Gå til innhold

[Løst] Tilbakemelding på NetShoppen.net


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for respons!

 

Som teksten på siden "Hva er NetShoppen?" sier, er konseptet bak NetShoppen salg direkte fra produsent til kunde. Produsenten befinner seg i utlandet (og vi følger det gjeldende landets reklamasjons rettigheter - min. 1 år, avhengig av avsenderland), butikken befinner seg på nett og kunden er i Norge. Kort sagt, norsk reklamasjonsrett gjelder kun for butikker- eller nettbutikker hvor varehuset befinner seg i Norge. Dessuten er ikke produktene våre fra Dealextreme / DX. Vi gir derimot god service.

 

Vi setter veldig pris på andre meninger vedrørende funksjonalitet, oversiktligheten, priskonkurranse i forhold til frakt ol.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke legge produkter i handlevognen?

- Hvis du bruker nettleseren Safari, kan dette være årsaken. NetShoppen virker ikke optimalt på Safari, og vi anbefaler å

bruke Mozilla Firefox eller Oprah. Downloads: Mozilla Firefox - Oprah .

 

Dustefeil. "Oprah"? Mye orddelingsfeil og generelt dårlig grammatikk på siden også.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du nämner priskonkurranse. Vem är det ni har konkurranse mot när det inte ens är en norsk butik du driver?

 

Eländig reklamationsinformation. Helt tragisk faktist. Vem betalar frakten vid eventuell reklamation? Om det är kunden som gör det, hur får jag de pengarna refunderat?

 

Vem betalar moms och tullavgifter?

Lenke til kommentar

Ser du nämner priskonkurranse. Vem är det ni har konkurranse mot när det inte ens är en norsk butik du driver?

Eländig reklamationsinformation. Helt tragisk faktist. Vem betalar frakten vid eventuell reklamation? Om det är kunden som gör det, hur får jag de pengarna refunderat?

Vem betalar moms och tullavgifter?

Takk for respons!

 

Vi skal utdype vår informasjon for reklamasjon bedre fremover, men prinsippet er at kunden betaler frakt av defekt produkt til produsenten, og hvis produktet faktisk har en reklamasjons feil, blir et nytt produkt sendt til kunden på produsentens regning og utgifter kunden har hatt for returnering blir tilbakebetalt på avtalt kontonummer.

 

Vedrørende moms og toll, står dette på FAQ-siden. - Kunden skal ikke tenke på dette, de produkter som skal fortolles og betales moms for, betales av NetShoppen, og prisene er justert etter dette.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ser dere har noen tilbud med før pris f,eks denne http://www.netshoppe...tabel-hoyttaler

Har den noen gang blitt solgt for 149.90 eller er det bare noe dere skriver

Takk for respons!

 

Denne høyttaleren er på tilbud, da vi nettopp har åpnet butikken, hvor ordinærprisen er kr 149.90.- Min template er satt opp til å bare ha én benevnelse av nedsatt pris, og jeg har valgt "før". Det kan være det ville blitt mere ensbetydende om det sto "ordinærpris" i stedet, men det skal vi vurdere fremover.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

> Vedrørende moms og toll, står dette på FAQ-siden. - Kunden skal ikke tenke på dette, de produkter som skal fortolles og betales moms for, betales av NetShoppen, og prisene er justert etter dette.

 

Da høres det for meg ut som om det er dere som selger varene og ikke produsent. Ergo må dere gi norsk reklamasjonsrett. Eller mener dere bare at leverandør sender med EMS?

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Det hele virker rotete. Er dere etablert i Norge eller Danmark? Er prisene oppgitt i norske eller danske kroner? Er dere underlagt norsk eller dansk lovgivning? Hva skjer ift. tollsatser, EU / EØS lovgivning?

 

Jeg regner med dere er underlagt norsk lov da nettbutikken åpenbart retter seg mot det norske markedet. Da bør dere sette dere inn i norske reklamasjons-, garanti- og reklameregler.

 

Det er forskjell på "veiledende pris", "ordinær pris" og "førpris". Dersom dere har ført produktet for en annen pris tidligere, kan dere reklamere med "førpris". I motsatt fall er dette å regne som villedende markedsføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for respons!

 

Som teksten på siden "Hva er NetShoppen?" sier, er konseptet bak NetShoppen salg direkte fra produsent til kunde. Produsenten befinner seg i utlandet (og vi følger det gjeldende landets reklamasjons rettigheter - min. 1 år, avhengig av avsenderland), butikken befinner seg på nett og kunden er i Norge. Kort sagt, norsk reklamasjonsrett gjelder kun for butikker- eller nettbutikker hvor varehuset befinner seg i Norge. Dessuten er ikke produktene våre fra Dealextreme / DX. Vi gir derimot god service.

 

Vi setter veldig pris på andre meninger vedrørende funksjonalitet, oversiktligheten, priskonkurranse i forhold til frakt ol.

Hva slags reklamasjonsrett produsenten opererer med i opprinnelseslandet er irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

> Vedrørende moms og toll, står dette på FAQ-siden. - Kunden skal ikke tenke på dette, de produkter som skal fortolles og betales moms for, betales av NetShoppen, og prisene er justert etter dette.

 

Da høres det for meg ut som om det er dere som selger varene og ikke produsent. Ergo må dere gi norsk reklamasjonsrett. Eller mener dere bare at leverandør sender med EMS?

Vi videreselger produkter, og butikken befinner seg ikke fysisk i Norge. Derfor følger vi ikke norske reklamasjons rettigheter. NetShoppen.net fungerer som en portal mellom produsenter og kunder, hvor man finner utvalgte produkter til lave priser. Kunden betaler, vi bestiller, kunden mottar produktet.

