Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi kan ikkje kreve noko,

Jo, vi kan forsåvidt gjøre det... Ingen som hindrer en i å gjøre det...

 

vi er pill råtne syndige mennesker

Jeg er ikke enig. Noen er kanskje pill råtne, men slettes ikke alle...

Om noen er syndige: Hva så?

 

som burde være overlykkelige for alt det vakre vi har!

Selvsagt kan man være lykkelig over alt det vakre en har. Man kan være lykkelig over den fine bilen, den gode lønna, den rene samvittigheten man har som troende Jesusfrelst, og sånt. Man kan gå rundt i sin egen overlykkelige tilværelse mens man ignorerer alt det "stygge" vi har... Ser man mennesker som sulter i andre land, hører om og ser resultatet av masseslakting av mennesker, og naturkatastrofer etc, så kan man jo bare ignorere alt dette å fokusere på seg selv, sin egen selvrettferdighetsgjørende Jesustro, og tro at det er rett å gjøre... Men andre kan altså se det annerledes...

 

Hva man burde og ikke burde, er irrelevant. Man burde forholde seg til faktisk realitet... Glede seg over det man kan glede seg over, og motsatt...

 

 

VI skyldar på Gud for alt det vonde, sjølv om vi har stelt det istand mot Guds vilje!

Vel. Å si "Vi" blir litt galt, da svært mange av oss ikke skylder på noen Gud for det onde. Jeg skylder ikke på Gud for noe som helst, for hvordan kan man beskylde en forestilling noe? Gud er din forestilling av Gud. Og teistenes forestilling av Gud... Denne forestillingen fører til mye ondskap rundt om kring i verden, så helt umulig å skylde på Gud er det jo ikke. Men jeg tror ikke Gud er grunnen til ALT det vonde. Det er mennesker som er skyld i at Gud eksisterer som en forestilling, det er mennesker som har videreført troen argumentene som skal sannsynliggjøre Gud, de hellige skriftene, og så videre.. Så det er nok i hovedsak menneskenes skyld. Det er jeg enig i. Guds vilje er egentlig ikke noe annet enn viljen til de som beskrev guds vilje, som da var mennesker... Så det som er Guds vilje, er egentlig bare noen enkelte menneskers vilje. Hadde det eksistert en Gud som er opprinnelsen til alt, så ville denne Guden også vært opphavet til alt det onde, og stygge som vi ser, og ville derfor også være den eneste fornuftige å skylde alt det vonde på...... Men sånn er det jo selvsagt nødvendigvis ikke.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ikkje kreve noko, vi er pill råtne syndige mennesker som burde være overlykkelige for alt det vakre vi har! VI skyldar på Gud for alt det vonde, sjølv om vi har stelt det istand mot Guds vilje!

Jeg vil gjerne ha meg frabedt fra å bli behandlet som en syndig person hvor eneste redning er å hjernedødt godta demondyrkingen du og dine bedriver. Voks opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvsagt kan man være lykkelig over alt det vakre en har. Man kan være lykkelig over den fine bilen, den gode lønna, den rene samvittigheten man har som troende Jesusfrelst, og sånt. Man kan gå rundt i sin egen overlykkelige tilværelse mens man ignorerer alt det "stygge" vi har... Ser man mennesker som sulter i andre land, hører om og ser resultatet av masseslakting av mennesker, og naturkatastrofer etc, så kan man jo bare ignorere alt dette å fokusere på seg selv, sin egen selvrettferdighetsgjørende Jesustro, og tro at det er rett å gjøre... Men andre kan altså se det annerledes...

 

Du har missforstått oss kristne :) Vi er ikkje alltid super-happy heile tida, men gleda i Kristus er vår styrke :) Å vere ein kristen er veldig mykje kamp, både legemlig og åndelig. Vi må ofte kjempe hardt i bønn på kne for våre søsken i trua, og alle andre som lir i verda. Klart vi er glade når Gud svarer oss, f.eks. når kreftsjuke blir friske og legane gaper av forundring over helbredelsen, men det kristne livet er langt frå ein dans på roser :)

Veit ikkje om du forsto så mykje av det, men håper eg fekk klargjort litt :)

 

Jeg vil gjerne ha meg frabedt fra å bli behandlet som en syndig person hvor eneste redning er å hjernedødt godta demondyrkingen du og dine bedriver. Voks opp.

