Gå til innhold

Problemer med installering av XP


Anbefalte innlegg

For ca. en mnd siden installerte jeg WinXP på maskina mi..

Har en AMD Athlon XP1800+, men likevell så lagget t.o.m. IRC!

Plutselig en dag så fikk jeg ikke starta opp maskina, jeg fikk opp "login screen", og fikk velge bruker, så sto det; "laster personlige innstillinger", så kom skrivebordsbakgrunnen, men ingenting mer, ikke startlinje elr noen ting...

Jeg hadde det dessverre litt travelt, i og med at jeg bare skulle ha tak i en spesiell fil så installerte jeg XP over den forrige (defekte ?) versjonen..

I går bestemte jeg meg for og formatere, og legge inn WinXP på nytt...

Men når jeg fikk startet installasjonsprogrammet, og den "blåskjermen" (der det står "laster filer til harddisken" elns) kom og det står "kopierer <filnavn> på den grå linja nederst.. Så gikk det en liten stund, så ble den grå linja bare grå, det sto ingenting på den, så stoppa cd-rom'en og lese.. Har prøvd og ta ut alle pci&agp kort unntatt pci skjermkortet som jeg flytta til en annen slot (tror jeg det heter ?)... Har også prøvd og ta ut ram, flytte ram, og bytte ut ram... Har prøvd 5 XP-cd'er og to cd-rom'er, men det samme skjer bestandig....

Noen som vet hva som kan ha skjedd?..

 

(PS: Fikk inn WinXP etter og ha installert Win98, for så og oppgradere til XP... men selv nå, med nyinstallert XP så lagger det noen ganger bare jeg åpner "min datamaskin"... Har installert alle drivere som skal brukes....)

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg....

 

Beklager at dette ble så langt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...