Gå til innhold

Hva om gud kødder med oss?


Anbefalte innlegg

Man må uansett starte ved seg selv, fordi man selv også er en del av verden.

 

Hvorfor må man frelse alle?

Nei, Jesus Kristus frelser deg, ikke du deg selv.

 

Jesus Kristus døde for alle, den kristne er bare med på det Jesus Kristus gjorde. Det ville vært uretferdig, dersom frelsen bare gjaldt for noen og ikke for alle.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min tro er litt vanskelig å beskrive siden den er egentlig en mening med livet som for meg har blitt til en tro.

Jeg tror at hvert enkelt menneske har en kraft i seg. Den kaller man gud, men det er på en måte en selv. Det er tankene og hele kroppen din av det du ikke kan se. Alle har værsin gud (seg selv) Om man hører på hjertet sier det deg hva som er rett og galt. Det leder deg rett igjenom livet om man bare hører på det. Hører på seg selv og spø om det er rett eller galt. Veien min er å leve lykkelig, men samtidig leve slik at andre har det godt. Jeg vil ikke ødelegge livet/lykken for noen andre for at jeg skal være lykkelig. Da leter jeg heller etter en anen vei til å finne lykken. Livet kan være vanskelig, tungt, hellvette eller paradis, det avhenger av hvilken avgjørelser man velger og tar.

 

Så min tro er nesten det samme som de med troen på Jesus. Bare at jeg sier at man selv er ansvarlig for livet sitt og man er på en måte sin egen gud.

 

Det er kanskje ikke så lett å skjønne, men om du lurer på noe svarer jeg deg gjerne. Nå er det spørsmålet veldig stort, så kan være litt rart å lese svaret mitt, siden spørsmålet inneholder mange forskjellige områder.

 

 

 

Det er bra du har funnet din tro. Nå er det bare viktig å holde på den og ikke la seg friste fordi da har man tappt for seg selv og for troen du tror på.

 

Et spørsmål til troen din. Det du tror er jo viktig, men hvor kommer du selv inn i bildet? Troen handler jo om seg selv. Du tror jo ikk på noe på grunn av andre, men fordi du selv mener det og står for det.

 

:)

 

ha, ha Du er sikkert seriøs men nå vet jeg bedre hva "Du skal ikke ha andre guder enn meg" betyr

Takk for at du svarte uansett :-)

Troen til kristne handler om at Jesus døde og stod opp igjen for oss fordi han elsker oss. Det han gjorde et nok for alle. Derfor er jeg kristen. Jeg vil være med i livets bok ;-) I kristen sammenheng blir det helt feil å snakke om seg selv på den måten. Jesus gjorde alt for meg ikke omvendt. Kjønner du?

Endret av _Irene_
Lenke til kommentar

ha, ha Du er sikkert seriøs men nå vet jeg bedre hva "Du skal ikke ha andre guder enn meg" betyr

Takk for at du svarte uansett :-)

Troen til kristne handler om at Jesus døde og stod opp igjen for oss fordi han elsker oss. Det han gjorde et nok for alle. Derfor er jeg kristen. Jeg vil være med i livets bok ;-) I kristen sammenheng blir det helt feil å snakke om seg selv på den måten. Jesus gjorde alt for meg ikke omvendt. Kjønner du?

 

Dersom du var født i Tyrkia med muslimske foreldre...

Nettopp.

 

Og dersom du flyttet til norge?

Nei, du ville ikke konvertert.

 

Derfor er jeg ateist:

Tro uten beviser betyr at du ville trodd på absolutt hva som helst dersom du ble født et annet sted.

 

Som ateist som ikke tror på noe uten beviser, så ville jeg vært ateist uansett hvor jeg ble født.

 

Så kan guden tøyse så mye vedkommende bare vil, fram til det foreligger konkrete beviser for at det er et skapende vesen som står bak universet.

Lenke til kommentar
Så kan guden tøyse så mye vedkommende bare vil, fram til det foreligger konkrete beviser for at det er et skapende vesen som står bak universet.

 

Jeg er også ateist i den forstand, om du kaller gud levene vesen. Og man må tro littegranne fordi det finnes ikke nok beviser som sier at the big bang startet det hele. Selv om jeg støtter den siste.

 

Jeg tror også, men ikke på en skaper som er over oss, men mere på at gud er en betegnelse på en kraft. Bare noe som motiverer deg. Eks. Du har et bilde av kjærsten din på nattbordet. Du vil gjerne gifte deg men trenger litt mere mot til å spørre og gjenomføre. Når du ser på bildet lengter du etter henne og greier det til slutt. Jeg sier ikke at gud ga deg kreft, men at du selv bygde opp motet ved hjelp av bildet. Jeg velger heller ikke kalle kraften for gud, men det kan teoretisk sett være det.

 

Gud= menneske/ person eller dyr. Det regner jeg for usansynlig og støtter jeg ikke.

Tenk deg at gud er bare et annet ord for en kraft eller noe som satte i gang noe. Eks. Gud er navnet på magnetisme eller atomer. Magnetisme er også bare en kraft, mens atomer er grunnsteinene for å lage allt. Da gir det mere mening og i den sammenhengen kan man da tro på gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...