 

Sorry, just telling the truth :)

 

Snakker du på vegne av ALLE kristne, eller er dette mer en personlig observasjon?

 

Dette er det bibelen seier, men eg trur også vi alle kan være enig i at alle har gjort noko som bibelen går imot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette har per dags dato ikke forekommet en eneste gang.

 

 

Så, det sier du, men da skal du få se et bilde av en dame, før og etter kreftsjukdommen.

Nå er det slik at for noen kan man gjerne vekke opp ti døde, men fortsatt tror de ikke.

Slik er det. Se bildene her:

http://en.believethesign.com/index.php/Florence_Nightingale

Oppe til høyre ser du er søkervindu på siden, der skriver du cancer og enter.

Så ser du valget Florence Nightingale 3/4 ned på siden.

Kari Holma i Finland ble kjørt ned av en bil og døde. Nå ble han vekket opp fra de døde.

http://en.believethesign.com/index.php/Kari_Holma

 

BmOnline

 

Og ja det fins luringer som roper og skråler seg hese, men det er bare juks.

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

og eg har sjølv sett min eigen fot vekse ut til å bli like lang som den andre mens eg vart bedt for. Du kan benekte det, men eg har foten som bevis. Helbredelse skjer!!

Man kan så utrolig lett lure personer til å tro at de har blitt helbredet, eller fått en fot til å vokse litt.

Det er faktisk kjempefint at du tok frem dette eksempelet, for da kan jeg vise deg en video som viser nøyaktig hvor enkelt det er å lure folk med dette:

 

Hopp til 56:30, så får du en liten forklaring av personens agenda, for deretter bedrive "healing".

http://www.youtube.com/watch?v=jYjgeayfYPI

 

ca ved 59:15, så healer han en dame ved å fikse "beinet" hennes.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Man kan så utrolig lett lure personer til å tro at de har blitt helbredet, eller fått en fot til å vokse litt.

Det er faktisk kjempefint at du tok frem dette eksempelet, for da kan jeg vise deg en video som viser nøyaktig hvor enkelt det er å lure folk med dette:

 

Hopp til 56:30, så får du en liten forklaring av personens agenda, for deretter bedrive "healing".

http://www.youtube.c...h?v=jYjgeayfYPI

 

ca ved 59:15, så healer han en dame ved å fikse "beinet" hennes.

 

Du er ikkje den første som skal prøve å lure meg til å tru at mirakelet mitt er løgn og bedrag. Eg står fast på mitt, mannen som ba for meg gjorde ikkje noko anna enn å røre ved foten min og be ei lita bønn. Du klarer diverre ikkje å overbevise meg.

 

men tilbake til det vi eigentleg snakka om, helbredelse frå kreft, har du bevis for det også??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men gud er jo retferdig. Hvilken grunn er det som får det til å være rettferdig med å få masse mennesker drept?

Problemet med det onde i verden er nok et av de vanskeligste spørsmålene for en kristen. Det er et gammelt ateist-argument som egentlig langt på veg er lagt dødt av dagens filosofer fordi det ikke finnes logisk kontradiksjon mellom eksistensen av ondskap og eksistensen av Gud. Man påtar seg egentlig en bevisbyrde i å bevise at det finnes en mulig verden som Gud kunne ha skapt som innehar mindre lidelse, men hvor minst like mange oppnår frivillig frelse. Så det er altså ikke et "knock-down" argument, men det må selvsagt likevel adresseres og reflekteres fornuftig over.

Det finnes mange svar på hvordan Gud og ondskap kan eksistere side om side. Når det gjelder ifht naturen så finner du en del av svarene her:

 

http://www.godandsci...theodicity.html

Og i en powerpoint utgave her: http://www.godandsci...tural_Evil.html

 

Ifht at Gud er allvitende og allmektig, så er det (såvidt jeg vet) ingen som mener at Gud av den grunn kan gjøre absolutt alt. Gud er allvitende og allmektig ja, men ikke utover det maksimalt mulige. Det er dermed ikke sagt at alt er mulig. I bibelen står det flere steder at Gud ikke kan gjøre absolutt alt. F.eks sier bibelen at Gud ikke kan lyve (Hebreerne 6:18). Den sier også at Gud ikke kan bli fristet av det onde (Jakobs brev 1:13). Det er ingen som tror at den allvitende og allmektige Gud kan gjøre det logisk umulige. Å spørre om Gud f.eks. kan skape en rund firkant, eller om Gud kan skape en stein så stor at Han ikke kan løfte den er det samme som å spørre om Gud kan utføre det logisk umulige. Dette er grunner til hvorfor man sier at de betingelsene vi ble gitt var de maksimalt beste betingelsene Han kunne gi oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trudde huleboere på gud? Fant de opp gud først i moderne tid?

