Gå til innhold

Canon EOS 5D Mark III kit


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kan få kjøpt dette kittet:Canon EOS 5D Mark III m/24-105mm, 1 mnd gammelt for 22 000, mer eller mindre ubrukt.

 

I beste fall er jeg en novise innen fotografering, så spørsmålet mitt er om jeg vil ha glede av dette kamerat i det hele tatt.

 

Setter stor pris på rask tilbakemelding, da selgeren har bruke for cash fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er i hvert fall veldig god.

 

Er du interessert i å sette deg inn i fotografering, og har råd, ser jeg ingen grunn til ikke å handle. Dette er i så fall et kamera du vil få nytte av i mange år framover.

 

Hvis du ikke er spesielt interessert i å sette deg inn i fotografering er nok 5DmkIII overkill, dog, for dette er ikke et kamera du kjøper for point and shoot-fotografering.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

 

Kan jeg ha glede av kameraet frem til jeg lærer meg de mer avanserte funksjonene?

 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg ville svart et soleklart ja på dette. Selv lærte jeg det meste med 7D, og 5DmkIII er nærmest en fullformatutgave av dette.

 

Lær deg det grunnleggende, og så tar du det mer avanserte når du får behov for det. Når du forstår hva du trenger av funksjoner vil dette komme av seg selv. Det er tross alt ganske logisk når det grunnleggende sitter.

 

Når prisen er som her vil du uansett ikke tape stort dersom du om 6 måneder skulle ombestemme deg og selge. Sannsynligvis vil du glatt få 15000 for kamerahuset også om ett år, og objektivet ser ut til å gå for rundt 7000 på bruktmarkedet.

 

22000 for kamerahus og objektiv er selvsagt mye penger, men siden du vurderer det har du sikkert råd, prisen er god, og du hadde sannsynligvis ikke vurdert dette dersom du ikke tror foto kan bli noe du trives med i mange år framover.

 

Når det gjelder de helautomatiske funksjonene som du ikke har stort av på dette kameraet (som det skrives over har du P-moduset), vil jeg egentlig si at det bare er bra. Den dritten trenger du ikke uansett. :)

Lenke til kommentar

Synes for øvrig Superparanoid svarer deg bra i 5D-tråden der du også stilte spørsmålet. Du bør også se på ting du kan risikere å savne.

 

Noe annet det kan være verdt å tenke på er hvis hovedinteressen f.eks. er fugl. Da kan sannsynligvis et crop-kamera være å foretrekke, i hvert fall med mindre du har råd til svært kostbare teler.

 

Men jeg tar som en selvfølge at du har tenkt gjennom et og annet når du først vurderer et såpass dyrt kamera, og i så fall tviler jeg på at du går feil her. Prisen er i hvert fall svært god, da den per i dag er ca. 10000 rimeligere enn billigste nettbutikk tar for denne pakka.

Lenke til kommentar

Jeg svarte i den andre tråden din følgende:

 

Du skriver "kittet", mener du da med objektiv? I såfall hvilket objektiv? Et nytt 5Dmk3 kamerahus ligger vel nå på 24.500,- men prisen er ventet å synke ut over vinteren.

 

Er det kjøpt i Norge slik at norsk garanti og reklamasjonsrett gjelder? Er det minnekort med?

 

Klart du vil ha glede av et slikt kamera uansett, i prinsippet er det ikke noen forskjell på bruksmåten kontra et billig speilreflekskamera. Men du bør kanskje regne med etpar tusen i tillegg for en blits. Må du ha objektiv og så blir det fort noen tusen til og du nærmer deg kjapt 30.000,- Dermed kan det muligens heller være en tanke å starte noe billigere med f.eks 650D som jeg så på tilbud for snaut 6.000,- nettopp, det er med objektiv og innebygget blits.

 

Videre:

Siden 24-105 er med må jeg nesten spørre om hvorfor selgeren har slikt hastverk at han ikke bryr seg om han taper rundt 5.000,- Håper det er en du kjenner og stoler på som og har kvittering på kjøpet fra butikken.

 

Tor

Lenke til kommentar

Ser ut som et superilbud ja...

Om du er nybegynner men har råd , så er dette en super pakke.

Jeg synes 5D MkIII tar bedre bilder i P modus enn mitt forrige 7D så her kan du ta det med ro og lære kameraet og kjenne.

Du vil kunne vokse veeeeeldig lenge med denne pakken.

Objektivet inneholder mye som du senere kan vurdere opp mot nye objektiv.

Dette på grunn av relativt stort brennvidde omåde innen flere typer fotografering , samt en relativ god åpen blender i kombinasjon med bildestabilisering.

 

Men prisen var merkelig lav......

Lenke til kommentar

En 5D MK III som er pent brukt og fremstår som nytt og selges med kvittering/embalasje etc. ved siden av 24-105 i samme stand er et knallkjøp spør du meg.

 

Tror t.o.m. du kan selge det med fortjenste etter ett år hvis du er heldig.

 

Denne pakken koster vel rundt 35.000,- ny, så varsellampene mine blinker svakt...

Lenke til kommentar

hei

 

ser at en del stusser på pris.

 

jeg bor for tiden i utlandet, og faktisk er prisen på denne pakken jeg nå kjøper over 5000€ her jeg bor. dessverre så har selger blitt syk, og siden han bor i et land med dårlig offentlig helsetjenester, må han benytte seg av private tilbud.

 

(off-topic - til alle på nett som klager på norge, bo noen år i utlandet, så vil dere nok se at norge scorer svært høyt på alle tjenester vi mener et samfunn skal serve. sorry for avsporingen)

 

jeg flytter jo hjem etterhvert, så går glipp av den tryggheten det medfører med å ha kjøpt kameraet i norge, men samtidig vil jeg ha gode relasjoner til landet her jeg bor nå i lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Da er det jo greit :)

men uansett ville jeg nok krevd kvittering og orginal ambalasje, noe som ikke burde være et problem på et såpass nytt kamera.

 

Er man desperat nok kan selv en bestevenn lure deg :)

 

Joda, mulig jeg dramatiserer litt nå, men jeg har nå lært at: "Hvis ting er for godt til å være sant, så er det ofte det" :)

Lenke til kommentar

hehe, bra dere passer på meg.

 

er enig i at man ikke skal være naiv, men her er jeg på trygg grunn. problemet mitt ifht min forespørsel handlet mest om jeg i det hele tatt vil ha glede av kameraet, som nybegynner. og det har der hjulpet meg til å innse at jeg vil ha.

 

synd jeg ikke trenger en macbook som også er nær ny, som han skal selge. hadde den bare vært med norsk tastatur....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...