 

De produkter som fra produsent koster mere enn 200kr skal ikke fortolles, de forsendelser fra produsent som totalt koster mere enn 200kr splittes om det kan la seg gjøre, for å unngå toll, og kunne gi lavest mulig pris til kunden. Alle produkter som koster mere enn 200kr fortolles, og betales av NetShoppen - evt. tap til fortolling regnes inn i kjøpsprisen man ser på det aktuelle produkt, på hjemmesiden vår. Kunden gir det beløpet som står i butikken, om den til innkjøpspris koster mere eller mindre en 200kr.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det hele virker rotete. Er dere etablert i Norge eller Danmark? Er prisene oppgitt i norske eller danske kroner? Er dere underlagt norsk eller dansk lovgivning? Hva skjer ift. tollsatser, EU / EØS lovgivning?

 

Jeg regner med dere er underlagt norsk lov da nettbutikken åpenbart retter seg mot det norske markedet. Da bør dere sette dere inn i norske reklamasjons-, garanti- og reklameregler.

 

Det er forskjell på "veiledende pris", "ordinær pris" og "førpris". Dersom dere har ført produktet for en annen pris tidligere, kan dere reklamere med "førpris". I motsatt fall er dette å regne som villedende markedsføring.

Vi er målrettet mot den norske markedet, og som det står i prissettingene på produktene våre, er beløpet i NOK. Beskatning/registrering etter 30K/omsetning vil bli i Danmark.

 

Som sagt i tidligere innlegg, er NetShoppen en portal mellom produsenter og kunder - vi har ingen fysisk butikk, derfor følger vi ikke norsk reklamasjonrett. Som sikkerhet for kunden, har bl.a. PayPal kjøper- sikkerhet, og gir pengene tilbake fra oss hvis ikke kunden får det som er bestilt.

 

Ang. førpris og ordinærpris, vil dette bli rettet til snart. Det er ikke ment som villedende markedsføring, men for å vise at produktet er nedsatt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Takk for respons!

 

Som teksten på siden "Hva er NetShoppen?" sier, er konseptet bak NetShoppen salg direkte fra produsent til kunde. Produsenten befinner seg i utlandet (og vi følger det gjeldende landets reklamasjons rettigheter - min. 1 år, avhengig av avsenderland), butikken befinner seg på nett og kunden er i Norge. Kort sagt, norsk reklamasjonsrett gjelder kun for butikker- eller nettbutikker hvor varehuset befinner seg i Norge. Dessuten er ikke produktene våre fra Dealextreme / DX. Vi gir derimot god service.

 

Vi setter veldig pris på andre meninger vedrørende funksjonalitet, oversiktligheten, priskonkurranse i forhold til frakt ol.

Hva slags reklamasjonsrett produsenten opererer med i opprinnelseslandet er irrelevant.

Som jeg forstår sier du at reklamasjonsretten på 1 år er irrelevant - Kan du utdype dette?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Den er irrelevant for kunden. Siden slik den er nå er jo ingen portal, den fungerer som en hvilken som helst annen nettbutikk. Dere har jo til og med gitt den navnet "Netshoppen". En butikk som henvender seg til norske kunder, med norsk side osv. skal slik jeg har forstått det følge norske lovgivning.

 

Les litt om Pixmania, har vært mye bråk og tvister rundt reklamasjonsretten hos dem.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil har forbrukere to års reklamasjonsrett i Danmark, ikke ett som dere oppgir: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A

 

Det er irrelevant at dere er en «portal mellom produsenter og kunder», og det er feil at produsentland avgjør hvor lang reklamasjonsrett kunden får.

 

Jeg mener dog at ettersom dere uten tvil retter dere mot norske kunder, må dere følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Den er irrelevant for kunden. Siden slik den er nå er jo ingen portal, den fungerer som en hvilken som helst annen nettbutikk. Dere har jo til og med gitt den navnet "Netshoppen". En butikk som henvender seg til norske kunder, med norsk side osv. skal slik jeg har forstått det følge norske lovgivning.

 

Les litt om Pixmania, har vært mye bråk og tvister rundt reklamasjonsretten hos dem.

Så da skal i teorien dealextreme eller eBay ha 2 års / 5 års reklamasjonsrett på produktene, fordi begge disse sidene både reklamerer og er aktører på det norske markedet?

 

Hvis jeg ikke tar helt feil har forbrukere to års reklamasjonsrett i Danmark, ikke ett som dere oppgir: http://www.forbrug.d...538501A55EC0D6A

Det er irrelevant at dere er en «portal mellom produsenter og kunder», og det er feil at produsentland avgjør hvor lang reklamasjonsrett kunden får.

Jeg mener dog at ettersom dere uten tvil retter dere mot norske kunder, må dere følge norsk lov.

Så da skal i teorien dealextreme eller eBay ha 2 års / 5 års reklamasjonsrett på produktene, fordi begge disse sidene både reklamerer og er aktører på det norske markedet?

 

Vi ønsker ikke mere diskusjoner angående reklamasjonsrett. Kunder hos NetShoppen må forholde seg til 1 års reklamasjonsrett, gratis frakt og lave priser.

 

Mvh

NetShoppen

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Fra Forbrukerrådets sider:

Handel utenfor Norge

 

Det er ikke adressen som nødvendigvis avgjør rettighetene dine. Hvis siden retter seg mot norske forbrukere, er det i utgangspunktet norsk lov som gjelder. Det vurderes etter for eksempel språk, valuta, endelse på nettadressen og bruk av internasjonal betaling.

 

Du/dere har sider på norsk og priser i norske kroner - dvs henvender seg til norske kunder.

 

DX og eBay har engelskspråklige sider og priser i dollar og har hele verden som marked.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...