 

Hvorfor dyrker mange mennesker gud, hvis dere mener at satan er vår far?

 

Hvorfor dreper arter hverandre hvis gud skapte et perfekt sted? Hvorfor er det noen som ikke trur på deres gud(som har skapt alt)?

 

Hvis det bare er en gud som har skapt alt, hva driver de andre gudene med?

Lenke til kommentar

Og dette har per dags dato ikke forekommet en eneste gang.

Aldri blitt vitenskapelig bekreftet stemmer, men at det ikke har forekommet at leger har blitt forundret?

Min far spurte sin lege en gang etter at han selv var blitt helbredet om han trodde noe på mirakuløse helbredelser. Legen svarte ham; "Uten tvil. Jeg har sett altfor mye til å kunne benekte det".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikkje den første som skal prøve å lure meg til å tru at mirakelet mitt er løgn og bedrag. Eg står fast på mitt, mannen som ba for meg gjorde ikkje noko anna enn å røre ved foten min og be ei lita bønn. Du klarer diverre ikkje å overbevise meg.

 

men tilbake til det vi eigentleg snakka om, helbredelse frå kreft, har du bevis for det også??

Det er synd at du er fast overbevist om at fyren gjorde noe med beinet ditt. Hvis du ukritisk tenker tilbake i tid, kan du noen sinne huske at foten din noen sinne har vært kortere enn den andre?

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å se hele videoen som jeg viste til, som viser litt av tankegangen rundt healing-miljøet i USA er. Det er fryktelig trist syns jeg, med all det bedrageriet som foregår der.

 

Ang. Healing fra kreft, så er det vanskeligere å motbevise (og bevise). Du ser ikke på en person at han har kreft, og det er derfor kjempelett å heale en person med kreft, for så og si at de er friske. Vi har vel ikke glemt hva som skjedde med Mr. Apple?

Aldri blitt vitenskapelig bekreftet stemmer, men at det ikke har forekommet at leger har blitt forundret?

Min far spurte sin lege en gang etter at han selv var blitt helbredet om han trodde noe på mirakuløse helbredelser. Legen svarte ham; "Uten tvil. Jeg har sett altfor mye til å kunne benekte det".

At en lege sier at han tror på mirakuløse helbredelser er irrelevant som bevis.

Men ja, det er riktig som du sier, at det aldri har blitt vitenskapelig bevist at healing har forekommet.

 

Med tanke på hvor lenge det har vært i fokus, tror jeg derfor at det aldri kommer til å bli bekreftet heller, og sier derfor at healing ikke har hendt en eneste gang.

 

Skulle jeg selvfølgelig få et bevis for det motsatte, så skal jeg være den første til å beklage mine feil.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Men ja, det er riktig som du sier, at det aldri har blitt vitenskapelig bevist at healing har forekommet.

Det handler ikke om tro dersom man har beviset for at Gud eksisterer, og det eneste kravet Gud stiller er at du tror. Og det er ikke for å være slem. Det er utav nåde at man som et allerede syndig menneske kan få ta imot Jesus som sin frelser ved kun å tro på ham. Bibelen er også full av historier om de som så miraklene, men likevel ikke trodde, så jeg ser ingen grunn til at Gud skulle legge seg ned under vitenskapens mikroskop for å la seg påvise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd at du er fast overbevist om at fyren gjorde noe med beinet ditt. Hvis du ukritisk tenker tilbake i tid, kan du noen sinne huske at foten din noen sinne har vært kortere enn den andre?

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å se hele videoen som jeg viste til, som viser litt av tankegangen rundt healing-miljøet i USA er. Det er fryktelig trist syns jeg, med all det bedrageriet som foregår der.

 

Ang. Healing fra kreft, så er det vanskeligere å motbevise (og bevise). Du ser ikke på en person at han har kreft, og det er derfor kjempelett å heale en person med kreft, for så og si at de er friske. Vi har vel ikke glemt hva som skjedde med Mr. Apple?

 

At en lege sier at han tror på mirakuløse helbredelser er irrelevant som bevis.

