen ligger?

 

Hvilket land det er snakk om har ikke noe å si. Dersom det 40. beste laget i Norge slår det 5. beste laget så er vel det det samme som at noe tilsvarende skulle skjedd i England?

Lenke til kommentar

Ja greit, poeng missforståes. Diskusjonen faller også når en forumveileder kommer med idiotiske og usaklig innlegg. Lar dere få diskutere i fred.

 

Hødd! :love:

 

Chelsea fans som sier at fotballen står for fall er megalol.

 

Hvorfor kommer du egentlig med slike innlegg? Det blir som om jeg skal komme å si: "United fans som klager på dommeren er megalol". Er det slik nivå vi skal ha?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel om dommarane i England hadde gjort jobben sin i fjor, så hadde United vunne ligaen, så poenget ditt slår sånn sett litt feil.

 

Når det gjeld prestasjonen til Hødd i dag, så er den sjølvsagt veldig stor! Lite som skulle tilseie at dei kunne klare det og det er sjølvsagt svært mykje flaks inne i bildet, samt nokre fantastiske prestasjonar frå nokre spelarar. Tromsø gjer ein del ting på feil måte, noko dei også blir straffa for. Tromsø klarar nesten ikkje å spele på Hødd sine svakheiter og då blir det stort sett enkelt for Hødd å ta unna, sjølv om at dei er under eit voldsomt press.

 

Hødd har slått ut laga som ender på 4.,6. og 7. plass i årets Tippeliga, så det er ikkje direkte tilfeldig at dei har noko å slå frå seg med. Når hødd spelar på sitt beste så er dei ikkje blant dei dårlegaste AL-laga som tabellen ser ut til å vise, men heller eit av dei klart beste (folk i form, skadefrie osv.) Ein katastrofal start på sesongen der dei vel ikkje tok poeng i løpet av første tredjedel av sesongen ødela voldsomt mykje. Det sto i sterk kontrast til året før dei Hødd leda Adecco-ligaen i ei lengre periode etter å ha rykka opp frå 2.divisjon for to år sidan. Måten laget spelar på fungerer ofte veldig bra, men det krever som Tom Nordlie var inne på fleire gongar i dag at alle spelarane er skjerpa og disiplinerte nok. Hadde dei vore det, så ville Hødd truleg havna lenger opp på tabellen.

 

Det er likevel ganske latterleg at Hødd no skal kjempe om kvalifisering til EL neste sesong. Der vil dei nok ryke temmeleg kjapt, men det gjer sjølvsagt noko med ynskjet om å arbeide for at det gode talentarbeidet som blir gjort på Søre Sunnmøre skal halde fram. Hødd er i ferd med å bygge seg ny stadion og vil vel gjerne prøve å stabilisere seg som eit godt førstedivisjonslag, som kan vere med å kjempe om opprykk til TL etterkvart. No vil sjølvsagt tre-fire av spelarane som var med å vinne i dag, neppe spele for Hødd neste sesong, men Hødd er temmeleg gode på å sikre seg dei beste spelarane frå dei litt mindre laga rundt seg, og hjelpe desse utvikle seg vidare, så heilt mørkt ser det vel ikkje ut for dei heilt endå.

 

Eg har også spelt fotball med Ørjan Nyland sidan han var 6 eller 7. Knøttlite lag som hadde aldersforskjell på fire år mellom dei eldste og dei yngste. Hadde aldri trudd at han skulle ende opp som keeper på den tida. Iallefall ikkje som keeper og bestemann på eit lag som vinn Cup-gull.

Endret av archanios
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at jeg sier at norsk fotball er i fritt fall er at nivået faller for hvert år. Jeg sier at nivået i England er vesentlig høyere enn hva det er i Norge. Om du skal sammenligne Tippeligaen - Adeccoligaen. Hvor langt ned må man i det engelske ligasystemet for å finne et eksempel på hvor adeccoligaen ligger?

 

Jeg ser poenget ditt, men jeg mener det faktum at vi hadde to lag i Europa beviser at nivået i Norge ikke er så forferdelig dårlig som mange skal ha det til.

Når man ser på talentene som kommer også, og hvordan lag son Strømsgodset ved hjelp av dyktige trenere kan ta opp kampen mot pengelagene Molde og RBK, så mener jeg at vi er på rett vei.

 

Å sammenligne ethvert norsk nivå med et engelsk blir urettferdig, da det er ufattelig mer penger i lavere divisjoner der borte enn i lille Norge.

Eksempel:

Elverum som rykket opp til Adecco i år har ikke en gang en ordentlig stadion, kun en langside med trebenker og en med noe som minner om stillas.

Bristol City har en stadion på størrelse med Lerkendal (om ikke større), og jeg mener de har så og si full kapasitet hver kamp (25.000 pluss).

Elverum hadde vel på det meste ca 1000, og det var på kampen hvor opprykket skulle sikres, etter utallige oppfordringer fra lokale medier og håndball-pause.

Lenke til kommentar

Var en artig men samtidig trist kamp som TIL supporter... Hødd vant fortjent, når Tromsø ikke klarer avslutte på de mange sjansene sine. Hødd scoret på en av to store sjanser. Tromsø scora kanskje på 1 av 10..

 

Du merka det på spillet at Hødd ville dra det til straffespark i andre ekstraomgang.

 

Vet noen hvor man kan finne statistikk på kampen? Ballbesittelse, sjanser etc

Lenke til kommentar

Godt å vite at du faktisk er enig i at Untied fikk hjelp.

Poenget mitt er at om man fjerner alle dommerfeil så blir tabellen feil pga kampen ikke hadde endt slik. Om man fjerner 3 feil mål hvor Untied skulle vunnet pga de fikk 1 mål som var korrekt så blir ikke det riktig å gi United seier. Om de 3 målene til motstander fjernes så kan kampen få et annet resultat. Ser du poenget mitt?

Lenke til kommentar

Kanskje, det er sjølvsagt berre tull at United HADDE vunne om alle dommarfeil var teke vekk, men mtp at United tapte ligagullet med eit mål, så er det store mogelegheiter for at dommarane hadde direkte innverknad på det. Poenget var uansett ikkje at vi tapte ligagullet, for det har eg på eit slags vis kome over, men heller at det ikkje er så veldig megalol at Unitedfans klagar på dommarane.

Lenke til kommentar

Godt å vite at du faktisk er enig i at Untied fikk hjelp.

Poenget mitt er at om man fjerner alle dommerfeil så blir tabellen feil pga kampen ikke hadde endt slik. Om man fjerner 3 feil mål hvor Untied skulle vunnet pga de fikk 1 mål som var korrekt så blir ikke det riktig å gi United seier. Om de 3 målene til motstander fjernes så kan kampen få et annet resultat. Ser du poenget mitt?

 

Leste du faktisk artikkelen?

 

Her er enda en kilde som sier at vi skulle endt på rekordhøy poengsum i fjor om dommerne hadde gjort jobben sin skikkelig: DebatableDecisions: 2011/12

 

Når det er sagt skulle dere ledet tabellen uten tap og med 30p i år om dommerne hadde gjort alt riktig: DebatableDecisions: 2012/13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...