Gå til innhold

Probmemer med Abit NF7-S V2.0


Predator

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt Abit NF7-S V2.0, amd xp 2500+ og 256 MB Pc 3200 twinmos ram. Jeg har satt i sammen alle delene nå. Maskinen starter opp og jeg kommer inn i bios. Men etter at maskinen har gått i ca 30 sek går en alarm og maskinen skrur seg a. Alarmen skrur seg på uavhengig om jeg går inn i bios eller ikke. Alarmen er akkurat som en brannbil. 2 forskjellige pipetoner som repeterer seg selv med et kort opphold i mellom hver tone. Har så vidt fått sjekket helse status på pc. Temperaturene på cpu og motherboard er bra (37 og 20 grader C). Vifta på cpu er koblet til... og rpm blir avlest i bios.

 

Hva kan være galt??? Noen forslag?

 

På forhånd takk fir all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg fekk den alarmen sist uke, med nesten heilt likt oppsett.. Skjønt ikkje kva som kunne vere galt..

(den som søker den finner ;) søk på f.eks: sirene)

 

Dette kan du prøve:

1. Sjekk at alle viftene går rundt, og ikkje for treigt.

(Gjerne gå inn i bios og slå av alarmen for vist ein vifte stopper)

 

2. Sjekk at RAM'en står rett i. Sjekk og alle andre komponenter. F.eks skjermkort og pci kort.

Program som tester minne brikkene: http://www.memtest86.com/

 

3. Vist du har fleire harddisker prøv å koble ein og ein ut.

 

4. Det var det som var mitt problem. Er Faktisk litt flau over det :oops:

Etter å ha hatt pcen i ei veke tok eg ut prosessoren for å ha på ny kjøle pasta (artic silver) i staden for den orginale. Når eg skulle sette den på plass igjen var det mye stress med ein temp målar som skulle ligg i ro oppå prosessoren og i stresset satt vi kjølaren feil vei. (ja det går ann :woot: ) Etter eg fixa den har eg ikkje hørt sirenen igjen...

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Men har prøvd det meste av det der. KObla ut alle harddisker og cdrommer og disketstasjon. Alle viftene står i. Cpu vifta burde da gå fort nok. Er boxted.... får ikek kjørt noe ram testing program, siden jeg ikke får lagt inn noe windows..sirene kommer med en gang og maskinen skrur seg av. Temp og alle rpm er bra i bios det lille jeg rekker å se.. men kan prøve å demontere cpukjøler og se at alt er i orden...

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme oppsett og fikk den alarmen med en gang jeg skrudde på maskina.

Så jeg tok av kjøleren og satte den på igjen, og den boota :p . Men når den var i ferd med å liste opp IDE enhetene så hang den (IDE var def) :cry: (hadde ikke noe med saken å gjøre, men men..).

Mener å ha lest at den alarm typen har med CPU å gjøre.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Og hvis noen lurer har jeg løst problemet... Skjønner det egentlig ikek men. Jeg demonterte cpu-kjøleren og snudde den 180 grader..... Da fungerte alt helt fint!!! Skjønner ikke at dette kan ha hatt noen betydning siden temp var bra før også..men men.. så lenge det fungerer såer ejg fornnøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...