Men ja, det er riktig som du sier, at det aldri har blitt vitenskapelig bevist at healing har forekommet.

 

Med tanke på hvor lenge det har vært i fokus, tror jeg derfor at det aldri kommer til å bli bekreftet heller, og sier derfor at healing ikke har hendt en eneste gang.

 

Skulle jeg selvfølgelig få et bevis for det motsatte, så skal jeg være den første til å beklage mine feil.

Vil bare for ordens skyld vise til at healing og helbredelse i Jesu navn er to vidt forskjellige ting.

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Bibelen er også full av historier om de som så miraklene, men likevel ikke trodde, så jeg ser ingen grunn til at Gud skulle legge seg ned under vitenskapens mikroskop for å la seg påvise.

Bibelen er også full av historier om drap, tortur, slavehandel og lignende.

Vil bare for ordens skyld vise til at healing og helbredelse i Jesu navn er to vidt forskjellige ting.

Healing er mennesker som tror de har "magiske" evner til å helbrede folk.

Helbredelse i Jesu Navn er mennesker som tror de har kontakt med en gud som gjør at de kan helbrede folk.

 

Eneste forskjellen er at sistnevnte har et ekstra ledd.

Lenke til kommentar

Du er ikkje den første som skal prøve å lure meg til å tru at mirakelet mitt er løgn og bedrag.

Det er ikke snakk om å "lure" deg i det hele tatt, men for å få deg til å innse et par realiteter. Tror de aller fleste hadde syntes det hadde vært kjempe fint om dette faktisk virket, da de fleste ville sluppet smertene det medfører å la seg operere eller ta strålebahandlinger/cellegift også videre... Men du også skjønner at vi ikke kan ta dette for god fisk fordi noen overentusiastiske mennesker TROR at dette virker. Så enkelt er det ikke.

 

 

Skal legen min prakke på meg noen piller så gjør han best i å skjekke pillene GRUNDIG rundt bieffekter også, da jeg overhodet ikke er villig til å knaske en eneste pille uten å vite nøyaktig hva pillen/medisinen hjelper for og hva slags bivirkninger, om noen, den pillen/medisinen har og det samme går for helbredelse. Hvor lang er virkningen? Er det bieffekter, som når en fot vokser ut så har du syv tær og du plutselig sitter der med et kjempe problem når du skal kjøpe sko.

 

Problemet i slike "miljøer" der folk tror på helbredelse er at det å stille kritiske spørsmål er det samme som å tvile på gud og man er derfor NØDT til å tro at dette er sant. For gjør man ikke det så betviler man ikke bare helbrederen, men også gud og er det noe religiløse er fryktelige redde for så er det straffen som da venter, de er egentlig for skremte til å tenke klart her. Så det er mye lettere for dem å tro dette helt hodeløst, uten å kreve et minstemål av bevis eller i det minste spørre om bivirkninger, da de er vettskremte for straffen som venter.

 

Jeg har i årenes løp spurt en del kristne som tror på bønn om å gjøre følgende ekspriment:

 

-Be en uke, med foldede hender og mumling i "sjegget" mens de tenker på det man spør om å bli oppfylt.

-La være å folde hendene og mumle i "sjegget" mens de tenker på hva de vil ha oppfylt.

 

Men det er, til min store overraskelse, ingen som tørr å gjøre det, de var rett og slett så feige at de ikke turte å gjøre dette lille eksprimentet engang, nettopp for å se at ønskene deres hadde gått i "oppfyllelse" i like stor grad om de foldet hendene og ba om det eller ikke... (Eller kanskje det var nettopp derfor, de VIL jo at bønn skal virke og bruker enorme mengder confirmation bias for å opprettholde troen på det...)

 

Så det sier seg selv at sånne ynkrygger er det håpløst å overbevise med noe som helt, de VIL jo så gjerne TRO og er for skremt der de sitter å lytter etter nøkkel raslingen fra fengselsdirektøren i tankefengslet sitt til å gå "utenfor" de gjengse normer for å bevise, ikke engang ovenfor seg selv, at de kan ta feil....

 

Så jeg har føyd på enda en ting på listen over hva som herjer religiøse, de er ikke bare uærlige, men feige også faktisk... Koker man feig, vettskremt og uærlig i noen minutter sitter man igjen med religiøse mennesker... :)

 

 

 

Eg står fast på mitt, mannen som ba for meg gjorde ikkje noko anna enn å røre ved foten min og be ei lita bønn. Du klarer diverre ikkje å overbevise meg.

