Gå til innhold

Test: Asus RT-AC66U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg sliter med dårlig internettforbindelse enkelte plasser i huset, derfor benytter jeg med av powerline som gjør det mulig for meg å sende signalet rundt om i huset gjennom strømnettet. Problemet er da at jeg må koble maskinen til med ethernetkabel.

 

Har denne ruteren bedre signalstyrke/sending enn andre routere på markedet? Finnes det bedre alternativ? Per i dag har jeg en Zyxel router jeg fikk med telenor for noen år tilbake.

Lenke til kommentar

Har denne ruteren bedre signalstyrke/sending enn andre routere på markedet? Finnes det bedre alternativ? Per i dag har jeg en Zyxel router jeg fikk med telenor for noen år tilbake.

Denne har ganske så bra signalstyrke, i alle fall på 2.4 Ghz (5.0 GHz har dårligere rekkevidde, men høyere speed). Har ikke sjekket det opp, men siden det er mulig å ta av antennene kan du sikkert oppgradere de også om det er virkelig krise.

 

Routere du får fra ISPen din er vanligvis veldig kjip, så vil nok tro at det vil være ganske annerledes med denne routern. Usikker på hvilke routere som er best på signal, men denne er vel en av de bedre (men også dyrere).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Right.

 

Alle problemene man noen gang har hatt med en trådløs router, forsvant, 3 etasjers tungt murhus dekkes fint av rekkevidden. dvs. 25 meter og gjennom 2 murvegger og en lettvegg. Antall tilkoblinger er lett 20 PC'er og 12 mobiltelefoner (6 iphone, 6 SGS3/SGS0) samtidig uten å merke noen feil Veldig fint med 2" USB disk på baksida til backup etc. Lett å dele filmer! Dette er ditt eneste riktige kjøp om du noen gang har hatt trådløsproblemer hjemme hos deg. Vel verdt pengene!

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg har hatt denne routeren i nesten 1 år. Masse problemer. Tiltagende ustabilt nett, problemer med porter som faller ut etc. Må stadig resettes og bootes for å virke - kan da virke fint en uke eller en time. Har oppgradert firmware løpende uten å merke noen forskjell. Jeg ser at også andre har hatt problemer med det samme, særlig utfall av internett.

 

Har nå sendt den inn på reklamasjon - får se hva de sier. Har i mellomtiden bestilt en linksys WRT 1900AC. Den ser ut til å være mye mer stabil og ha mye bedre rekkevidde - i alle fall om man skal tro hardware.no. '

 

Jeg savner av og til tester over tid som sier noe om hvor stabile de produktene som testes er over tid. Selv om de har super hastighet om man nettopp kar skrudd den på og sitter ved siden av, hjelper ikke det om den ikke rekker gjennom veggen eller man må ha ut kontakten mange ganger i uka. Jeg vil helst ha et produkt som bare virker.

 

Om jeg får en ny, kommer den snart til salgs om noen er interessert ...

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...