Gå til innhold

Hvordan få tak i det røde lyset som UP bruker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp Runar, tenker på de røde lysene som blir brukt til å dirigere trafikken med og blant annet å stoppe biler med hvis de har kontroll

 

Det er straffbart å utgi seg for å være politi, eller montere slike lys på bilen sin.

Offentlig vei er IKKE en lekeplass. På veien skal man følge reglene.

Det finnes ikke noe sånt som en "spøk" på veien.

 

 

Jeg utgir meg ikke som politi hvis jeg står i på ett buss stopp og bruker den når han jeg skal lure kommer, har jeg noe bekledning som står politi på eller sier jeg er politi så utgir jeg meg som politi. ikke ellers :)

Lenke til kommentar

Dessuten er dette en ufarlig spøk. Det er langt verre ting man kan gjøre i trafikken. Da jeg var liten lagde morfar et stopp-skilt til meg, og jeg stoppet biler som kjørte forbi huset vårt. En gang kom det en fyr som ikke hadde på seg belte, og det endte med at han betalte et «gebyr» på ti kroner. Burde jeg bli straffet for å ha utgitt meg for å være politi?

Lenke til kommentar

Haha nå kom det minner om min barndom, jeg husker også jeg stoppet biler som kom gjennom gata der jeg bodde :p Planen nå da er att en kamerat alltid sier han aldri blir stoppet så skal jeg stå med refleksvest og lys om morgenen da han drar til jobb så får jeg en annen en til å kjøre bak han får å fortelle meg når han kommer så jeg slipper å stå på buss stoppet så folk ikke tror det er kontroll. Men har faktisk en som jobber i Utrykningspolitiet til nabo men må manne meg opp til å spørre hvis jeg ikke finner noen lys som jeg kan få tak i på nettet.

Lenke til kommentar

Ikke lek politi på veiene! En kompis ble tatt for dette så endte med at hele Oslo UP sperret motorveien med fire politibiler pluss flere bak han!

 

Var at en kompis hadde lyst på de andre bilene med lommelykt uten at han viste det XD. Hyggelig kompis kan man jo si, mistet lappen i over et år og fikk en veldig fin bot. Aldri sett så mye politi på et sted :o

Lenke til kommentar

Runar, jeg tror faktisk det er straffbart selv om det er passasjeren som gjør det, føreren har alltid ansvar for det som skjer i bilen. Men at han mistet lappen i 1år er vel heller usannsynlig, med mindre han allerede hadde mistet den 2 ganger før det. Nå skal ikke jeg si sikkert da, fordi jeg vet ikke.

 

Vivarin;

Prøv nettsider som selger arbeids rekvisitta. Tror lysstavene politiet bruker er off-limits for salg til de private(?). Men går jo alltids ann å finne noe som ligner.

Lenke til kommentar

Runar, jeg tror faktisk det er straffbart selv om det er passasjeren som gjør det, føreren har alltid ansvar for det som skjer i bilen. Men at han mistet lappen i 1år er vel heller usannsynlig, med mindre han allerede hadde mistet den 2 ganger før det. Nå skal ikke jeg si sikkert da, fordi jeg vet ikke.

 

Vivarin;

Prøv nettsider som selger arbeids rekvisitta. Tror lysstavene politiet bruker er off-limits for salg til de private(?). Men går jo alltids ann å finne noe som ligner.

 

Det var noen som ligner, men er helt tom får ideer til hva jeg skal søke får egentlig, finner ingenting :p Har du noen ideer?

Lenke til kommentar

Runar, jeg tror faktisk det er straffbart selv om det er passasjeren som gjør det, føreren har alltid ansvar for det som skjer i bilen. Men at han mistet lappen i 1år er vel heller usannsynlig, med mindre han allerede hadde mistet den 2 ganger før det. Nå skal ikke jeg si sikkert da, fordi jeg vet ikke.

 

Joda, man kan miste lappen for ting passasjerer finner på, men at hele Oslo UP sperrer E6 og sjåføren mister lappen har jeg litt vanskelig for å tro. :)

 

 

Prøv nettsider som selger arbeids rekvisitta. Tror lysstavene politiet bruker er off-limits for salg til de private(?). Men går jo alltids ann å finne noe som ligner.

 

Vi har brukt røde lysstaver til dirigering på parkeringsplassen under TG, og såvidt jeg vet var disse privateid. Jeg vet dog ikke hvor de er kjøpt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det. Ser ikke for meg at man mister lappen av at passasjeren lyser på andre biler med lommelykt. Sikker på at det ikke lå noe mer bak?

 

Nope ingenting annet, ble sjekket og alt mulig. Var flere som hadde ringt og sagt de hadde lekt politi. Men fyren foran viste ingenting. Du for tro hva du vil, men poster ikke bilder av det uten lov av kompisen ^^.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...