Gå til innhold

Oppsett av Sickbeard,SABnzbd,Couchpotato i openmediavault


Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så holder jeg altså på med å sette opp Sickbeard,SABnzbd,Couchpotato i openmediavault. Jeg følger denne guiden:

http://forums.openmediavault.org/viewtopic.php?f=13&t=6#p311

 

 

Jeg har satt opp "Logical Volomes", og spørsmålet er da som følger hvordan jeg kan finne disken som jeg har satt opp i Logical Volomes" siden det er der jeg ønsker å installere Programmene,noen som veit?

post-132287-0-52140000-1350928045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Openmediavault kjører Debian. Dersom den ikke har df betyr det at den er rimelig ribbet. Faktisk har jeg liten tro på at den er så ribbet, sikker på at du kjørte kommandoen? Fikk du noe output når du skrev df? Du skal primært styre OpenMediavault fra web-interface som burde fortelle deg det du er ute etter. Hvis du likevel ønsker å bruke kommandolinja kan du jo også prøve fdisk:

fdisk -l

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noe om distribusjonen du kjører (eller Openmediavault for den saks skyld), men jeg tipper det har et pakkebehandlingssystem. Prøv det.

 

Det funkere ikke å bruke en pakkebehandler,siden det som du ser bilde av er et script som jeg prøver å installere. Der jeg må skrive inn en der jeg skal installere det, som i mitt tilfellet er LVM. Er det noen som veit kommondoen jeg trenger å skrive. Det jeg har allerede prøvd er dev/vgo0

Lenke til kommentar

Openmediavault kjører Debian. Dersom den ikke har df betyr det at den er rimelig ribbet. Faktisk har jeg liten tro på at den er så ribbet, sikker på at du kjørte kommandoen? Fikk du noe output når du skrev df? Du skal primært styre OpenMediavault fra web-interface som burde fortelle deg det du er ute etter. Hvis du likevel ønsker å bruke kommandolinja kan du jo også prøve fdisk:

fdisk -l

Det skjedde ingening når jeg skreiv df inn i scriptet, jeg er forresten logget inn putty som root når jeg holder på med scriptet. Jeg fant guiden til hvordan jeg installerer de forskjellige plugin-sa her

http://forums.openmediavault.org/viewtopic.php?f=13&t=6

 

Noen ide på hvordan jeg løser denne problemstilligen?

Lenke til kommentar
Det er naturlig å sette opp LVM ved installasjon. Hva har du gjort så langt? Apropos df og fdisk, du kan installere disse slik (sørg for å ha nettlinje tilkoblet):
apt-get install coreutils gnu-fdisk

 

Jeg får denne feilmeldingen når jeg prøver å installere df og fdisk.

post-132287-0-24024400-1350938639_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...