Gå til innhold

Samsung UE55ES8005 eller LG 55LM960?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tittelen sier vel det meste. Valget står mellom disse to tvene. Jeg er ikke veldig kyndig, men er svært opptatt av god bildekvalitet. Ekstrafunksjoner som stemme/bevegelsesstyring er for meg ikke så viktig.

 

Noen som har peiling eller erfaringer og vil dele tanker? Setter stor pris på alle innspill:)

 

Gnoke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner de ikke så veldig godt, annet enn at de får mye skryt, særlig samsung er jo veldig poppis. Ser jo meget lekker ut i tillegg til å gi et godt bilde.

 

Jeg har dog kjøpt meg Panasonic plasma TV nylig da de regnes som det beste hva angår bildekvalitet blant mange folk. http://www.komplett....aspx?sku=749396 er et eksempel på 55" dems. Jeg kjøpte like så godt 65" og er sinnsykt fornøyd.

 

Det største ankepunktet jeg hadde med disse LED tv'ene er hva som på folkemunne kalles "clouding", dermed ble det plasma. Du kan jo undersøke "clouding" issues med de tv'ene du ramset opp her, vet samsung har slitt med dette, men også andre fabrikanter.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Kjenner de ikke så veldig godt, annet enn at de får mye skryt, særlig samsung er jo veldig poppis. Ser jo meget lekker ut i tillegg til å gi et godt bilde.

 

Jeg har dog kjøpt meg Panasonic plasma TV nylig da de regnes som det beste hva angår bildekvalitet blant mange folk. http://www.komplett....aspx?sku=749396 er et eksempel på 55" dems. Jeg kjøpte like så godt 65" og er sinnsykt fornøyd.

 

Det største ankepunktet jeg hadde med disse LED tv'ene er hva som på folkemunne kalles "clouding", dermed ble det plasma. Du kan jo undersøke "clouding" issues med de tv'ene du ramset opp her, vet samsung har slitt med dette, men også andre fabrikanter.

 

Takk for svar. Ja clouding kan være et problem med LED. Problemet, etter hva jeg har hørt, er at man får mye mer gjenskinn i plasma-tver relativt til LED. Tv'en vil stå i stuen med mye lys og vinduer. Har det skjedd noe på utviklingen av plasma på dette området? hvordan er din tv ift gjenskinn? (Tar forresten av meg hatten for 65" tven din, ser nice ut:))

Lenke til kommentar

Kjenner de ikke så veldig godt, annet enn at de får mye skryt, særlig samsung er jo veldig poppis. Ser jo meget lekker ut i tillegg til å gi et godt bilde.

 

Jeg har dog kjøpt meg Panasonic plasma TV nylig da de regnes som det beste hva angår bildekvalitet blant mange folk. http://www.komplett....aspx?sku=749396 er et eksempel på 55" dems. Jeg kjøpte like så godt 65" og er sinnsykt fornøyd.

 

Det største ankepunktet jeg hadde med disse LED tv'ene er hva som på folkemunne kalles "clouding", dermed ble det plasma. Du kan jo undersøke "clouding" issues med de tv'ene du ramset opp her, vet samsung har slitt med dette, men også andre fabrikanter.

 

Takk for svar. Ja clouding kan være et problem med LED. Problemet, etter hva jeg har hørt, er at man får mye mer gjenskinn i plasma-tver relativt til LED. Tv'en vil stå i stuen med mye lys og vinduer. Har det skjedd noe på utviklingen av plasma på dette området? hvordan er din tv ift gjenskinn? (Tar forresten av meg hatten for 65" tven din, ser nice ut:))

 

Hei,

 

Ja, problemet med gjenskinn og og lysstyrke på plasma blir nevnt ofte som noe negativt. De nye LED skjermene har veldig heftig lysstyrke. Sammenlignet med min 4 år gamle LCD fra Samsung er plasmaskjermen fra Panasonic mye bedre faktisk, men nå LCD skjermen gammel også da. Er ikke noe kjempestort problem, men man merker når sola står rett inn her at det selvfølgelig er litt gjennskinn, men da trekker jeg for gardinene. Som regel ser jeg TV på kvelden uansett.

 

Panelet på Pansonicen er skikkelig blankt så den trives best i mørket, men så lenge det ikke er direkte sollys på TV'en så føler jeg det fungerer bra nok til vanlig TV titting. Du får trolle avforum.no og se hva folk har av brukererfaringer der.

 

God TV får du uansett hva du måtte velge er mitt synspunkt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...