Gå til innhold

GoPro klinker til


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint at de fortsatt har skjerm som "optional". Hero2 med LCD backpacken ble fort litt tung når man skal ha den på hjelmen. Heller genialt at de stripper vekten på kameraet.

Innebygget skjerm betyr ikke nødvendigvis særlig mye angående vekt og størrelse, CameOne har innebygget skjerm og det er knøttlite: http://www.camonetec.com/

 

Jeg tror heller det er det vanlige forholdet, nemlig at de fleste produsentene ønsker at folk skal kjøpe mest mulig ekstrautstyr. Selv mener jeg at et kamera uten skjerm er en idiotisk greie - i dag finnes det enormt utvalg av lette, tynne og billige små skjermer som masseproduseres i millioner.

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerm tar kanskje liten plass, men tror heller de har valgt flere features eller større batteri istedenfor. Jeg er sikker på at over 90 prosent av de som bruker go pro setter det der de skal ha det, om det er snowboardet, hjelmen, surfebrettet eller panseret på bilen og så trykketr record så plukker ut det beste av film i etterkant.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke video i 60fps. Syns det blir så smooth at the ser rart ut. Føler også motion bluren blir feil når lukkertiden må være kortere.

Her er en fin artikkel på hobitten i 48fps

http://badassdigest....ames-per-secon/

Smak og behag. Noen foretrekker 24 bps. Andre ~16 (som i Charlie Chaplin-filmene) eller høyere. Jeg tilhører sistnevnte gruppe fordi jeg synes det føles mer realistisk. Jeg blir mer "trukket inn" i scenen av at jeg oppfatter bevegelsene som mer naturtro. Men jeg skjønner og respekterer de som for eksempel foretrekker ~16 bps.

 

Jeg gleder meg stort til å se Hobbiten i 48 bps. :) På kino synes jeg 24 bps er mye verre enn hjemme på skjermen. Sikkert fordi:

- Bildene projiseres i distinkte tidsintervaller og ikke er et resultat av glidende fargeoverganger på LCD.

- Kinofilm dekker en større del av synsfeltet så hvert hakk i bevegelsene dekker en større del av synsfeltet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg synes det er fint at de fortsatt har skjerm som "optional". Hero2 med LCD backpacken ble fort litt tung når man skal ha den på hjelmen. Heller genialt at de stripper vekten på kameraet.
Innebygget skjerm betyr ikke nødvendigvis særlig mye angående vekt og størrelse, CameOne har innebygget skjerm og det er knøttlite: http://www.camonetec.com/Jeg tror heller det er det vanlige forholdet, nemlig at de fleste produsentene ønsker at folk skal kjøpe mest mulig ekstrautstyr. Selv mener jeg at et kamera uten skjerm er en idiotisk greie - i dag finnes det enormt utvalg av lette, tynne og billige små skjermer som masseproduseres i millioner.Tor

 

Vel, når jeg kjører selv, så bryr jeg meg fint lite om skjermen som sitter på hodet mitt, monopoden, eller "nosen" på brettet mitt. Det er da det gjelder å bruke telefonen for å finjustere vinkelen. Det er jo et "action" kamera, og er jo beregnet egentlig på å filme fra vinkler for skjerm er vanskelig å titte inn in mens man filmer. 170 grader fisheye eliminierer jo også tanken på å måtte ha skjerm.

 

Se rundt på youtube, så skjønner du hva jeg mener.

 

Kan sikkert være litt enig i at det er en inntjeningsfaktor der også, men tviler på at det er hovedpoenget til at de har utelatt det.

Lenke til kommentar

Det er jo et "action" kamera, og er jo beregnet egentlig på å filme fra vinkler for skjerm er vanskelig å titte inn in mens man filmer. 170 grader fisheye eliminierer jo også tanken på å måtte ha skjerm.

Vel, de promoterer kameraet til flere typer bruk, f.eks og bil. Helt klart vil det være en betydelig fordel å kunne se at man er i vater i horisontal-og vertikalplanet. Ellers blir det lett mye gambling og eder og galle når man kommer hjem og det hele minner om en tyttebærtur i fylla.

 

Se rundt på youtube, så skjønner du hva jeg mener.

Vel, der er det sannelig mye på halvåtte og det som er verre.

 

Kan sikkert være litt enig i at det er en inntjeningsfaktor der også, men tviler på at det er hovedpoenget til at de har utelatt det.

Klart det er ønsket om å selge tilleggsutstyr - jeg kan ikke se et eneste seriøst argument for å ikke implentere en tynn liten skjerm som veier 20gr og koster 20 kroner i Kina. Andre klarer dette fint og uten at vekt eller størrelse lider - eller at prisen er høyere.

 

Jeg har en mistanke om at GoPro seiler litt høyt på navnet for tiden og tar ikke konkurrentene seriøst - eller lukker øynene.

 

Tor

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...