Det er helt utrolig at han klarte å ta fra deg så mye integritet og selv ransakelse at han faktisk fikk overbevist deg om at benadine er like lange, for de er ikke det. Ingen har nøyaktig like lange ben, så han jugde til deg. Men lever man på en gedigen løgn er ikke det så nøye om noen juger til deg om slike små saker, er det vel?
Lenke til kommentar

Vi kan ikkje kreve noko, vi er pill råtne syndige mennesker som burde være overlykkelige for alt det vakre vi har! VI skyldar på Gud for alt det vonde, sjølv om vi har stelt det istand mot Guds vilje!

Men vi har jo ikke stelt i stand alle naturkatastrofene og epidemiene?

 

Og dessuten er det jo den allmektige guden din som har skapt oss. Visste han ikke hva som ville skje?

Lenke til kommentar

Husk RWS, denne verden er av satan.

Min kjære kristne svigermor var av en slik ignoranse og naivitet da jeg ble sammen med min kone til livets realiteter innhentet henne... Hun også hoppet lett og uanstrengt til "forklaringer" om at satan sto bak til vi tok henne for oss og forklarte at man slettes ikke gjør noen verden ting med problemet når man hopper til slike lettvinte konklusjoner...

 

Vi tok dette opp med henne etter at hun dypt sjokkert hadde fått rede på at en i hennes egen menighet var litt vel glad i unger og hennes første og eneste "løsning" var å unnskylde mannen med at han var forledet av satan. Hjalp det på videre overgrep? Fikk den unnskyldningen mannen fra å forgripe seg på nok en unge fordi hun lettsindig "tilga" ham og lot ham fortsette? Nope, dessverre gikk mannen bare videre til et nytt overgrep og det var da vi satte oss ned med min svigermor og forklarte at satan ikke kan dras inn som forklaring, eller løsning, på noe som helst. For forsøk å si det til ungen som står der med blødende rumpehull og enorme sår i sinnet at det var satan som sto bak og at barnet ikke skal tenke mer på det....

 

Vi var kanskje i overkant harde mot henne den gangen, men hun satt, i likhet med deg, dypt inne i overtroen sin der slike ting automatisk ble forklart med at satan gjorde ditt og datt og vi følte derfor at det var nødvendig for oss å riste litt hardt i treet hun satt i og så og si indirekte satte skylden på henne for det siste overgrepet, noe som faktisk ikke var så langt unna sannheten heller, da hun visste og burde ha tatt grep, men nektet isteden å innse realitetene med sin satan tro og "godkjente" derved det neste overgrepet, ihvertfall indirekte. Hun forsto det, hun er verdens mest herlige og rettskafne menneske, men jesus troen og mytene rundt har ødelagt gangsynet hennes, men når hun først våknet tok hun skikkelig grep om sakene og mannen ble satt i fengsel for sine tilbøyeligheter, der han mottok hjelp for sitt seksuelle avvik, noe satan tro ALDRI kunne ha hjulpet ham til!! For det hjelper ikke å unnskylde, det trengshandling!!

 

OG min svigermor har våknet nå og bruker ikke lenger satantro til å beskrive eller forklare noe som helst. Et råd du også burde følge :) For realitetene innhenter deg like fort som henne da bibelens myter ikke forteller om noen sannhet....

 

Og de som er i den verden, de ser ikke disse tingene pga vantroen.

 

Tull. Her snakker du som om du ALENE vet hvordan verden kan bli til et fredeligere sted for alle. Det vet du ikke, for å spre hat og intoleranse for hva du selv tilfeldigvis er forledet til å tilbe akkurat nå er ikke veien å gå for fred i verden, noe har vi jo lært av 1500 år med disse døds kult mytene og det er at de ikke er brukanes til annet enn nettopp å spre hat og intoleranse samt å lære folk hvordan de skal se ned på andre, forfølge, utfryse, torurere og drepe... Samt gjøre OK mennesker til komplette idioter fordi de tror på disse dødskult mytene...

 

Skal vi ha en sjanse må vi vekk fra slike dødskult tanker som de fleste religioner i dag visseligen er, vi må tenke større og mer helhetlig enn at et jødelik vil komme å frelse oss alle mens han ødelegger jorden... Håpløst å bygge noe på den troen, det skjønner alle med få untak....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...