Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Torrenttrøbbel (sliter med seeding)

Anbefalte innlegg

Hei. Håper dette innlegget havner i rett forum.

Har i det siste hatt en del problem med nettet. Det hadde seg slik en stund at hver gang jeg startet en torrent-klient (og begynte å laste ned noe) ville jeg være ute av stand til å surfe på nettet, uansett hvor mange ganger jeg byttet porter i klienten.

Nå har situasjonen tatt en u-sving. Jeg kan benytte meg av både internett og torrents, men jeg klarer ikke å seede dem i det hele tatt. Ifølge µTorrent er det en port (tilsynelatende alle) som er stengt. Har en ruter som vi fikk levert av Altibox, men klarer ikke å rette opp i noe med å følge det andre har gjort før meg.

Noen som har en ringe anelse hva som foregår, eventuelt hvordan det kan rettes opp? Takk på forhånd!

(Om det er relevant, så bruker jeg Microsoft Security Essentials som antivirus, men tror ikke problemet ligger der. Installerte nettopp Tixati og slapp det gjennom brannmuren, men samme problem vedvarte.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Er kunde av Tafjord Mimer, så det er vel der jeg skal logge meg på istedenfor Lyse.

Foreløpig ser innstillingene slik ut:

282exs7.jpg

Var usikker på hva som var verdt å sensurere, så jeg tok alt jeg var i tvil om. På torrentklienten (Tixati) er porten satt til 29777, og det virker fremdeles ikke. Jeg har sikkert bare tastet feil her et sted, men spørsmålet er hvor.

Endret av Fredrik1ST
Lenke til kommentar

Sånn! Da ser det slik ut:

262o0ef.jpg

Hmmm... Tixati bruker over ti minutter på å søke etter ''DHT'', og nedlastingshastigheten ser ut til å ha tapt seg kraftig på ganske gode torrents (pleide å være flere MB/s, nå er det et par hundre KB/s), men ellers ser det faktisk ut til å virke som det skal. Mange takk!

På intern IP skrev jeg inn dynamisk IP, da jeg bare har fått feilmeldinger når jeg prøver å sette opp en statisk en via guider/programmer. Har det noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...